Haakjes rolgordijnen achterportieren

Gestart door Noot, 21-04-2016 14:12:09

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: TBoss3 op 18-10-2018 17:52:38
En de gehele gordijntjes zelf incl. de houder kun je gewoon van boven uit de sponning trekken?

Niet van boven maar naar boven  ;) Origineel is er wel dubbelzijdig tape gebruikt om twee flappen die onderaan de houder zitten, vast te plakken aan binnenzijde deurpaneel. Als die tape er nog zit kun je beter even eerst het deurpaneel eraf halen om dan de gordijnhouder te verwijderen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Ik heb gisteren 4 haakjes meegekregen van Yits voor de test, heb er nu dus een paar extra liggen. Als iemand omgeving Arnhem er 1 of 2 wil ophalen, stuur maar even een PB.

elmarconi

Citaat van: razorx op 15-10-2018 18:03:21
Ziehier:
www.paerl.it/volvo/raamdingetje.stl

Ik zie wel kansen voor een database met volvo-parts uit kunststof, onderhevig aan de weekmaker uitdamp, zodat je zelf een vervanger kan printen...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Dat vind ik een heel goed idee!

t_w

Begin maar vast te tekenen met het complete dashboard :D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

Yits had me een stapel van die nieuw geprinte haakjes gegeven, om te testen.. hieronder vast wat bevindingen :

past goed in rubber met raam dicht, eerste poging mislukte omdat er wat vuil in zat..

afstand klem tot raam

maatvoering is wel stuk anders. niet perse slechter, want de originele is zo fragiel als wat

dikte van het geheel is ook wat groter

hier nogmaals goed te zien. de rollo komt nu wat lager dan de originele, dus dekt wat minder het raam af.

al met al : zou wellicht iets korter (hoogte) kunnen zijn zodat de rollo goed tot bovenin sluit. de dikte is op zicht niet hinderlijk. past verder prima, ook qua ruimte in de deurrubbers, met raam dicht.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hengeveld

Goed bezig!
Geen windgeruis, omdat deze dikker is en dus het rubber verder open drukt en daarmee lucht doorlaat langs het haakje?

maruska

nope valt erg mee.. heb er 3 per kant in de achterramen gezet en een stukje gereden, maar hij valt mooi bovenin het rubber. glas valt er strak in.
T-5R

razorx

Dank je voor je werk Mark. Door jouw foto's weet ik nu hoe ik de definitieve variant aan moet passen.

volvobug

Fijn voorwerk Mark.

Aanvulling van mij: een los haakje past perfect over het glas maar blijft in het rubber achter als het raam weer naar beneden gaat. Het is net iets te dik. Weet niet of de veerwerking van het gordijntje krachtig genoeg is om het haakje los te trekken uit het rubber.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: volvobug op 30-10-2018 17:00:34
Fijn voorwerk Mark.

Aanvulling van mij: een los haakje past perfect over het glas maar blijft in het rubber achter als het raam weer naar beneden gaat. Het is net iets te dik. Weet niet of de veerwerking van het gordijntje krachtig genoeg is om het haakje los te trekken uit het rubber.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Eventueel maak ik hem naast wat korter ook wat dunner. Mits hij dan nog stevig genoeg is. Ik ben benieuwd wat Mark als tot nu toe enige ervaringsdeskundige hier van vindt.

maruska

Yits, het zou iets dunner kunnen, hoewel je even moet waken voor de stevigheid. dat zie je al bij de originele, die kun je makkelijk indrukken. wat je zou kunnen proberen is een halve mm dunner, of wellicht een mm. je kunt ze makkelijk zelf testen. als hij eruit valt als je je raam naar beneden doet, is hij ofwel precies goed, of te dun :P
T-5R

razorx

Citaat van: maruska op 30-10-2018 19:00:56
Yits, het zou iets dunner kunnen, hoewel je even moet waken voor de stevigheid. dat zie je al bij de originele, die kun je makkelijk indrukken. wat je zou kunnen proberen is een halve mm dunner, of wellicht een mm. je kunt ze makkelijk zelf testen. als hij eruit valt als je je raam naar beneden doet, is hij ofwel precies goed, of te dun :P
Ga ik doen. Dank je voor je onderzoek en feedback.