IK HEB'EM!!!!!!! MIJN EERSTE STATION

Gestart door M, 04-04-2005 23:26:17

Vorige topic - Volgende topic

M

Ik heb mijn 850 R speurtocht afgebroken, helaas.
Ben op mijn oude idee teruggekomen, ondanks dat ik
erg voor de 850 R viel.
Het moet een V70 R AWD worden.
De keus voor een V70 i.p.v. een 850 komt voort uit het gevoel een oude(re) auto voor relatief veel geld te kopen,zonder enige vorm van garantie.
Dan maar iets recenters voor (ook) veel geld.....maar geen import, en met de garantie van een dealer.

Het wordt dus een V70 R AWD automaat, bouwjaar 1999.
Toch maar een Nederlandse auto van een Volvodealer.
Ik heb er 3 op het oog, allen zo rond de € 20.000, en ga nog eind deze week proefritten maken.
Als iemand nog specifieke V70 R AWD-tips heeft, laat het me weten!
Ik moet ook nog op zoek naar een goede verzekeraar, is er iets met een schappelijke premie voor clubleden?
Mocht ik knopen gaan doorhakken, zal ik de uitkomst zeker posten!

RRRRR_Ramon

De Volvo 850 club (www.volvo850club.nl) is bezig met het opzetten van een collectieve verzekering voor clubleden. Op de site kun je kenbaar maken of je geinteresseerd bent in een collectieve verzekering. Bij voldoende reacties gaat het zeer binnenkort van start en hoe meer leden er voor kiezen des te lager wordt de premie.

Ennûh je was toch al wel lid??  ::) Of hebt toch minimaal het inschrijfformulier al klaar liggen voor verzending?

Verder veel succes met je zoektocht(en)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

spartamet

Beste M,

Geen verkeerde keuze om naar een V70 R AWD te gaan zoeken, alhoewel er niet heel veel rondrijden, laat staan te koop staan uit 99.
Vanaf juli 99 werd modeljaar 2000 op de markt gebracht in NL met de standaard 5traps automaat i.p.v 4 traps, dubbele uitlaat was ook standaard af fabriek. Vermogen 265 i.p.v. 250 pk. Chippen van de nieuwere versie is niet voor de ledenkortingsprijs omdat er een nieuw type blok in zit heb ik mij laten vertellen bij RICA (heb dat ook niet gedaan, de kans op een fikse prent met al die camera's en videosurveillances wordt alleen maar groter)

Overweeg eens bij een particulier te kijken, dit is nl. een liefhebbersauto die in de regel zeer netjes onderhouden worden. Het verschil met de prijs bij de dealer "reserveer" je voor eventuele gebreken die niet opgemerkt zijn bij de keuring die eigenlijk voor je gemoedsrust verplicht is.
Eind 2003 deed ik hetzelfde, kocht van een particulier een MY2000 V70R AWD met ruim 90kkm op de klok en ben inmiddels ruim 30kkm verder zonder één mankement. En erg veel rijplezier.
Hou er wel rekening mee dat je bij redelijk normaal gebruik blij mag zijn als je 1:8 (V-power =eigenlijk 97octaan of super98) haalt. komt bij de huidige benzineprijs op een kleine 85 euri per tankbeurtje iedere week. Een beetje indruk hoe er met de eventueel aan te schaffen V70 R gereden is kun je krijgen door m.b.v.de tripcomputer te zien wat het gemiddeld verbruik over de laatste X km was (bij de R die ik aanschafte 15.4 l/100km over de laatste 3500 km!) een op 6,5 dus......

Ik wens je veel wijsheid toe,

een zeer tevreden V70R rijder,

Spartamet

reneetje

Tja, dan is de handgeschakelde (2,3) toch aardig wat goedkoper in gebruik, als mijn vrouw rijdt gemiddeld 12,4 ltr/100km , en als ik rij ongeveer 13,4 ltr/100.
Verder zou ik geen R AWD nemen met een trekhaak om uit te sluiten dat er veel zware karrevrachten mee getrokken zijn , het AWD systeem houdt er niet zo van.
Kijk ook even naar het stuurhuis of deze mooi droog is , want er zijn er verschillende die bij ongeveer 120 dkm op de klok naar de haaien gaan. (Lekkage bij de stuurstokken)

Sucses

Rene ;)

M

Bedankt voor de reacties.
Zijn er nog meer specifieke V70 R euvelen, of blijft het beperkt tot het stuurhuis?
Naar mijn idee zit er op ongeveer alle V70's een trekhaak, ik hoef 'em in ieder geval niet op mijn auto.

1 van de auto's waar ik vrijdag mee ga rijden heeft zo'n Rica chip, ik ben benieuwd of het echt merkbaar iets toevoegd aan de al niet kinderachtige standaard peekaas.
Wellicht gaat je verbruik nog meer omhoog, dan is het misschien z'n geld niet waard, we zien wel.

Ik ben al gewaarschuwd dat het (reguliere) onderhoud erg prijzig is, iets waarvoor ik wel bij een dealer zal aankloppen.Ben niet zo'n sleutelaar....
Rijd momenteel nog in een Subaru, daar zijn de onderdeel prijzen en onderhoud ook niet echt een cadeautje.....

thuur

Citaat van: M op 06-04-2005 21:24:31
1 van de auto's waar ik vrijdag mee ga rijden heeft zo'n Rica chip, ik ben benieuwd of het echt merkbaar iets toevoegd aan de al niet kinderachtige standaard peekaas.
Wellicht gaat je verbruik nog meer omhoog, dan is het misschien z'n geld niet waard, we zien wel.

Je kunt met een chip zuiniger rijden dan zonder! Omdat de motor 'ruimer' tussen de marges zit en dus niet altijd op de grens hoeft te werken (zie daar de caravan in de bergen en dus trekhaak weer terugkomen).

Verbruik ligt altijd aan je rechtervoet!

Enneuh..... niet een R kopen en dan over het verbruik gaan klagen he!? Dat kan echt niet! ;)

Gr 8)

denkweb

Citaat van: M op 06-04-2005 21:24:31

...Wellicht gaat je verbruik nog meer omhoog, dan is het misschien z'n geld niet waard, we zien wel.

Dat vooroordeel durf ik te betwijfelen, ik heb niet de indruk dat mijn Tdi met een Rica chip meer is gaan verbruiken, helaas nooit geen goede metingen bijgehouden maar ik denk dat ondanks de toename van het vermogen het verbruik redelijk op 1 lijn ligt. Hetzelfde geldt voor de topsnelheid, die is ook niet noemenswaardig toegenomen, al neemt iedereen dat voor vanzelfsprekend aan.

Over vooroordelen:

Voor zo'n subaru moet je ook een klein mannetje zijn trouwens  ;D

Turbobiker

Verbruik gaat niet omhoog en alleen als je het gaspedaal echt diep indrukt merk je werkelijk iets van de extra peekaa's. Maar dat is natuurlijk wel het leukste gedeelte ;D (en dan gaat toch het verbruik omhoog :( )
De Tussenpaus

mathh

Citaat van: Turbobiker op 06-04-2005 21:47:00
Verbruik gaat niet omhoog en alleen als je het gaspedaal echt diep indrukt merk je werkelijk iets van de extra peekaa's. Maar dat is natuurlijk wel het leukste gedeelte ;D (en dan gaat toch het verbruik omhoog :( )

Neem maar gerust aan dat je een chip in een R AWD wel degelijk merkt, ook als je niet vol gas rijdt. Een niet gechipte R AWD is niet echt een snelle auto. Zoek maar eens in wat oudere topics, daar is al genoeg over geschreven ;) En de méérpret van een chip is altijd zijn geld waard.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Walter

rij even op een parkeer terrein rondjes op de uiterste stuur uitslag, wel gas geven. Hoor je iets ratelen zit er de aandrijving iets niet goed. Meestal biedt vervanging van de cardanas een oplossing

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FrankT5

[quote author=mathh
Neem maar gerust aan dat je een chip in een R AWD wel degelijk merkt, ook als je niet vol gas rijdt. Een niet gechipte R AWD is niet echt een snelle auto. Zoek maar eens in wat oudere topics, daar is al genoeg over geschreven ;) En de méérpret van een chip is altijd zijn geld waard.
Citeer

Met mijn T5 merk je bij stadsverkeer nauwelijks of niet dat hij een Rica-chip heeft, de auto is niet zenuwachtig en springt ook niet meteen naar voren als je een beetje gas geeft. Ook op de snelweg gebeuren geen rare dingen. Heeeeeeeeel anders wordt als je "even" wil inhalen of accellereren. Wat je dan meemaakt is onbetaalbaar en n.m.m. niet te vergelijken met een ongechipte motor. Alleen al het geluid, daar krijg je koude rillingen van.

wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

The Saint

Specifiek voor de AWD schijnt de visco koppeling te zijn, en het belang van 4 exact gelijke wielen en banden.
Ik zou hier iig eens goed naar informeren bij techneuten.

The Saint, die totaal niet wat dit allemaal is, maar het ook maar gelezen en gehoord heeft...
No shirt no shoes, no pinball

thuur

Citaat van: The Saint op 07-04-2005 20:47:29
Specifiek voor de AWD schijnt de visco koppeling te zijn, en het belang van 4 exact gelijke wielen en banden.

The Saint, die totaal niet wat dit allemaal is, maar het ook maar gelezen en gehoord heeft...

The Saint rulezz! ;D

Helemaal correct! 8)

Gr ;)

The Saint

Citaat van: thuur op 07-04-2005 22:19:03
Citaat van: The Saint op 07-04-2005 20:47:29

The Saint rulezz! ;D

Helemaal correct! 8)

Gr ;)

Dank, dank. Eindelijk een soort van technische bijdrage  ;)
No shirt no shoes, no pinball

M

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Ik heb mijn auto vandaag ingeruild voor een Silver metallic V70R AWD uit 1999.
Er wordt nog het e.e.a. ingebouwd/besteld, maar over 2/3 weken ben ik in het bezit van mijn eerste Zweedse station!