stabilisatorstang rubbers

Gestart door jan smit, 10-04-2016 09:22:37

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

Afgelopen week de voor schokbrekers en rubbers en lagers verv.
toen zag ik dat de rubbers van de stabilisator stang slecht zijn. zijn deze echt alleen compleet met stang te verv
of is er modificatie dat je alleen de rubbers kunt verv .
op ebay staan ze wel los te koop van die mooie blauwe .
gr jan

Died850

Volgens mij zijn deze wel zelf te vervangen. Alleen hoe dit te doen is zonder het subframe los te halen is mij nog niet helemaal duidelijk.

RoelNL

Bij sommige is het wel los te vervangen bij andere weer niet, ligt aan het type en bouwjaar. Welke wel en welke niet weet ik niet uit mijn hoofd.

Als het niet los te vervangen is zitten ze volgens mij gevulkaniseerd aan je stab. stang vast.

Je kan natuurlijk altijd de upgrade stab stangen van IPD doen ;-) die rubbers zijn overigens wel los te vervangen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

de Boeing

bij een vroege 850 zijn ze nog los te vervangen, daarna zitten ze idd gevulcaniseerd. Vervangen kan dan eventueel wel maar niet met origineel rubber en je zal de oude eraf moeten krijgen (snijden/branden), lijkt met niet echt handig onder de auto...

karolos

Wat is een "vroege 850"? De mijne is van 1996. Overigens was de diagnose van het geklop onder de auto op hobbeltjes het gevolg van een heel kleine speling van de aandrijfas, aldus een monteur van mijn garage. Was vandaag bij een andere garage, vertelde over het geklop en de monteur daar was er voor bijna 100% zeker van dat dit niet door speling van de aandrijfas kwam, maar dat de rubbers van de stabilisatorstang min of meer op waren. Wie moet ik nou geloven? Volgens de laatste monteur kosten zulke rubbers een paar tientjes, veel goedkoper dus dan de aandrijfas vervangen.

Ludo

Bij een '91 en '92er (alter 1) kan je de rubbers los vervangen.
Vanaf 1993 (alter 2) zitten ze gevulcaniseerd zoals eerder geschreven.

Wie je moet geloven?, gebaseerd op vele en jarenlange ervaringen: http://www.volvo850forum.nl  :D

UserID6342

Ook het latere type kun je vervangen (wel een k*twerk om het oude rubber eraf te krijgen, maar gaat wel) maar je zult de stabistang iets aan moeten passen door een aantal lasproppen erop te zetten zodat het nieuwe rubber niet meer weg kan....

classicT5

Waar kun je die rubbers dan kopen Dirk?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Citaat van: karolos op 20-04-2016 21:48:19
Wat is een "vroege 850"? De mijne is van 1996. Overigens was de diagnose van het geklop onder de auto op hobbeltjes het gevolg van een heel kleine speling van de aandrijfas, aldus een monteur van mijn garage. Was vandaag bij een andere garage, vertelde over het geklop en de monteur daar was er voor bijna 100% zeker van dat dit niet door speling van de aandrijfas kwam, maar dat de rubbers van de stabilisatorstang min of meer op waren. Wie moet ik nou geloven? Volgens de laatste monteur kosten zulke rubbers een paar tientjes, veel goedkoper dus dan de aandrijfas vervangen.

Ik geloof niet in beide diagnoses zonder het zelf te checken.

Geklop dat hoorbaar/merkbaar is in het interieur door speling in een aandrijfas moet wel zoveel speling betreffen dat deze ook met de hand onmiskenbaar voelbaar moet zijn aan de aandrijfas.

Geklop dat hoorbaar/merkbaar is in het interieur door speling op de stabilisatorstangrubbers betekent dat je rubbers bij wijze van spreken verdwenen moeten zijn of enkel nog restjes aanwezig. Dubbelcheck is dat op de plekken waar de stabilisatorstang zelf ander metaal raakt (subframe of rubber bevestigingsbeugels) duidelijk slijtage zichtbaar zal zijn.

Hoe is je motorsteun distributiezijde?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Geklop onder mijn auto op bv klinkerweggetjes zijn gewoon de rammelstokjes... specifiek die rechtsvoor.
Kan even niet op de echte naam van die krengen komen...  :eusa_doh:

Edit: reactiestangen ;D