Olielampje blijft branden bij vol olie, ook af en toe tikkend gleluid

Gestart door RichardRoffel87, 14-04-2016 13:13:49

Vorige topic - Volgende topic

kevinwalter

Citaat van: 626Ronin op 18-04-2016 15:00:19
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56156.msg1193694.html#msg1193694
dit is het enige wat ik er hier zo snel over vind, maar zelfs bij de nieuwere V70's is dit een veel voorkomend (en mogelijk zelfs terugkerend) probleem... het Volvo V70 forum staat er vol mee: mensen die de motor plotseling in de soep draaien en mensen die die ringen preventief vervangen..

Dit is, volgens mij, enkel de oplossing bij de ME7 blokken. (Met de vaste stoters)
Mijn 850R had deze befaamde O-ringetjes niet! De 2.4T van mij heeft ze wel. (moet ze ook nog gaan vervangen.)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

RichardRoffel87

Citaat van: Lunadust op 18-04-2016 15:11:06
Zonde van je energie geweest om dat op te zoeken.

TS wacht af tot ie stuk loopt of het vakantiegeld gestort is.

Ongesteld ofzo?  ???

Miss eerst lezen voordat je conclusies trekt en mensen gaat vertellen dat info opzoeken zonde van de energie is.. dat jij ervanuit gaat dat iemand de motor stuk laat lopen vind k nogal apart..

Ronin626 bedankt voor de input, hier kan ik wat mee :eusa_clap:

Died850

Heb je eigenlijk al naar je carterventilatie systeem gekeken en of deze dus verstopt is? Kan er misschien mee te maken hebben.
Verder zou ik er niet te veel geld en moeite in steken (of de auto moet een emotionele waarde hebben) en zoeken naar een vervanger als het dure reparaties met zich mee brengt. Dan kun je altijd nog de upgrades en aanpassingen van de huidige 850 over schroeven naar een andere indien gewenst.

Lunadust

Citaat van: RichardRoffel87 op 18-04-2016 15:44:25

Ongesteld ofzo?  ???

Miss eerst lezen voordat je conclusies trekt en mensen gaat vertellen dat info opzoeken zonde van de energie is.. dat jij ervanuit gaat dat iemand de motor stuk laat lopen vind k nogal apart..

Nee. Niet echt ongesteld ofzo.

Wel worden een aantal serieuze opties geopperd door mij en andere.
Daar word vervolgens niks mee gedaan.
Waarna het algauw een lachertje word in mijn ogen.

Als je blijft rijdenmet een tik in je motor die je niet perse wilt opzoeken of oplossen is het mij wel duidelijk.
Ook dit zal bot overkomen.
Techneut, geen dichter.

Blackfox

Citaat van: Lunadust op 18-04-2016 16:35:26
Citaat van: RichardRoffel87 op 18-04-2016 15:44:25

Ongesteld ofzo?  ???

Nee. Niet echt ongesteld ofzo.

Wel worden een aantal serieuze opties geopperd door mij en andere.
Daar word vervolgens niks mee gedaan.
Waarna het algauw een lachertje word in mijn ogen.

Als je blijft rijdenmet een tik in je motor die je niet perse wilt opzoeken of oplossen is het mij wel duidelijk.
Ook dit zal bot overkomen.

In mijn ogen niet .. die auto had geen meter meer moeten rijden. ;)
gewoon naar de garage met dat ding en niet allerlei andere oplossingen gaan lopen zoeken/proberen.
Waarschijnlijk al te laat nu :eusa_wall:

classicT5

Een goed gebruikt blok erin en je bent klaar. Zijn volgens mij voor weinig te vinden, oa hier op het forum heb je wel mensen die nog zon ding hebben.

Veel makkelijker. M.i.

Marc O.

Citaat van: 626Ronin op 18-04-2016 15:00:19
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56156.msg1193694.html#msg1193694
dit is het enige wat ik er hier zo snel over vind, maar zelfs bij de nieuwere V70's is dit een veel voorkomend (en mogelijk zelfs terugkerend) probleem... het Volvo V70 forum staat er vol mee: mensen die de motor plotseling in de soep draaien en mensen die die ringen preventief vervangen..

Is niet 'zélfs' bij de nieuwere motoren, maar 'alléén' bij de nieuwere motoren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

RichardRoffel87

Tijd voor een update, auto staat bij monteur.. sensor was erg goor en er wordt geen druk opgebouwd.. monteur denkt dat boel verstopt zit.. verder nog geen vervolgstappen gezet..

Ik heb het een en ander gelezen over vervangen van de carterventilatie. Hierboor moet inlaatspruitstuk eraf en dan zou je erbij kunnen.. echter weet ik niet of ik daarmee het probleem heb opgelost..

mijn vraag is dus eigenlijk kan je met vervangen carterventilatie alle knelpunten aanpakken (bijvoorbeeld ook aanzuigbuis enz) of moet hiervoor het carter eraf (en evt andere dingen uitbouwen wat uren kost?) :eusa_think:

twotone

Je kan van alles vervangen maar motorschade blijft motorschade..
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

RichardRoffel87

Motorschade ben ik niet zeker van, motor heeft laatste 2 weken niet gelopen.. nadat ik na de oliewissel de tik zachtjes terug hoorde komen heb ik de motor niet meer gestart..

Ik hou wel rekening met de mogelijkheid en sta nu dus op het punt om of de auto weer op te laten knappen, of hij kan in onderdelen weg..

Ik ben echter bang dat de oliedrap ook door de rest van de motor zit en dat is natuurlijk niet echt een fijn idee...

RichardRoffel87

Monteur is bang dat motor verstopt zit, aanraden is om of een nieuw blok erin te stoppen of de auto af te schrijven.. 

Gezien de aankoopprijs van mijn Dop zal het helaas het laatste worden..

Ik heb in ieder geval de afgelopen 3 maanden een heerlijke 10k gereden met het Doppie.. helaas heeft hij t niet langer volgehouden..

Komende dagen zullen de onderdelen op marktplaats komen, zal natuurlijk ook ff linkjes in het onderdelenverkooptopic zetten..

Komende maand kijken voor een nieuwe auto. Hierbij zit ik sterk te denken aan een c70, echter zou ik een merc clk of 5 serie bmw ook een prachtige auto vinden..   :angel:

glenfiddich1983

Citaat van: RichardRoffel87 op 02-05-2016 21:25:41

Komende maand kijken voor een nieuwe auto. Hierbij zit ik sterk te denken aan een c70, echter zou ik een merc clk of 5 serie bmw ook een prachtige auto vinden..   :angel:

Hou je ons voor de gek, of ben je soms niet goed bij je verstand?

Een paar pagina's terug las ik iets over moeten wachten op het vakantiegeld om de 850 eventueel te kunnen repareren en nu heb je het over een C70, of een CLK of 5-serie? Dat zijn pas auto's waar je echt op leeg gaat lopen, zeker als je aanschaf budget (vakantiegeld?) je alleen de afgeragde knakenbak-exemplaren toestaat.

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

StefanCJ

UserID6342

Citaat van: glenfiddich1983 op 02-05-2016 21:49:38
Citaat van: RichardRoffel87 op 02-05-2016 21:25:41

Hou je ons voor de gek, of ben je soms niet goed bij je verstand?

Een paar pagina's terug las ik iets over moeten wachten op het vakantiegeld om de 850 eventueel te kunnen repareren en nu heb je het over een C70, of een CLK of 5-serie? Dat zijn pas auto's waar je echt op leeg gaat lopen, zeker als je aanschaf budget (vakantiegeld?) je alleen de afgeragde knakenbak-exemplaren toestaat.

Helemaal mee eens !  Al dit gepruts heeft geen enkele kans van (goed) slagen ! Maar ook weer helaas was dit, vanaf begin af aan, al duidelijk.....

classicT5

Wat houd je tegen om een gebruikt blok erin te lepelen?