Pré-productie V70 R

Gestart door Hengeveld, 22-04-2016 13:19:46

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: Jurijn R op 19-09-2016 17:25:33
Productiedatum is gelijk aan kentekendatum.

Cool!

Is de eigenaar hem bij de fabriek op gaan halen?
Maar nu genoeg vervuiling.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Leuk dat hij op de beurs te zien is.
Zijn er nog veel verschillen met de latere R's?

Hengeveld

Productiedatum is nooit gelijk aan kentekendatum, voor zover ik weet. Stuur je VIN even per PB, dan informeer ik even.

Hengeveld

Citaat van: razorx op 19-09-2016 20:13:47
Leuk dat hij op de beurs te zien is.
Zijn er nog veel verschillen met de latere R's?

Meer verschillen naast de genoemde verschillen in de beginpost? Ik probeer zelf ook meer te ontdekken, maar daarom is het ook leuk dat hij op de beurs staat. Dan kunnen er nog veel meer mensen naar kijken en wellicht meer verschillen vinden.

daanium

Blijft een waanzinnig verhaal, echt gaaf!
Zo is er toch ook iemand op het forum die een 'duikboot' Volvo heeft?
Die van een gezonken schip gered was of zoiets, echt leuk om te lezen dat soort verhalen.
En ook wel maf dat de eigenaren van dit soort verhalen hier terecht komen, toch speciaal wat we hebben hier met ons allen :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Citaat van: daanium op 19-09-2016 22:58:20
Blijft een waanzinnig verhaal, echt gaaf!
Zo is er toch ook iemand op het forum die een 'duikboot' Volvo heeft?
Die van een gezonken schip gered was of zoiets, echt leuk om te lezen dat soort verhalen.
En ook wel maf dat de eigenaren van dit soort verhalen hier terecht komen, toch speciaal wat we hebben hier met ons allen :)

"De duikboot" was getroffen door een tropische storm in Taiwan Daan maar ook dat was een geweldig verhaal en ik heb er ook best veel hulp bij gehad om de history te achterhalen via Volvo Nederland. Ik heb de auto niet meer maar hij rijd nu in Heerhugowaard en ik al diverse malen met de huidige eigenaar gesproken. Ik heb toen een deal gemaakt met mijn huidige 855R.

Deze blauwe had ook net als de "duikboot" door de shredder gemoeten maar soms "ontspringen sommigen de dans" Echt geweldig dit soort auto's.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Spin!

Citaat van: Hengeveld op 19-09-2016 22:41:41

Productiedatum is nooit gelijk aan kentekendatum, voor zover ik weet. Stuur je VIN even per PB, dan informeer ik even.

Het autoweek 'barrel' heeft een kentekendatum uit 1997, maar onder de kap zit toch echt een OBD-1 systeem. Dat wil zeggen dat deze in 1994 moet zijn gebouwd (was een Estate A2).

Mijn Alter-1 GLT met chassisnr 1028 (zijn ergens bij 800 begonnen heb ik me laten vertellen, logica ver te zoeken) zoveel heeft een kentekendatum van 08-10-1991, maar is eerder van de band af komen rollen, eind augustus meen ik.

En hoe meer van dit soort verhalen ik lees, des te meer spijt ik krijg dat ik ook een Alter-1 heb laten staan van mei 1991... :eusa_wall: Ding was maar 350 euro ergens in 2009. Mogelijk een demo model geweest die ook door de schredder had gemoeten. Er klopte  al een hoop dingen niet aan dat ding, met name interieur. Knopjes van een 700, deurgrepen waren anders...stuur was anders.

www.vm-parts.nl

Jurijn R

Fout, my bad. Productiedatum is niet gelijk aan kentekendatum.
Ik had het even verkeerd op  :eusa_doh:

Datum van eerste inverkeerstelling is: 06/01/1997
& is wel degelijk een 850R.  :) Bouwjaar 1996 natuurlijk!

Hengeveld

Citaat van: Jurijn R op 20-09-2016 19:58:09
Fout, my bad. Productiedatum is niet gelijk aan kentekendatum.
Ik had het even verkeerd op  :eusa_doh:

Datum van eerste inverkeerstelling is: 06/01/1997
& is wel degelijk een 850R.  :) Bouwjaar 1996 natuurlijk!

Ik heb je VIN ontvangen en het is een T-5R, te zien aan de motorcode.
Edit: blijkt normale motorcode te zijn van 850 R automaat.
Je auto rolde op 23 oktober 1996 van de band.

Hengeveld

Ehm, volgens mij hebben we zojuist een grote ontdekking gedaan.

:eusa_shifty:  :eusa_liar:

diederickvolvo

Citaat van: Hengeveld op 20-09-2016 22:41:19
Ehm, volgens mij hebben we zojuist een grote ontdekking gedaan.
Wij krijgen interesse   :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Hengeveld

Na zeer haastig en opgewonden onderzoek lijkt het toch niet zo spannend als ik dacht. Lijkt iets te voorbarig. Ik dacht een van de twee missende grijze T-5R'en te hebben gevonden, vermomd als R, maar alles lijkt toch op een originele R te wijzen. Interieurcode is vanuit de fabriek 3875, dus R. Bouwdatum is 23 oktober 1996: te laat voor T-5R. Alleen de motorcode 58 snap ik niet: ik dacht dat dat specifiek voor T-5R was. Blijkbaar een verkeerde aanname.

Edit: motorcode 58 is ook voor de 850 R automaat. Dus niks vreemds aan de VIN van Jurijn R. Excuses voor de onterechte opwinding.

Jurijn R

Best grappig haha dacht even een transgender van een 850 te hebben  :eusa_whistle:

HuuuB

Prachtig verhaal! De aanhouder wint...

Marty__Mouse

Geweldig verhaal! Die auto is nu ook echt bij een liefhebbend baasje terechtgekomen, top! :eusa_clap:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..