Pré-productie V70 R

Gestart door Hengeveld, 22-04-2016 13:19:46

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Hengeveld op 27-04-2016 00:05:30
Op de Hertenkampmeeting moest zou ik toch met een C70 komen? ;)

.... tuurlijk is een C70 ook goed maar deze R is wel héél bijzonder  :)

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Spin!

Kwam er laatst ook eentje tegen:

www.vm-parts.nl

JosD

Mooi Verhaal Ilja,

Je had het me laatst al verteld maar erg leuk om nu ook de foto's er bij te zien en de bevestiging van Volvo maakt het natuurlijk helemaal compleet.
You can try but never stop me.
Cause this is what i'm made of.

kevinwalter

"Made in Belgium" Dat is dan wel weer geinig!
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Hengeveld

Vandaag een fotoshoot voor Volvo Drive in Park De Hoge Veluwe.

MarcoV

Ah samen met Paul, dat worden mooie fotos!
Doe hem de groeten.

Marco

elianmars

Gaaf! Komt-ie in de volgende editie?

Hengeveld

Citaat van: MarcoV op 11-06-2016 15:08:26
Ah samen met Paul, dat worden mooie fotos!
Doe hem de groeten.

Marco

Mag je volgende week zondag zelf doen ;)

Citaat van: elianmars op 11-06-2016 15:54:09
Gaaf! Komt-ie in de volgende editie?

Waarschijnlijk wel.

Hengeveld

Inmiddels heb ik meer informatie gekregen over deze auto en de pré-productieserie van twintig V70's, waar dit er één van is en voor zover bekend de enige die nog bestaat. Deze auto blijkt de tweede ooit gebouwde V70 is en de eerste V70 R te zijn. Met veel dank aan Henk Overkleeft voor het geweldige onderzoek naar chassisnummers en informatie uit de database van Volvo. Ook van Volvo Heritage in Zweden heb ik nu hulp en bevestiging gekregen.

Bovendien heb ik de eerste particuliere eigenaar van de auto opgespoord en hem in Zweden opgezocht voor een gesprek. Hij bleek bevriend te zijn met het hoofd van de testafdeling van Volvo en kreeg deze auto als persoonlijke gunst te koop aangeboden van Volvo AB in 2001. Ze kenden elkaar van gezamenlijke wintertests in het noorden van Zweden, waar hij tests deed voor Polar Caravans. Beiden wisten dat deze auto verschroot had moeten worden en dus niet verkocht had mogen worden.

Het verhaal in het eerste bericht van dit topic heb ik aangepast met deze nieuwe informatie. En in de volgende editie van Volvo Drive komt een uitgebreid verhaal hierover.

Voor wie deze auto in het echt wil zien: hij komt op de Volvobeurs in Rosmalen op 24 en 25 september te staan bij de stand van de 850-club.

elianmars

Leuk om de geschiedenis van de wagen te weten!

Chris

Gaaf hoor om zo'n bijzondere wagen te hebben :)!

Jurijn R

Best geinig om dit allemaal te ontdekken. Mijn 850 is één van de laatst geproduceerde 850's.
Bouwjaar 06/01/1997. Ook ik ontdek graag of ik bij de laatste hoor of niet  ;)

NinaPaul

Citaat van: Jurijn R op 19-09-2016 17:10:58
Best geinig om dit allemaal te ontdekken. Mijn 850 is één van de laatst geproduceerde 850's.
Bouwjaar 06/01/1997. Ook ik ontdek graag of ik bij de laatste hoor of niet  ;)

Op kenteken gezet die datum? Zo hebben oude stock wagens ook vaak een zeer late kenteken datum, maar de productiedatum is dan al veer eerder geweest.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jurijn R

Productiedatum is gelijk aan kentekendatum.

henry classic v70

Mooi verhaal over deze heel speciale R die eigenlijk niet had mogen bestaan  :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4