Oliepeil niet te volgen? waar blijft dat spul...

Gestart door Nunki, 02-04-2005 21:46:42

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Dag mensen,

Ik heb vanmorgen m'n oliepeil gemeten en bleek dat de peilstok droog stond.
Daarna ong. 1 liter erbij gegoten, waarmee de peilstok ong. tussen de min en max kwam.
Vervolgens heb ik vandaag zo'n 50 km gereden, de wagen zo'n 2 uur stil laten staan en het peil wederom gemeten.
Nu stond hij weer onder het minimum?!
Ik heb alle topics over 'oliepeil' hier gelezen maar zoiets extreems vind ik hier nergens terug.
De wagen rijdt overigens ok, ook geen lampjes aan op het dashboard.
Wel begon hij vanmiddag even te schudden toen ik in de file stond. Had net daarvoor een drempel iets hard genomen en daarna moest ik even flink in de remmen. Vervolgens begon hij wat onregelmatig te lopen en te trillen, met koppeling helemaal in en in stilstand. Toen ik een stuk kon doorrijden in z'n 2 en 3 was het weer weg. Iets mee te maken misschien?
Hoop niet dat het te ernstig is, maar ik maak me wel zorgen...
???

elianmars

Als je de olie er in hebt gegooid, moet je de motor even laten draaien, voordat je opnieuw peilt.
Ik denk dat er dan blijkt dat er meer olie bij moet.

Reitse

Zou kunnen, maar ik zou toch even onder de auto gaan liggen, kijken of je een natte plek kunt zien...

ed

Houd ook even je koelvloeistof reservoir in de gaten. Ik heb er ervaring mee.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Nunki

allen bedankt!
Ik ga jullie tips morgen proberen.
Hoop idd niet dat er van alles lekt. Met zo'n drastische afname binnen 50 km lijkt het wel alsof het uit alle keringen gutst! en ik heb hem pas 3 dagen... :'(
Zal er morgen idd ook eens onder kijken.

Mt vr gr Valetijn

Jans Duiven

Het rubbertje van de olieretourleiding bij de turbo van mijn V70T AWD was gaar en daar is gisteren net een nieuwe opgekomen.

Dit bleek de oorzaak te zijn van de olielekkage.

Hans