Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2016

Gestart door Miel850, 09-01-2016 10:59:35

Vorige topic - Volgende topic

JHK

Beste Forumleden,

Na 3 jaar in een V70 classic 10 klepper gereden te hebben moest deze helaas plaats
maken voor een lease-auto. Nu begint het toch weer te kriebelen en ben ik op zoek
naar een V70. Ik liep laatst tegen een donkerrode V70 2.4  awd aan met het kenteken rp-pr-44.
Kent iemand deze auto. Ben nl opzoek naar de onderhoudshistorie van deze auto.
Gr,

Jeroen

chiekbol

Beste,

Kent iemand toevallig de eigenaar van deze donker blauwe 850 t5. (Zie link)
Zoja is er iets van de geschiedenis van deze wagen bekend?
Alvast bedankt.

www.2dehands.be/autos/volvo/850/volvo-850-t5-283474587.html

Tips bij het probleem van krakende versnellingsbak bij 2e en 3e zijn ook welkom ( zie omschreven probleem bij het zoekertje)

Kopen of zeker niet kopen? Raad is altijd welkom!

BBS

Kraken in de 2e en 3e lijkt mij niet te vervangen met een reparatie van 200 euro. Eerder dat de bak er achterweg moet.

En het lijkt erop dat dat ding van voor verlaagd is en van achteren verhoogd, is net zo'n dubbeltjessnuiver ;D ;D
Volvoloos....

cornelis-b

Hahaha "dubbeltjessnuiver" of niet wel op een set Volans ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

chiekbol

Je zou inderdaad denken dat de bak op zich het probleem is...
Maar... Ik heb eens gelezen op een audiforum dat soms ook de koppelingsplaten blijven plakken.
Ik las er toen een reactie bij dat volvo een speciaal middel (smeerproduct) zou hebben om als ik het goed voor heb op de prise as te smeren.
Wat hiervan waar is of niet weet ik niet, misschien klinkt dit verhaal iemand bekend in de oren?

Een nieuwe of revisiebak kost denk ik een hoop geld of heb ik mis?
Een bak voor een T5 zal dan ook nog eens duurder zijn omdat deze schaarser zijn.
Kent iemand richtprijzen hierover?

UserID6342

Een standaard handbakkie voor een T5, max 150-175 euro en dan is hij al duur te noemen

ulkeman

zelfs een bak van een non turbo past.
verhouding klopt niet 100 procent maar het wil prima.
ben je voor 5 tientjes klaar

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

chiekbol

Maar een bak van een non turbo gaat toch niet het vermogen van de T5 aan kunnen, toch?

MartijnGLT

Ik heb de eerste 4000 kilometer gereden sinds de ombouw met een glt bak en dat gaat prima

Jurijn R

Staat al jaartje te koop.. Rare dat ik eraan blijf vinden is dat hij vorig jaar nog aan automaat was  :eusa_doh:

Maak je geen zorgen om die versnellingbakken. Mijn 850R is vorig jaar omgebouwd naar nieuwe B5234T5.
Daar hij een automaat was, moest dat er ook uit. Een 850 GLT gekocht. Bak er uit, bak op nieuwe motor en erin.
Vooralsnog houdt de bak het met 300pk nog uit  ;)
Bakken zijn allemaal hetzelfde hoor. Meeste zijn ofwel M56L of M56H. Amper verschil.
Als je nou een M59 eraan hangt heb je een origineel gesperde bak.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: chiekbol op 16-04-2016 12:11:34
Maar een bak van een non turbo gaat toch niet het vermogen van de T5 aan kunnen, toch?

Zijn allemaal M56-bakken met hoogstens andere ratio in 1 en 2. Lijstjes staan hier op het forum. Non-turbo heeft mogelijk minder voor zijn kiezen gehad bij zelfde km-stand.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

ulkeman

Citaat van: chiekbol op 16-04-2016 12:11:34

gewone t5 is echt niet zo bijzonder als je denkt hoor aangezien je eerdere post.
dingen zijn er zat.
onderdelen t5 t5R of non turbo past allemaal op elkaar.

en de 50 pk verschil van non turbo of turbo doet zo'n bak niks,
zoals andere posts hier ruim 100 pk meer doet het hem niks

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

hertogjan6

Citaat van: BBS op 16-04-2016 08:49:29
Kraken in de 2e en 3e lijkt mij niet te vervangen met een reparatie van 200 euro. Eerder dat de bak er achterweg moet.

En het lijkt erop dat dat ding van voor verlaagd is en van achteren verhoogd, is net zo'n dubbeltjessnuiver ;D ;D
hee mooie naaf voor de mijnes  :eusa_shifty:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Citaat van: Jurijn R op 16-04-2016 12:28:26
Staat al jaartje te koop.. Rare dat ik eraan blijf vinden is dat hij vorig jaar nog aan automaat was  :eusa_doh:

Maak je geen zorgen om die versnellingbakken. Mijn 850R is vorig jaar omgebouwd naar nieuwe B5234T5.
Daar hij een automaat was, moest dat er ook uit. Een 850 GLT gekocht. Bak er uit, bak op nieuwe motor en erin.
Vooralsnog houdt de bak het met 300pk nog uit  ;)
Bakken zijn allemaal hetzelfde hoor. Meeste zijn ofwel M56L of M56H. Amper verschil.
Als je nou een M59 eraan hangt heb je een origineel gesperde bak.

Ik heb pas een M56L2 aan iemand gegeven. Die is van een diesel. Die blijkt toch wel anders te zijn dan die dan van een benzinemotor.