Spuiten remklauwen

Gestart door bart, 03-04-2005 14:36:11

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Bij normaal remgedrag is speciaal hittebestendige verf niet nodig. Mocht je het toch willen, moet je even bij je plaatselijke verfboer langsgaan. Daar kunnen ze elke lak in de gewenste kleur mengen.

BartusKN

gewoon goed laten drogen en meerdere lagen doen en goed gronden dan inderdaad zoals Hengeveld zegt blijft alles er goed op zitten. Ik heb ze zelf goudkleurig gedaan met zwarte grondverf ( dit geeft een mooi efect op het goud) en dan ook diversen lagen blanke lak dit alles van Motip. En echt een dag en nacht laten uitharden en dan kan het gewoon bijna niet meer stuk wel goed voorbehandelen dat is de truk

ervani

Zo mijn remklauwen ook even van een frisse laag verf voorzien. Eerst even wennen aan het resultaat maar ik ben er nu wel tevreden mee. Het opvallende geel was geen liefde op het eerste gezicht.

850 T5 Freak

het ziet er wel netjes uit maar ik had ze goud gemaakt  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

KMvrtr

Ik heb nieuwe remklauwen achter besteld.
Die glimmen nu natuurlijk nog als de spreekwoordelijke verse keutel in de maneschijn.

Is het nu verstandig om die klauwen nu direct te verven, of kan ik daar beter mee wachten?

Eugene

Citaat van: KMvrtr op 12-06-2008 11:02:29
Ik heb nieuwe remklauwen achter besteld.
Die glimmen nu natuurlijk nog als de spreekwoordelijke verse keutel in de maneschijn.

Is het nu verstandig om die klauwen nu direct te verven, of kan ik daar beter mee wachten?

Die kun je nu meteen verven, geen probleem.

If it's not blown, it sucks...

KMvrtr

Hecht dat Hammerite dan wel goed op niet roestend metaal?

850 T5 Freak

ik heb mijn schijven en remklauwen met hammerite gespoten (spuitbus versie) en dit werkt perfect!!! ik heb overigens dit keer geen hamerslag gebruikt! succes!

KMvrtr

Citaat van: 850 T5 Freak op 12-06-2008 14:50:28
ik heb mijn schijven en remklauwen met hammerite gespoten (spuitbus versie) en dit werkt perfect!!! ik heb overigens dit keer geen hamerslag gebruikt! succes!

En dat heb jij dus ook direct op nieuwe remklauwen gespoten?

850 T5 Freak

uhm nee maar ik had ze zo geschuurd dat ze weer bijna nieuw waren  :eusa_whistle:, mare de nieuwe gewoon lichtjes opschuren en dan spuiten  ;)

BartusKN

Citaat van: 850 T5 Freak op 12-06-2008 16:18:26
uhm nee maar ik had ze zo geschuurd dat ze weer bijna nieuw waren  :eusa_whistle:, mare de nieuwe gewoon lichtjes opschuren en dan spuiten  ;)

ik zelf heb ze gezandstraald das nog makkelijker. en motip metallic lak met blanke lak 6  a 7 lagen totaal

Moosepower

Ziet er wel weer netjes uit  :eusa_clap:

Prindle

mooi hoor  van dat blinkend zwart! en makkelijk schoon  te houden !

na een pracht van een 850 GLT 2.5 20 V , nu een V70R classic handgeschakeld, S60R inlaatstuk mét RIP kit, 19" R wielen LPG en -als het goed is - +280pk, 3" rvs downpipe met racekat en Remus uitlaat

GermanR

Spuiten met hitte bestendige lak.

1 uur op 160 graden bakken in de oven, meteen koekjes er bij.

Als afgekoeld is spuiten met hoogglans zwart uit de knikker bus.

Resultaat onderaan.

Ik heb alles van Motip gepakt, De hitte bestendige lak zit er bikkelhard op en chipt niet.

BarT5

Mijn klauwen zagen er ook niet uit. Staalborstel erover, Hammerite Light Nautic Blue in 2 dikke lagen erop en het ziet er een stuk aangenamer uit. De randen van de schijven zwart gemaakt. Nog ff nieuwe wielnaafjes erop en hij mag er weer wezen.

Toen de eerste laag erop zat begon het net te stormen.