4 baks automaat olie vervangen

Gestart door Woger, 31-03-2016 19:17:23

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2016 15:13:47
Levensgevaarlijk dat soort prutskrikken !  Dan zijn die van Omega een stuk beter (en zelfs die vind ik al onstabiel, maar heb er wel bijna 5 jaar plezier van gehad)

Gebruik ook zo'n prutskrikkie. Maar alleen om em omhoog te zetten. Dan meteen een steun eronder.
Kruip er echt niet onder met de auto op de krik. Ongeacht welke. Altijd steun eronder.

Woger

Citaat van: Boeijke op 10-04-2016 15:18:35
Citaat van: Dirk342 op 10-04-2016 15:13:47
Levensgevaarlijk dat soort prutskrikken !  Dan zijn die van Omega een stuk beter (en zelfs die vind ik al onstabiel, maar heb er wel bijna 5 jaar plezier van gehad)

Gebruik ook zo'n prutskrikkie. Maar alleen om em omhoog te zetten. Dan meteen een steun eronder.
Kruip er echt niet onder met de auto op de krik. Ongeacht welke. Altijd steun eronder.

Nee dat doe / deed ik ook niet, maar dit was bij het opkrikken. Probeerde ik de auto wel zo hoog mogelijk te krijgen, maar toch.

clk-p

Denk dat ik die van mij ook maar eens ga vervangen  :-X

Woger

Ik zie een groupsbuy aankomen  ;D

UserID6342

Even een kleine opmerking na mijn laatste post: voor een particulier die zo'n krik af en toe gebruikt is een Omega een perfect ding, niet al te duur (max 150 euro) en gewoon goed.  De zijwaartse beweging die deze krik kan hebben is praktisch nihil dus let daar even op, dat de krik goed (!!) onder de auto staat en niet zijwaarts weg wilt.  Voor de rest een prima ding en zeer zeker zijn geld waard (veiligheid) als die prutsdingen allemaal.  Zelfs het alleen omhoog heffen is al gevaarlijk met die knakendingen.

Als je een krik veel vaker gebruikt dan voldoet een Omega al heel snel niet meer (ook ivm dezelfde veiligheid), en kom je meteen in het drievoudige uit minimaal qua aanschaf.

Woger

OK thanks,

Ik ga me maar eens oriënteren. Had al gezien dat ze ook setjes met assteunen hebben.

StefanCJ

Dirk, heb je een linkie naar een goede krik? Ik gebruik mijn Omega al jaren en hij bevalt goed. Hier voor de deur loopt de straat wat schuin dus moet altijd erg goed uitkijken hoe ik de auto opkrik. Mocht de Omega het ooit begeven dan kan ik voor een andere kijken.

koen.s

Citaat van: Woger op 10-04-2016 18:05:19
OK thanks,

Ik ga me maar eens oriënteren. Had al gezien dat ze ook setjes met assteunen hebben.

Gebruik nu een jaar of 4 een omega 3 ton krik.
De tandjes van het open en dicht draaien zijn al redelijk versleten, sommige iets verbogen.
Bij een verlaagde auto is het soms krap om onder de auto te zetten.
Als ik binnenkort een andere aanschaf wordt het geen omega krik meer.

classicT5

Ik heb een omega krik en na 1 jaar was die al lek. Gebruik hem niet vaak. Kreeg wel een nieuwe onder garantie.

Geen idee of het uitzonderlijk is, of dat meer mensen problemen hebben.

Alsdie het doet is het wel een fijne krik, alleen niet echt laag, wat bij een verlaagde auto onpraktisch is. Prijs kwaliteit is m.i. In orde.

Alleen voor mezelf hoop ik dat exemplaar 2 het langer volhoudt ;)

Woger

Hmm, mijn C70 heeft een sport onderstel dus wat lager, de cheapo versie kreeg ik er ook niet standaard onder. Daarvoor had twee kleine houten blokjes gemaakt waar ik de auto eerst op reed. Daarna kwam ik er net wel onder.

Woger

Is de Omega die jullie hebben de 29024 ?
Dirk, wat is een goede krik voor zo rond de €200?

koen.s

Citaat van: Woger op 10-04-2016 19:17:54
Is de Omega die jullie hebben de 29024 ?
Dirk, wat is een goede krik voor zo rond de €200?

Dat is de 2,25 ton versie, gebruik zelf de 3 ton versie 28034-pu.
Volgens mij is deze niet meer leverbaar, wel de 3.2 ton 29034-pu.

Woger

Citaat van: koen.s op 10-04-2016 19:27:36

Dat is de 2,25 ton versie, gebruik zelf de 3 ton versie 28034-pu.
Volgens mij is deze niet meer leverbaar, wel de 3.2 ton 29034-pu.

En hoe vaak heb je hem ongeveer gebruikt?

StefanCJ

Ik heb mijn Omega krik al een jaar of 5, gebruik hem regelmatig en doet het eigenlijk nog gewoon goed.

850-R

Ik heb nu ook al een tijdje een omega krik Dit is al mijn 2e omega krik...

Eerste was binnen 1 jaar lek (2.25ton), daarna kreeg ik een nieuwe (garantie) en ook nog een sterkere (3.25ton uit m'n hoofd) diegene die ik nu heb gaat ondetussen erg sloom omhoog na 1 jaar...
Moet echt super vaak (veelste vaak) pompen om het voertuig omhoog te krijgen.  :eusa_naughty:
Er hoort een 'magic lift' systeem op te zitten maar daar is de werking helemaal van verdwenen.
Mischien dat iemand deze ervaring ook heeft? (Het lijkt wel lucht in het systeem)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km