Even voorstellen: Jeroen / C70 T5

Gestart door JeroenC70, 17-03-2016 21:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenC70

Hoi!

Zoals de topictitel wel doet vermoeden, leek het me gepast om mezelf (maar met name m'n Volvo) even voor te stellen. Ik ben dus Jeroen, 25 lentes jong en woon in Castricum. Afgelopen weekend heb ik een Volvo C70 gekocht. Rood, T5 motor en handgeschakeld. De auto is door de vorige eigenaar al voorzien van blokjesgrill, ABM koplampen en Vogtland verlagingsveren. De lak is niet super en de velgen hebben ook betere tijden gekend, maar na 16 jaar en 245dkm mag er wat aan mankeren (bovendien vind ik techniek belangrijker dan uiterlijk)...



Voor technische ondersteuning een maatje (Rick, wat is je forumnaam?! :police:) en mijn broertje (Jochem, wat is je forumnaam?! ;D) meegenomen, aangezien ik zelf niet zo thuis ben in de Volvo-wereld. Beiden waren behoorlijk enthousiast over de auto op een gescheurde motorsteun en koelvloeistofniveaulampje (was reeds gemeld door verkoper) na, dus na een korte proefrit (waarop we verder alleen constateerden dat het blok een beetje in hield bij 4000rpm en de turbo niet lekker/te langzaam op druk kwam) en een stroeve onderhandeling over de prijs besloten om de auto te kopen.

Aangezien ik daarna weer aan het werk moest, bood Rick aan om alvast wat te gaan knutselen en heeft al een aardige waslijst werk verzet:
- nieuw stuk vacuum leiding
- nieuwe motorsteun
- nieuwe koelvloeistofsensor
- bougies vervangen (bleken de verkeerde in te zitten)
- wastegate afgesteld
- laten uitlijnen
- nadat het 'check engine'-lampje spontaan aan was gegaan, naar forumlid Henk geweest om uit te laten lezen (Henk, nog bedankt voor het uitlezen, nieuwe lambda sensor is onderweg!)

Inmiddels zelf nog wat kleine dingetjes gedaan:
- lampjes in dashboardschakelaars vervangen zodat ze het allemaal weer doen (behalve 1 die gisteren de geest heeft gegeven :eusa_wall: )
- lampje in kofferbak vervangen
- meer vacuum slang vervangen
- benzinefilter vervangen
- nieuw rubber op het koppelingspedaal
- getankt ;D

Met nog op de to-do-list (maar niet allemaal met hoge prioriteit/veel haast):
- carterventilatie vervangen (onderdelen zijn bijna allemaal binnen)
- olie+filter vervangen
- nieuwe lambdasensor monteren
- nieuwe schakelaar voor dashboardverlichtingdimmer (3x woordwaarde?, want die klemt niet meer en hangt dus los in het dashboard
- mistlicht achter fixen (ik dénk/hóóp alleen lampje stuk)
- mistlicht voor fixen (iets groter probleem, zekering is goed, maar schakelaar op dashboard krijgt geen stroom)
- deurpaneel links vastmaken
- extra set velgen kopen voor zomerbanden
- veerpootbrug
- 3 CD lade voor de originele radio (geen idee hoe dat officieel heet)
- knipperlicht naar rechts gaat niet altijd automatisch uit, dus dat moet even gefixt
- steigerende eland stickers plakken (zijn besteld en verzonden)
- nieuwe beschermhuls om een aantal draden rondom de motor

Kortom: genoeg te doen en genoeg wensen, maar ik heb begrepen dat dit forum een ideale bron is voor how-to's en er veel kennis aanwezig is, dus uiteindelijk moet het wel goedkomen. :angel:

T5-4life

Zo dat is meteen een uitgebreide voorstelronde met foto  :eusa_clap:
Veel plezier met/van je C!
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

cornelis-b

Jeroen leuk dat je jezelf hebt aangemeld op het forum en ik heb de wagen mogen bewonderen toen Rick ( Rickgriem ) er mee langs kwam om uit te lezen. Het is een zeer nette verschijning zo'n rode C70.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Fury

Wow apart man zo'n rooie 👍🏼
850T5/S60T5/S802.4/C702,5T. Allemaal Automaten natuurlijk👍🏼

diederickvolvo

ziet er goed uit! was dit ook de rode die ik bij estateservices zag die je net gekocht had zaterdag ?

JeroenC70

Dat zou goed kunnen! Ricks eerste stop (rond 13:00?) was estate services voor onderdelen. :eusa_whistle:

FGG

Citaat van: Fury op 18-03-2016 00:00:29
Wow apart man zo'n rooie 👍🏼

Ja hè?:



;D


Welkom op 't Forum, Jeroen.

Tja, ik kan natuurlijk niets anders zeggen dan: Wauw! Mooie bak!  :eusa_clap:

Dus...

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: FGG op 18-03-2016 11:49:38
Citaat van: Fury op 18-03-2016 00:00:29
Wow apart man zo'n rooie 👍🏼

Ja hè?:

http://www.fgg.nu/downloads/img7676.jpg

;D


Welkom op 't Forum, Jeroen.

Tja, ik kan natuurlijk niets anders zeggen dan: Wauw! Mooie bak!  :eusa_clap:

Dus...

FGG




;D

Als Jeroen nou ook naar de meeting komt kunnen jullie ze naast elkaar zetten... zie je niet vaak rode C70
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4