Waar haal je massakabels?

Gestart door Miyel, 02-05-2016 20:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: elmarconi op 15-10-2016 19:12:28
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-10-2016 18:46:05

PS: grappig dat je m ook gaat halen   ;D

Citaat van: elmarconi op 15-10-2016 17:58:04
Denk dat ik 'm zelf ook bestel.

Hij verstuurd niet naar buiten de UK...
Wil er best eentje voor je meenemen hoor. Dan kun je hem eind oktober in Deventer of Brummen ophalen. Das praktisch Twente  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

Mocht iemand anders nog interesse hebben dan hoor ik het wel.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Miyel

#18
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant
Kan me daarom niet helemaal vinden in onderstaande quote:

Citaat van: 850 T5 Freak op 02-05-2016 20:23:36
Ik heb ze gewoon origineel gehaald kost geen drol en bewezen kwaliteit  ;)


Dit ging over gevlochten bandkabeltjes, aardlitze, waarvan er 2 of 3 in de auto zitten.. In industrie vaak om hoogfrequente stromen weg te geleiden. Das wat anders als massief koper..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

stuuraandeverkeerdekant

#19
Citaat van: Miyel op 15-10-2016 20:18:57
Dit ging over gevlochten bandkabeltjes, aardlitze, waarvan er 2 of 3 in de auto zitten.. In industrie vaak om hoogfrequente stromen weg te geleiden. Das wat anders als massief koper..
Er zitten ook zó veel draadjes in die auto  ;)
Dank voor het ophelderen  :D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-10-2016 20:13:35
Mocht iemand anders nog interesse hebben dan hoor ik het wel.

ja ik wel.....
En 10 pond heb ik nog wel in de portemonee, is een overblijfsel van mijn avontuurtje in Engeland... ;D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-10-2016 18:46:05
Citaat van: elmarconi op 15-10-2016 17:58:04
Maar voor 10 pond kun je m.i. niet veel vergooien
Inderdaad niet duur.

Maar geen idee hoe stevig ie komt vast te zitten. Staat dat ie voor koper en aluminium kabelogen is.

Ik zie dat je bij stroomwinkel ook de oogjes kunt laten persen. Moet ik van tevoren wel even mijn massakabel eruit halen om de preciese maten te kunnen doorgeven. Ook een optie, maar wel fijner om ter plekke de maat te kunnen bepalen en de pluskabel ook aan een nieuwe klem te zetten.

Op de blog van TonV70R vond ik een lijstje van wat hij nodig had voor enkel de massakabel vernieuwen. Even in mijn mandje gedaan en komt neer op €55.84

http://i349.photobucket.com/albums/q381/Stuuraandeverkeerdekant/Screen%20Shot%202016-10-14%20at%2022.35.24_zpsoxapfkok.png

Kan me daarom niet helemaal vinden in onderstaande quote:

Citaat van: 850 T5 Freak op 02-05-2016 20:23:36
Ik heb ze gewoon origineel gehaald kost geen drol en bewezen kwaliteit  ;)
Zie ik iets over het hoofd en kan het veel goedkoper, of is de optie bij stroomwinkel de kleinste prijs voor de beste kwaliteit?



PS: grappig dat je m ook gaat halen   ;D

Citaat van: elmarconi op 15-10-2016 17:58:04
Denk dat ik 'm zelf ook bestel.




Ik zou wel de massa én de "plus" kabel doen, kost misschien iets meer maar je bent dan gelijk in 1x keer klaar.
Je moet toch ruimte maken onder de motorkap en anders moet je het later nog een keer doen ;)
Volvoloos....

stuuraandeverkeerdekant

#22
Citaat van: BBS op 15-10-2016 20:58:06
Ik zou wel de massa én de "plus" kabel doen, kost misschien iets meer maar je bent dan gelijk in 1x keer klaar.
Je moet toch ruimte maken onder de motorkap en anders moet je het later nog een keer doen ;)
Wil beide ook wel aanpakken, maar begin er toch met eentje omdat ik die wat makkelijker en sneller zelf kan doen (denk ik). Zo houd ik het behapbaar voor mijzelf   ;)  En op zich vind ik een keertje extra 'ruimte maken' niet al te erg. Grijp nu elk klusje aan om wat meer ervaring op te doen   ;D

Stuur je zo ff een PMtje over die tang.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

UserID6342

Zoals al gezegd bij de stroomwinkel bestellen want kun je alles los krijgen. Je hebt nodig voor zowel de + als - kabel:

3x 25mm M10 persoog
4x 25mm M8 persoog
1x 25mm M6 persoog
3 mtr zwart 25 mm
3 mtr rood 25 mm
1x accuklem zwaar +
1x accuklem zwaar -

Dan heb je ruim voldoende kabel en ogen om het netjes in orde te maken en 25mm is meer als zwaar zat, het is zelfs dikker als de originele massakabel. Maak hier een aantal van die setjes per maand, al een aantal jaar, en nog nooit eentje terug gehad met een storing erin.

stuuraandeverkeerdekant

#24
Ah, dank voor het complete boodschappenlijstje! Dan bestel ik de hele bups in 1 keer. Ik zal de pluskabel meenemen als ik me optimistisch voel. Anders doe ik het in twee stappen (na wat meer lees en kijkwerk zodat ik door heb hoe die kabels lopen, of eventueel met wat hulp in december  :eusa_angel:)

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2016 21:33:13
....en 25mm is meer als zwaar zat, het is zelfs dikker als de originele massakabel.
Vroeg me idd nog af wat betreft t aantal mm. Groter is dus niet per se beter in dit geval...

Multimeter trouwens net binnen per post en meteen eventjes gekeken hoeveel de accu aangaf met motor uit: 12.2 volts (na twee dagen stilstaan). Niet optimaal dus, maar heb ook al gelezen dat hier niet enorm veel uit af te leiden valt. Morgen maar eens kijken met de motor aan en zien of er ook nog iets van lekstroom te vinden valt. En dan binnenkort de kabels.

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

Meten op de dynamo en op de accuklemmen zelf. Als alles goed is moet je daar het zelfde meten.
Hoe groter het verschil des te rotter de kabels zijn...
Volvoloos....

elmarconi

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2016 21:33:13
Maak hier een aantal van die setjes per maand, al een aantal jaar, en nog nooit eentje terug gehad met een storing erin.

Heb je zo'n lijstje ook voor een XC70N ?
--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2016 21:33:13
Zoals al gezegd bij de stroomwinkel bestellen want kun je alles los krijgen. Je hebt nodig voor zowel de + als - kabel:

3x 25mm M10 persoog
4x 25mm M8 persoog
1x 25mm M6 persoog
3 mtr zwart 25 mm
3 mtr rood 25 mm
1x accuklem zwaar +
1x accuklem zwaar -

Geen krimpkousen? 
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

UserID6342

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 16-10-2016 00:09:51
Citaat van: Dirk342 op 15-10-2016 21:33:13
Zoals al gezegd bij de stroomwinkel bestellen want kun je alles los krijgen. Je hebt nodig voor zowel de + als - kabel:

3x 25mm M10 persoog
4x 25mm M8 persoog
1x 25mm M6 persoog
3 mtr zwart 25 mm
3 mtr rood 25 mm
1x accuklem zwaar +
1x accuklem zwaar -

Geen krimpkousen? 
I stand corrected, die gebruiken wij hier standaard, maar was ik vergeten te vermelden....

UserID6342

#29
Citaat van: elmarconi op 15-10-2016 22:16:17
Citaat van: Dirk342 op 15-10-2016 21:33:13
Maak hier een aantal van die setjes per maand, al een aantal jaar, en nog nooit eentje terug gehad met een storing erin.

Heb je zo'n lijstje ook voor een XC70N ?
Ik heb pas 2x bij een N de beide kabels vervangen... Was iets meer gedoe om eerlijk te zijn en kostte ook behoorlijk wat meer kabel omdat de accu achterin staat :( Qua ogen blijft het praktisch hetzelfde alleen hebben wij 3x 50mm2 M10 ogen gebruikt, maar de lengte van de kabel is totaal anders.  Wij hebben toen de nieuwe kabel langs de oude laten lopen en vervolgens van de rol afgeknipt dus heb echt geen idee hoelang die kabel was.  Wel was de kabel van de accu naar voren beduidend dikker (50mm2 hebben wij gebruikt) als de standaard kabel onder de motorkap van 25 mm2.