stotteren en inhouden 850

Gestart door skibber54, 10-04-2016 13:02:51

Vorige topic - Volgende topic

skibber54

wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn betreffende het stotteren en inhouden van de motor.

heb het slangetje al vervangen dat naar de klep gaat die boven de radiateur zit en naar aansluiting onder inlaat spruitstuk teven de ontsteking( rotor en verdelerkap vervangen.
morgen wordt het brandstof filter nog verwisseld.

ik heb het gevoel dat er teveel brandstof inkomt, mo verbruikt meer dan gewoonlijk.  motor heeft ruim 4 ton gedraaid.

skibber54

ga meteen even naar buiten om het na te kijken je hoort van me.

skibber54

heb het gedaan doch geen reactie toen ik de stekker van de MAF heb gehaald draaide gewoon door

skibber54

het gaat om een 10 klepper benzine zonder turbo type bougie is een ngk 3 punt elektrode
brandstoffilter wordt morgen gedaan

RichardRoffel87

He skibber,

K had hetzelfde probleem met mijn 10klapper 2 maand geleden.

Bij mij was het probleem weg met nieuwe bougiekabels.. oude zaten er al bijna 3 ton in, datum die erop stond was van 04/95 ;D

Miss een idee om eens te kijken hoe oud deze zijn.. ;D

Lammert

Het klinkt als een typisch ontstekings probleem inderdaad. Ik zet in op de bougies... (vervangen door origineel Volvo)

cornelia

Mijn volvo v70 2.4bifuel uit 2000 hort en stoot op de snelweg als ik 100km rijd.
Alle vacuüm slangen zijn vernieuwd.
Als ik stil sta en ik geef vol gas bij 7000 toeren loopt de motor slecht en slaat over.
Bougies zijn vernieuwd.
Bobines zijn vernieuwd.
Nu blijft ook mijn motormanagement lampje branden maar ik heb geen storing met het uitlezen.
Wie weet raad.
Mvg harald

freefall

Citaat van: cornelia op 04-06-2017 08:26:49
Mijn volvo v70 2.4bifuel uit 2000 hort en stoot op de snelweg als ik 100km rijd.
Alle vacuüm slangen zijn vernieuwd.
Als ik stil sta en ik geef vol gas bij 7000 toeren loopt de motor slecht en slaat over.
Bougies zijn vernieuwd.
Bobines zijn vernieuwd.
Nu blijft ook mijn motormanagement lampje branden maar ik heb geen storing met het uitlezen.
Wie weet raad.
Mvg harald

[sarcasm]rond dat toerental begint die van mij ook te stotteren hoor[/sarcasm] ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

cornelia

cornelia

Net geen remmen meer terwijl alles vervangen is ook de sensoren

UserID6342

Dan zou ik maar even uitkijken als het ding niet meer remt.....
Wat voor bougies zijn er gemonteerd en waarmee is de auto uitgelezen ?

cornelia

Orginele volvo bougies speciaal voor aardgas.
En hij is 2 weken geleden door de volvo dealer uitgelezen.
En nu blijft de abs lampen branden terwijl alles vernieuwd is

UserID6342

Is hij inmiddels al uitgelezen qua abs en is de controller ook vervangen ? Meeste kans op dat das een storing inzit maar dan moet je wel gewone remmen hebben. Als de auto niet remt is er iets anders aan de hand

cornelis-b

Als de ABS controller defecten heeft dan zou je zoals Dirk al aan geeft gewoon moeten kunnen remmen, alleen zonder ABS. Bekend is dat er bij een defecte controller diverse storingen kunnen kunnen optreden zoals bv het uitvallen van het snelheidsignaal.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelia

Abs controler is gemaakt geen storing meer
Supper bedankt voor jullie  hulp