Volvo vs roest.... Volvo is afgeschreven

Gestart door yari#58, 10-03-2016 00:01:02

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Bij de meeste Alter-II modellen na september '95 dus modeljaar '96 ligt de kabel er standaard in.  Bij de alter I-1.5 is het maar net wat je aantreft en waar Volvo zin in had. Dus bij de 1 wel en bij de ander niet, dat is kriskras door elkaar heen gegaan is mijn ervaring hiermee, ook onafhankelijk van het bouwjaar.

Bij die alter 1-1.5's waar het niet inzit zul je dan de kabeltjes zelf vanaf de schakelaar naar de stekkerblokken onder het dashboard moeten trekken. De hoofdkabel naar de motorruimte zitten deze kabels wel weer in en in het ergste geval zul je de kabel die bij de LV koplamp vastgeklikt zit in die stekker ook moeten vervangen.  Je krijgt dan meteen een kabel die geschikt is voor hoogtestellers en mistlampen.

yari#58

Oker,

Auto waar het uitkomt is het dashboard ook uit dus zal de kabel boom er wel even af halen.
Mocht de kabel er niet logge  zet ik hem wel over mijn dashboard moet er namelijk ook nog uit.
Stekkers voor de mistlampen zitter wel achter de bumper betekent dat dat de hoogte stekkers er ook moeten liggen?

In ieder geval dank voor je antwoord heel blij me

UserID6342

In principe wel maar er is toentertijd heel veel verschil in die kabelboompjes aan de voorzijde geweest (dus die kabelboom waar de mistlampen en claxons o.a. op zitten)

yari#58

kleine update/ to do list.

olie dop vervangen
mistlampen monteren
hoogte verstellers koplampen monteren
cruise control monteren
achterklep slot vervangen ivm storen cv
airco repareren
airbag vervangen door een zwarte
schade links achter herstellen en dorpel vervangen.
deur vangers vervangen
windscherm zijramen monteren.
ramen achter blinderen
bovendek voor bumper vervangen
stoel verwarming repareren
auto oppoetsen

en natuurlijk veel km maken :D

yari#58

Een heel groot kruis door mijn Volvo en Volvo plannen.
Bij het klaar maken voor herstel wielkast ontdekt dat de auto totaal is door Gerot achter de wiel kuip.
Daar door wort het in lassen niet meer rendabel en zal die waarschijnlijk gesloopt gaan worden.

Maar eens kijken wat er voor in de plaats gaat komen.
Wellicht aju de mazel tot ziens

bebe66

Citaat van: yari#58 op 18-06-2017 19:18:48
Een heel groot kruis door mijn Volvo en Volvo plannen.
Bij het klaar maken voor herstel wielkast ontdekt dat de auto totaal is door Gerot achter de wiel kuip.
Daar door wort het in lassen niet meer rendabel en zal die waarschijnlijk gesloopt gaan worden.

Maar eens kijken wat er voor in de plaats gaat komen.
Wellicht aju de mazel tot ziens

Ahh, jammer toch?
Kun je daar geen plaat of platen in lassen met Zincor materiaal?

Rendabel, tja, das geen enkele young- of oldtimer.....tis de hobby.
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

yari#58

Had het graag ge wilt (er zou al een stuk in de rand van de wielkast gelast gaan worden en van voor tot achter een andere dorpel er aan)
Alleen nu blijkt de bevestiging van de achter bank voor de helft rond weg Gerot te zijn achter de plastic wiel kuip.
En met zo veel roest her en der kun je er beter afscheid van nemen anders ben ik voor elke apk een week aan het lassen

bebe66

Ai, ik begrijp je beslissing.

Moet ie toch wel ooit een flinke schade gehad hebben?
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht