Spuiten remklauwen

Gestart door bart, 03-04-2005 14:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gunnar

Awel ja, die sergeanten bedoelde ik :)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Hengeveld

#136
Klemmen raad ik sterk af, vooral bij oude slangen. Als je de nippels van beide klauwen open draait, zullen de zuigers niet bewegen. En mocht je de remslangen willen vernieuwen, is dit de enige oplossing.
Succes!

pwassink

Bedenk me zomaar even dat staalomwonden slangen dit ook niet kunnen waarderen ..   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 02-07-2007 19:26:22
Bedenk me zomaar even dat staalomwonden slangen dit ook niet kunnen waarderen ..   :eusa_think:

;D ;D

Dat dacht ik dus ook al.

Ik zou de klauwen gewoon lekker laten zitten om ze te spuiten, trouwens  ;)

Eugene

Citaat van: elianmars op 02-07-2007 23:37:11
Ik zou de klauwen gewoon lekker laten zitten om ze te spuiten, trouwens  ;)

Idd, waarom meer moeite doen dan nodig is?

If it's not blown, it sucks...

Hengeveld

Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:41:31
Citaat van: elianmars op 02-07-2007 23:37:11
Ik zou de klauwen gewoon lekker laten zitten om ze te spuiten, trouwens  ;)

Idd, waarom meer moeite doen dan nodig is?

Omdat het geen moeite is en het veel prettiger werkt als ze los zijn. Anders zit je te prutsen in de wielkasten...

Eugene

Citaat van: Hengeveld op 02-07-2007 23:44:34
Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:41:31
Citaat van: elianmars op 02-07-2007 23:37:11
Ik zou de klauwen gewoon lekker laten zitten om ze te spuiten, trouwens  ;)

Idd, waarom meer moeite doen dan nodig is?

Omdat het geen moeite is en het veel prettiger werkt als ze los zijn. Anders zit je te prutsen in de wielkasten...

Voordat je ze los hebt, zijn ze al gespoten....

If it's not blown, it sucks...

Hengeveld

Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:48:06
Voordat je ze los hebt, zijn ze al gespoten....

Met daarbij alles eromheen...

Eugene

Citaat van: Hengeveld op 02-07-2007 23:50:32
Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:48:06
Voordat je ze los hebt, zijn ze al gespoten....

Met daarbij alles eromheen...

valt reuze mee. Niet doen als het waait en de schijven even afplakken met kranten en tape. 2 minuten werk. Boel spuiten, 15 minuten laten drogen en monteren.

Wanneer je ze met de kwast verft is nog makkelijker. hoeft niks los en kun je het wiel er weer opzetten in de tijd dat de boel droogt.

Maargoed, als jij de boel wil loshalen en relaxed in de schuur wil verven... knock yourself out ;)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:53:07
Citaat van: Hengeveld op 02-07-2007 23:50:32
Citaat van: Eugene op 02-07-2007 23:48:06
Voordat je ze los hebt, zijn ze al gespoten....

Met daarbij alles eromheen...

valt reuze mee. Niet doen als het waait en de schijven even afplakken met kranten en tape. 2 minuten werk. Boel spuiten, 15 minuten laten drogen en monteren.

Wanneer je ze met de kwast verft is nog makkelijker. hoeft niks los en kun je het wiel er weer opzetten in de tijd dat de boel droogt.

Maargoed, als jij de boel wil loshalen en relaxed in de schuur wil verven... knock yourself out ;)

mee eens  :P

Ik heb 't met een kwastje gedaan. Gelijk de roestige randjes van de schijven meegenomen. Was zo gebeurd.

Daarvoor ga ik toch echt niet alles demonteren, met grote kans op afbrekende nippels. Daarvan heb ik er twee gehad tijdens het vervangen van de remklauwen. Da's niet leuk, hoor  :eusa_wall:

KMvrtr

Ik wil mijn remklauwen ook gaan fatsoeneren. Verven van remklauwen is nieuw voor me. Misschien wat domme vragen, maar ik stel ze toch:

- Kan ik gewoon direct met Hammerite aan het kwasten slaan? Of moet ik de zaak eerst reinigen, en waarmee dan?
- Kan ik de glijvlakken waarop de remblokken bewegen ook verven, of moet ik die blank laten?
- Zit bij het verven de al op de klauwen aanwezige koperpasta niet in de weg?

En ja, ik heb nu al een boel draadjes gelezen. Maar dit heb ik toch even nergens kunnen vinden, al zal het vast wel ergens staan.

Maar nu zit ik me toch even af te vragen

Hengeveld

Eerst reinigen, bijvoorbeeld met remreiniger. Bij roest zou ik nog met de staalborstel eroverheen gaan en/of schuren. De glijvlakken kun je eventueel heel dun verven. Waar het glijdt, slijt het toch direct weg. En de koperpasta verwijder je met remreiniger.
Begrijp ik het goed dat je ze niet demonteert? Zoals je hierboven kunt zien zijn de meningen over het nut daarvan verdeeld. Succes.

KMvrtr

Ik ben gewoon info aan het verzamelen. Of ik ze eraf haal weet ik nog niet.

In ieder geval snap ik helemaal niks van de uitleg hoe je een remklauw eraf haalt zonder bij te hoeven vullen en zonder lucht in je remleidingen te krijgen?  :eusa_think: Zal wel aan mij liggen, maar ik probeer te minderen met de koffie.
:eusa_silenced:

Hengeveld

Als je ze er helemaal afhaalt, krijg je lucht in de klauwen, dus je moet dan de klauw ontluchten die je eraf gehaald hebt. Maar als je niet de leiding afsluit op een van de eerder genoemde manieren, loopt het reservoir leeg. En dan moet je je hele systeem ontluchten, dus alle 4 de klauwen, ook al had je er maar 1 af.

nickk.

Hmmmm, kwil mn spulletje van het weekend eigenlijk ook verven, maar dan wel iets unieks, namelijk in deze kleur:

http://www.thedailyplanner.com/images/APlargeEnv_Purple_1.jpg

Stom voorbeeld, maar weet iemand ofdat deze kleur te krijgen is in een hittebestendige vorm oid?