nieuw gezin stichten.

Gestart door DB1990, 01-03-2016 16:01:40

Vorige topic - Volgende topic

DB1990

geachte mensen van het volvo 850 forum.

mijn naam is daan en ben 25 jaar. kom uit de bilt provincie Utrecht.

als aanstaande vader ben ik opzoek naar een grotere gezinsauto en dan weliswaar een betrouwbare en heb eigenlijk nog wel wat eisen wat betreft motor ook.

Ik ben vanaf kleins af aan al geïnspireerd geraakt met volvo en dan met name de wat oudere modellen 850/v70 en helemaal de R varianten.

Ik heb al het een en het ander gelezen op het forum waar ik op moet letten bij aanschaf maar laat me zo nu en dan afschrikken door de hogere km standen wat logisch is bij wat oudere auto's.

Ik rijd nu een toyota corolla 3 deurs en dat is onhandig met aanstaand gezinnetje.

Ik ben niet bang en vind het zo nu en dan leuk zelf onderhoud uit te voeren aan mijn voertuig.

er staan een aantal mooie exemplaren op marktplaats bijvoorbeeld maar nu is de vraag hier, doe ik daar goed aan?

wellicht kunnen jullie me wat meer vertrouwen en info geven over deze prachtige auto.

met vriendelijke groet, daan

cornelis-b

Welkom Daan, en wat betreft "hoge kilometerstanden" is hier leesvoer genoeg ;D ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6000.0.html

Laat je er niet door afschrikken, wat wel heel belangrijk is, is een goede onderhoud geschiedenis. Succes met je zoektocht en kom je wat tegen vraag hier of iemand bekend is met de auto, vaak wel ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Mikus

Welkom op het forum, succes met je zoektocht. Laat je niet teveel afschrikken door een hoge km stand historie is vele malen belangrijker.

henry classic v70

Welkom op 't forum  :)

Hoeveel km per jaar denk je te gaan rijden?
Dan kun je gericht gaan zoeken naar de juiste wagen (benzine/gas/diesel)
Welk budget heb je ongeveer en wat is er dan over voor eventueel achterstallig onderhoud, houdt daar wel rekening mee want het zijn wagens van > 16jr oud

Zet gerust de wagens die je tegenkomt op MP (en je eventueel wel wat vindt) in dit topic neer, hoor je vanzelf wel wat men ervan vindt of denkt.

Succes met je zoektocht  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

DB1990

Bedankt. voor jullie leuke berichten.

Ik zal heel eerlijk zijn. ik zit in twijfel tussen 2 liefdes. buiten me vrouw om dan die is niet in te ruilen :P

in het verleden heb ik een subaru impreza gt turbo gehad daar heb ik tot de dag van vandaag nog steeds spijt van dat ik hen heb ingerolen. overigens met een km stand van 260dkm ingerolen en werkelijk er mankeerde niks aan. maar ik lag haar wel om de 7500km te vertroetelen. olie verversen plus filter.

De andere stille liefde heb ik me hele leven lang al is de saai ogende 850 R

een mens is al gauw geneigd om te doen wat hij kent.
maar daar schrik ik niet van een hoge km stand omdat ik weet waar ik naar moet kijken.

Daar komt bij. Ik ken slechts 1 eigenaar met een impreza die de 3 ton heeft bereken. en als ik op internet kijk kom ik veel meer volvo's tegen met nog een behoorlijke verkoopprijs met deze km stand in de plus.

dat zegt wel wat denk ik...

ik hou jullie op de hoogte en wellicht ga ik eens proef rijden in verschillende types.

clk-p

Welkom,
Kilometerstand en onderhouds historie zegt helaas ook niet altijd alles :eusa_wall:
Je moet er ook wel een klein beetje geluk mee hebben.
Natuurlijk is het fijn om te weten wat er allemaal aan gedaan is door de jaren heen, maar het geeft geen garantie dat het een goede wagen is.
Ik spreek uit ervaring.. Heb helaas al meer onkosten gehad met mijn huidige volvo die 235000 kilometer heeft gelopen, volledige onderhouds historie en meer dan 15k aantoonbare rekeningen erbij heeft dan mijn vorige volvo met 350000km op de klok en toch iets minder uitgebreide historie erbij.

Wens je in ieder geval veel geluk en succes met jou zoektocht.

DB1990

Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen of jullie is mee willen kijken.

er staan er 3 tot 4 op waar ik wel is naar zou willen kijken. wel allemaal boven de 3 ton.

budget zal 4 tot 5000 euro zijn..

DB1990

O en die staan dan op marktplaats; p

henry classic v70

Hoeveel km per jaar denk je te gaan rijden?

DB1990

We hebben nu 2 auto's mijne zal plaats gaan maken voor een ruimere.

mijn meisje heeft een ford focus uit 2013 voor de boodschapjes.

voor mij is het heen en weer naar werk en juist als we verder weg moeten. pff denk dat ik nu tussen de 10 en 12000 km per jaar maak.

DB1990

ik vind de v70 ook mooien degelijk.

Ik heb me laten vertellen dezelfde auto alleen ander naampje toch?

henry classic v70

Citaat van: DB1990 op 01-03-2016 18:39:13
We hebben nu 2 auto's mijne zal plaats gaan maken voor een ruimere.

mijn meisje heeft een ford focus uit 2013 voor de boodschapjes.

voor mij is het heen en weer naar werk en juist als we verder weg moeten. pff denk dat ik nu tussen de 10 en 12000 km per jaar maak.

...dan zou je gas (lpi G3) kunnen overwegen
10000 km p/jr zit je heel snel aan trouwens  ;)

henry classic v70

Citaat van: DB1990 op 01-03-2016 18:49:06
ik vind de v70 ook mooien degelijk.

Ik heb me laten vertellen dezelfde auto alleen ander naampje toch?

V70 is redelijk hetzelfde maar is minder robuust, minder rijbeleving... zoals 850-bestuurders dat noemen
Interieur is wat moderner etc. en er zouden 1750 (of zoiets) verbeterpunten zijn  :D

DB1990

DB1990

Zit je bij volvo niet met klep problemen op gas?

bij veel auto's wel toch?