Olielampje blijft branden bij vol olie, ook af en toe tikkend gleluid

Gestart door RichardRoffel87, 14-04-2016 13:13:49

Vorige topic - Volgende topic

remeeus

Citaat van: jkV70 op 14-04-2016 15:35:52
De allerbelangrijkste opmerking in dit verband lees ik hier tot mijn verbazing niet:

Laat de motor niet draaien met dit verschijnsel, laat staan dat je met de auto gaat rijden!

Wil je kostbare motorschade? Rijd er dan gewoon mee door.

Dit leek mij een redelijk voor de hand liggende en overbodige opmerking, maar sommige mensen zien een stopbord nog niet tot ze ermee in het gezicht worden geslagen :eusa_wall:

leons850

Citaat van: remeeus op 14-04-2016 15:55:17
Citaat van: jkV70 op 14-04-2016 15:35:52
De allerbelangrijkste opmerking in dit verband lees ik hier tot mijn verbazing niet:

Laat de motor niet draaien met dit verschijnsel, laat staan dat je met de auto gaat rijden!

Wil je kostbare motorschade? Rijd er dan gewoon mee door.

Dit leek mij een redelijk voor de hand liggende en overbodige opmerking, maar sommige mensen zien een stopbord nog niet tot ze ermee in het gezicht worden geslagen
:eusa_wall:

;D Duidelijk
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Ach, doorrijden tot ie stopt en dan blokwissel.
Scheelt veel zoeken.
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Lunadust op 14-04-2016 16:06:39
Ach, doorrijden tot ie stopt en dan blokwissel.
Scheelt veel zoeken.

Zo heb ik mijn olie lekkage ook opgelost. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Doorrijden, vooral hoog in de toeren, ben je zo van het getik af  :eusa_whistle:

Broabander

Mijn eerste auto was een 440 van een paar honderd euro waarbij een paar duizend kilometer na aankoop bij koude olie het lampje vanaf 3500 toeren ging branden en bij warme olie vanaf 1500-2000. Oliedruksensor vervangen gaf in ieder geval geen verschil, oliepeil was verder goed. Had geen getik. Heb uiteindelijk het ding de deur uit gedaan een paar maanden later (plm 5000 km later), nog steeds geen bijgeluiden oid. Dus het kan langere tijd goed gaan ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Zou ook gewoon doorrijden, want gebeurt nu toch al... Mopt het blok vast, weet je waar je het moet zoeken...

remeeus

Citaat van: Dirk342 op 14-04-2016 18:24:14
Zou ook gewoon doorrijden, want gebeurt nu toch al... Mopt het blok vast, weet je waar je het moet zoeken...

;D

RichardRoffel87

Iemand nog een nuttige toevoeging? Is mij duidelijk dat er iets niet goed is. Daarom ook deze post..

Afgezien van alle goede zorgen dat ik er niet mee moet rijden (wat al wel duidelijk was) graag met oplossingen komen..

Doorrijden tot het blok ermee ophoud is natuurlijk geen oplossing..  ???

Lunadust

Techneut, geen dichter.

Lunadust

Alle overige info is reeds gegeven.
Doe er wat mee zou ik zeggen.
Techneut, geen dichter.

razorx

RichardRoffel87

Haha k zal wanneer t euvel verholpen is natuurlijk even laten weten wat er aan de hand was.. had de hoop dat iemand dit herkende en kon wijzen waar het probleem ligt..

Hok verkopen of blok kapot rijden zijn natuurlijk waardeloze toevoegingen en geen oplossingen om de auto beter te krijgen..

Ga komende week wel even verder kijken en zal update geven wanneer er meer duidelijk is..

UserID6342

Citaat van: RichardRoffel87 op 14-04-2016 20:44:44
Ga komende week wel even verder kijken en zal update geven wanneer er meer duidelijk is..
En ondertussen er gewoon mee rijden in de hoop dat hij niet gaat tikken ?

RoelNL

Citaat van: RichardRoffel87 op 14-04-2016 20:44:44
Haha k zal wanneer t euvel verholpen is natuurlijk even laten weten wat er aan de hand was.. had de hoop dat iemand dit herkende en kon wijzen waar het probleem ligt..

Hok verkopen of blok kapot rijden zijn natuurlijk waardeloze toevoegingen en geen oplossingen om de auto beter te krijgen..

Feit is dat je olielampje brandt, eigenlijk te laat voor de motor.

Het gaat ook geld kosten om het te laten maken, verkopen kan ook natuurlijk. Serieuze antwoorden voor je probleem zijn gegeven, hopelijk kun je je probleem mee oplossen.

Maar ik durf zelfs wel te zeggen dat geen ene garage jou een concreet antwoord kan geven zonder het blok open te trekken waar het probleem inzit.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023