Niet starten na motorwissel - Opgelost! -> nog niet helemaal/slecht starten

Gestart door JaapMopar, 25-03-2016 11:41:01

Vorige topic - Volgende topic

JaapMopar

Succes!! en toch ook weer niet...
De motor was inderdaad verzopen. Ik zat even terug te denken, de eerste keer dat ik hem heb geprobeerd te starten toen het blok er in lag lukte het niet. Uiteindelijk was ik erachter gekomen dat de krukassensor was afgebroken tijdens het erin hangen van het blok. Maar door het vele proberen was hij natuurlijk al verzopen. Daar verder helemaal niet meer aan gedacht en letterlijk alle andere oplossingen eerst uitgezocht (zul je altijd zien). Nu vanavond alles droogeblazen en even doorgestart zonder bougies en injectorstekkers en na erg lang doorstarten met vol gas sloeg ie aan. Even laten lopen en een testrondje gedaan, alles leek prima. Even uitgezet en toen ik uiteindelijk naar huis wilde rijden weer niet starten, alleen nu ook helemaal geen signaal van starten. Even uitgelezen en de code van de krukassensor kwam weer naar boven. Toen wist ik het meteen: Dat afgebroken stukje van de oude sensor is achtergebleven en heeft tijdens het ritje natuurlijk de nieuwe sensor weer beschadigd. Heb hem er even uit getrokken en inderdaad, zaten wat krasjes op. Mooi balen dus...
Nu ga ik morgen maar de startmotor loshalen om te proberen om via dat gat het stukje eruit te pielen en anders te blazen met de compressor.
Dus heb nu een krukassensor nodig.
Uiteindelijk komt het een keer goed!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Lammert

Mooi dat dit stukje opgelost is, nu die krukassensor nog... succes iig!

JaapMopar

Zo, het hok loopt weer. Heb de startmotor losgehaald en het enige wat ik heb kunnen vinden was een flosje koperdraad. Denk dat al het plastic van de sensor nu wel vergruisd is door de starterkrans. Heb er even goed doorheen geblazen met de compressor, kwam alleen wat stof uit. Vandaag even langs de sloop geweest om een andere sensor op te halen, die gemonteerd en starten lopen.
Nu maar weer even afwachten hoelang ie het vol gaat houden.
Iedereen hier bedankt voor alle hulp, yari in het bijzonder!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Auto loopt nog steeds, alleen start hij soms enorm lastig, warm is het erger dan koud.
Krijg steeds code 214 en 324 terug, krukassensor blijft vervelen dus. Snap er niks van, heb er al 3 verschillende in gehad en hij blijft moeilijk starten. Kan er iets anders zijn dat deze codes veroorzaakt? Welke waardes moet ik uit de stekker meten? Hij rijdt wel gewoon normaal verder.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

pcpg.janssen

Na 3 sensoren geloof ik niet meer dat het in de sensor ligt. Meet de kabels eens door richting je ECU bak en controleer ze eens visueel (beschadigingen in de mantels) en ben er zeker van dat er nergens kabels klem zijn komen zitten bij de motorwissel.

De krukas sensor zal een blokgolf geven met een frequentie die afhankelijk is van het toerental. Doormeten met een simpele multimeter gaat het dus niet worden. Met een osciloscoop kun je zien of er afwijkingen zijn (kortere, langere of ontbrekende golven), maar nogmaals: ik verdenk je bekabeling.

JaapMopar

Ja ga ik nog doen wanneer ik tijd heb! Maar zou je dan ook niks moeten merken tijdens het rijden? Hij rijdt echt perfect. Wanneer je hem uitzet en meteen weer start start ie ook gewoon in een keer.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

petrolhead2.5

JaapMopar

Nee, dat geluid ken ik wel. Startmotor pakt altijd netjes op. Maar ik denk dat de pakking van m'n inlaat lek is, heb hem er een aantal keren af gehad zonder de pakking te vernieuwen, ben bang dat ie daar valse lucht trekt waardoor die zo moeilijk aanslaat
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Heb de pakking van m'n inlaat vervangen, nog geen verschil helaas. Auto blijft perfect lopen, maar starten zit er veel verschil in, de ene keer met een klein hikje maar wel gewoon meteen, de andere keer enorm lang doorstarten
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440