Opknap / Restauratie projecten T-5R'en

Gestart door SB T-5R, 28-05-2016 12:27:11

Vorige topic - Volgende topic

SB T-5R

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 16-03-2017 12:31:45
Zou je die banden van die grijze ook niet eens gaan vervangen? Of wordt dit je daily drifter??

:evil:  ;D

Al gedaan  ;)

volvobaksteen

de endlinks gaan er makkelijker uit als je paar gaten in het rubber erlangs boord en eindstuk van de as wat warm stookt dan pleurd die er vanzelf uit

UserID6342

De achteras revisie is een zeer welkom iets.  Heb die van mij ook compleet gedaan, incl alle rubbers, leidingen, remslangen, gewoon helemaal compleet. Ook de 25mm sway-bar er meteen onder gezet.  Rijd erg fijn.

SB T-5R

Citaat van: volvobaksteen op 16-03-2017 22:31:51
de endlinks gaan er makkelijker uit als je paar gaten in het rubber erlangs boord en eindstuk van de as wat warm stookt dan pleurd die er vanzelf uit

Dat was precies hoe ik het in eerste instantie aan pakte, behalve dat dat ding nogsteeds klem zat.

Citaat van: Dirk342 op 17-03-2017 07:49:05
De achteras revisie is een zeer welkom iets.  Heb die van mij ook compleet gedaan, incl alle rubbers, leidingen, remslangen, gewoon helemaal compleet. Ook de 25mm sway-bar er meteen onder gezet.  Rijd erg fijn.

Ik ben erg benieuwd. Het enige wat ik niet monteer zijn de dikke swaybars.

leons850

Citaat van: SB T5-R op 17-03-2017 08:32:35

Dat was precies hoe ik het in eerste instantie aan pakte, behalve dat dat ding nogsteeds klem zat.

Jou kennende komend die vanzelf. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Dat met de swaybars is sowieso al een raar iets bij onze auto's... En dan heb ik het over de originele swaybars achter. Buiten de verschillende maten is er ook een volstrekte willekeur waar ze (origineel) onder geplaatst zijn.  Je kunt daar echt helemaal niets van op aan in mijn ogen.  Zo kun je ze bijv standaard tegen komen op een 855-10v en weer niet op een 855-T5 of R. Idem voor de sedans natuurlijk.

Ook ken ik 2 R-en waar deze niet onder zit, de ene is een sedan en de ander is een estate.  Bij alletwee de auto's is er nooit iets aan de achteras gedaan, of die swaybar verwijderd. Zo heb ik hier ook een paar 855/V70's lopen, non turbo's, waar ze dan wel weer op zitten.  Ik ben er nog steeds niet achter hoe de gedachtengang voor die swaybars van Volvo is geweest origineel, want ik geloof niet dat dit een extra/optie was.

SB T-5R

Citaat van: leons850 op 17-03-2017 09:20:26

De achteras revisie is een zeer welkom iets.  Heb die van mij ook compleet gedaan, incl alle rubbers, leidingen, remslangen, gewoon helemaal compleet. Ook de 25mm sway-bar er meteen onder gezet.  Rijd erg fijn.

Jou kennende komend die vanzelf. ;D

;D ;D

SB T-5R

Citaat van: Dirk342 op 17-03-2017 09:52:07

Dat met de swaybars is sowieso al een raar iets bij onze auto's... En dan heb ik het over de originele swaybars achter. Buiten de verschillende maten is er ook een volstrekte willekeur waar ze (origineel) onder geplaatst zijn.  Je kunt daar echt helemaal niets van op aan in mijn ogen.  Zo kun je ze bijv standaard tegen komen op een 855-10v en weer niet op een 855-T5 of R. Idem voor de sedans natuurlijk.

Ook ken ik 2 R-en waar deze niet onder zit, de ene is een sedan en de ander is een estate.  Bij alletwee de auto's is er nooit iets aan de achteras gedaan, of die swaybar verwijderd. Zo heb ik hier ook een paar 855/V70's lopen, non turbo's, waar ze dan wel weer op zitten.  Ik ben er nog steeds niet achter hoe de gedachtengang voor die swaybars van Volvo is geweest origineel, want ik geloof niet dat dit een extra/optie was.

Tot nog toe hebben alle achter assen die ik heb bekeken de swaybars gehad.
Dit waren dan alleen T5 / T5R / R

UserID6342

Bij mij zat er origineel ook eentje op, ik heb een oude as helemaal opnieuw klaargemaakt (net zoals jij) met alles nieuw erop en dus ook meteen die IPD swaybar erop gezet.  Mijn oude as is naar Arjen gegaan om tzt te vernieuwen want onder zijn 855 R bijvoorbeeld zit er weer geen swaybar onder ???

KIM

Raar verhaal Dirk.
Zonder swaybar (stabilisatorstang) heb je een enorme zwabberbak dus dat lijkt me welhaast onmogelijk. Onder mijn R zit gewoon een swaybar; sterker nog: Ik heb m vernieuwd omdat ie in de nivomat set zit.

Als je de dikte bedoelt: Onder de R zit niet een dikkere swaybar aan de achterzijde.

Die lange stang: dat is m.

UserID6342

Ik weet hoe die swaybar eruit ziet Kornelis ;D Maar serieus, bij de R van Arjen zit er geen onder.  Daar hadden wij ons allang over verbaasd ;D.  En ik ken er wel meer die er geen onder hebben zitten, net zoals bij sommige sedans.  In mijn optiek (zegt ook niet alles natuurlijk, maar is wel hoe ik die dingen hier aantref) is het een volstrekte willekeur waar wel en waar niet onder.  Net zo goed als bij de sedans, je kunt er niets van op aan.

KIM

Ik heb er ook al een paar van onderen gezien maar nog nooit een waar geen swaybar onder zat.

Plaatje was bedoeld ivm met een eventuele spraakverwarring zoals wij die nog wel eens hebben  :eusa_whistle: ;D

Hengeveld

Die swaybars/stabilisatorstangen achter willen nog wel eens breken aan de linker kant. Dat is dan APK-afkeur. Als je de stang volledig verwijdert, is het geen afkeur meer. Wellicht dat daarom er soms niet een onder zit? Ik heb nooit een gezien zonder, in ieder geval.

mehn

Stabilisatorstang aan de achterkant zit niet standaard op alle modellen. Heb ooit geweten hoe dat zat, maar dat is 12 jaar geleden ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Citaat van: mehn op 17-03-2017 13:32:23
Stabilisatorstang aan de achterkant zit niet standaard op alle modellen. Heb ooit geweten hoe dat zat, maar dat is 12 jaar geleden ;D

De GLE's?