Oranje knipperende pijltje + lock up in 3e en 4e versnelling.

Gestart door skidz850, 15-06-2016 11:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skidz850

Beste,

Ik ben in het bezit van 850 T5-R uit 1995 met automaat. Tot in den treuren is het oranje pijltje al besproken op het forum, maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem:

De automaat besluit op de meest vreemde momenten in de lock-up te schieten in de 4e versnelling. De enige mogelijkheid die dan nog overblijft is tijdens het rijden te wisselen tussen de 3e en 4e versnelling. De ene keer na het resetten is het probleem weg en blijft het een tijdje weg en schakelt de bak heerlijk, de andere keer blijft het probleem. Om het probleem te tackelen heb ik ervoor gekozen om er een compleet gereviseerde bak onder te hangen, uiteraard met nieuwe olie. Na deze operatie heb ik ook enige tijd heerlijk kunnen rijden, en na enkele dagen uit het niets was de lock-up er weer met het gevreesde knipperende oranje pijltje. Tijdens het uitlezen kreeg ik eerst 1-2-2 en 3-2-2, dit is ondertussen veranderd in alleen 2-2-2.

Heeft iemand enig idee waar ik nog kan

Alvast bedankt voor het meedenken!

kulk


skidz850

@Kulk: Deze PNP switch is ook vervangen ( sorry vergeten te melden )

kulk

Die foutmeldingen lijken wel van doen te hebben met een gare massakabel als ik google en hier op het forum zoek

skidz850

Heb ik zelf ook aan zitten denken. Heb bij een beide polen schoon gemaakt. Ga vanavond eens naar de andere kijken. Thanks voor de input!

pcpg.janssen

1-2-2 = Break (open) in shift solenoid S1 circuit
2-2-2 = Break (open) in shift solenoid S2 circuit
3-2-2 = Incorrect gear ratio

Al deze codes zorgen ervoor dat het lampje op je dashboard gaat branden.

Ik ga er van uit dat je wel alle versnellingen kunt gebruiken (dus dat de wagen daadwerkelijk in 1 begint en door kan tot 4). Het probleem lijkt dan alleen in het controle netwerk te zitten, dus dat scheelt dan weer.

Lees dit eens en controleer je massakabels. Een spanningsverlies van maximaal 5 mV is toegestaan op massapunten voor motoren. Een spanningsverlies van maximaal 20 mV is toegestaan op andere massapunten in de auto.
Als je daar niet binnen valt, vervang de massakabel eens door een nieuwe (stevige koperkabel). De accukabels van Volvo hebben de neiging om nog wel eens van binnen te rotten (wat je niet ziet aan de mantel of contactpunten) en dat kan hele vreemde fouten geven.

Zo vielen bij mij al m'n tellers naar 0 als ik richting aan gaf. Bleek uiteindelijk ook de massakabel te zijn  :eusa_think:

Als dat niets oplost, kun je de PNP schakelaar eens nakijken.