delarue meldt zich! Van Italiaans, via Duits naar T-5R

Gestart door delarue, 14-06-2016 01:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

delarue

Hoi allemaal!

Oscar hier...een autofreak met een voorliefde voor Italiaans en Zweeds.

Sinds een week of twee in het bezit van een mooie 850 T-5R als toekomstige familiecruiser.
En natuurlijk ook omdat zo'n auto er echt eentje is waar je nog een keer naar omkijkt terwijl je met een grijns op de kop verder loopt ;)

Een klein stukje autohistorie:

Waar is de passie ooit mee begonnen?

Welnu, met een simpele Fiat Cinquecento uit '93. Destijds 899cc en zo traag als...nou ja wat je traag vindt.
Na een paar gepeperde garagerekeningen was ik er klaar mee en begon ik zelf te sleutelen.

En ja...wie begint te sleutelen krijgt een hobby...en wie een hobby heeft, houdt er al snel een uit de hand gelopen hobby op na.

Dusss...tegendraads als ik was moest het een snelle 899cc worden met onderdelen van een Autobianchi A112 Abarth.
Waarom? Nou, omdat iedereen een 1100cc had.

Terug naar die hobby...die liep vanaf het moment dat ik een sloper kocht met gereviseerde 1100cc nog meer uit de hand.

Inmiddels een paar jaar...en een stuk of 4 motorblokken verder...was ik voorzitter van de Cento Club Holland en zat de auto over de 100 pk...daar waar hij eerst 40 paarden had die eerder pony's mochten heten.

Van een Catcams nokkenas met titanium veerschotels tot een Dellorto DHLA40 carburateur i.p.v. injectie en eigenlijk alles wat ik verder wilde...die auto was een beest en reed als een kart. Oh ja en er kwamen steekvlammen van 30cm uit de motorfietsdemper (andere uitlaten hielden het niet lang uit bij die setup). Mannen blijven jongetjes nietwaar?!?

En toen...een aantal nare omstandigheden in de vriendenkring en inmiddels al een tijdje een vrouw...

De Fiat bleef (geschorst) stilstaan en het Italiaanse pisbakkenstaal bleek hier niet goed tegen bestand.

Er was inmiddels een Punto als dagelijs vervoer voor in de plaats gekomen waaraan ik met uitzondering van een rvs rallyuitlaatssysteem en een schroefset eigenlijk niets gedaan heb.

De Cinquecento stond inmiddels te verpauperen en heb ik daarom met veel moeite en pijn in het hart uit elkaar getrokken.

De auto waarvan ik na de Cinquecento ook een smile op de kop kreeg kwam in de vorm van een Audi S3 uit 2000 in de sprekende kleur imolagelb.

Tja...en vanaf dat moment was ik pk-verslaafd; erg vervelend.

Lang verhaal nog korter...

Inmiddels wat langer bij de vrouw en dan wil je een keer verder...conclusie: de Audi eruit en een snelle 850 er voor in de plaats...de enig juiste optie in mijn ogen.

Immers...als jong jochie kreeg ik zowat mijn eerste erectie wanneer mijn buurman met zijn vijfcilinder 850 voorbij kwam scheuren. En sindsdien heeft dat geluid en het model me nooit losgelaten.
Nog los van het feit dat ik gewoon van speciale auto's houd.

Mezelf voorgenomen om een T-5R of een R te zullen kopen zodra de Fiat en Audi verkocht waren en die belofte aan mezelf dus enige tijd geleden waar gemaakt.

En het meest mooie...ik heb de S3 geen moment gemist...wat een feest van een auto is die 850.
Het Volvo for life idee omarmde me vanaf het moment dat ik ging zitten en de deur dichttrok.

Enfin...helemaal blij met die bazenbak!

Bijgaand wat foto's van de Italiaantjes en natuurlijk de 850!

De Cinquecento:




De Punto:


De S3:



De nieuwe trots:

Buitenkant is extreem netjes...paar kleine plekjes en super strak voor een auto van 21 jaar oud...





Interieur is in bijna nieuwstaat...



Groeten van een gelukkige Volvorijder!
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

innocenti


FGG

Welkom op 't Forum, Oscar.

Mooi intro.

Nog even die blokjesgrille uit de 850 en andere velgen eronder en je bent er helemaal klaar voor! :eusa_whistle:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Gijsbert-5


FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

JeroenP

Welkom!

Citaat van: peteRRR op 14-06-2016 14:36:45
Jah,...of dit er van maken  8)

http://i66.tinypic.com/2vuwtfm.jpg

Groet ;D

Zijn die remklauwen paars gespoten en heb je er toevallig betere foto's van? Ziet er erg goed uit!
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

peteRRR

Citaat van: JeroenP op 14-06-2016 16:42:35
Welkom!

Citaat van: peteRRR op 14-06-2016 14:36:45
Jah,...of dit er van maken  8)

http://i66.tinypic.com/2vuwtfm.jpg

Groet ;D

Zijn die remklauwen paars gespoten en heb je er toevallig betere foto's van? Ziet er erg goed uit!

Is een XYZ set,.http://www.xyz-racing.com/brake.php als ik het goed heb. ;)
Verder geen foto,s van de auto.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

850-R

Welkom oscar!

Leuke intro, en een helemooie aanwinst! Zo te zien heeft de T-5R nog weinig kilometers gereden of is er zo goed voor gezorgt?  ;)

Veel plezier met de wagen!

Groet
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

hertogjan6

#10
Citaat van: peteRRR op 14-06-2016 14:36:45
Jah,...of dit er van maken  8)

http://i66.tinypic.com/2vuwtfm.jpg

Groet ;D
Wat een verschil zo heb ik hem 2 jaar geleden nog bij Gijsbert gezien...jaar later reeds in originele staat in bataviastad, En nu weer terug op forum  8)






"kenteken is ook nog steeds hetzelfde" ;D ;D

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

big ben


delarue

Bedankt voor het warme welkom!

Overigens erg gaaf om te horen dat de auto hier bekend is...ik had al zo'n vermoeden gezien de staat!

@ allen: ga er maar vanuit dat hij nu wederom in handen is van een liefhebber en dat het de bedoeling is dat deze auto een blijvertje is!

@PeteRRR: of de forummer die er nu in rondrijdt net zo gerespecteerd gaat worden als degene die hem eerder gereden heeft...dat zal de tijd moeten uitwijzen. ;)
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

delarue

Citaat van: FGG op 14-06-2016 13:54:30
Welkom op 't Forum, Oscar.

Mooi intro.

Nog even die blokjesgrille uit de 850 en andere velgen eronder en je bent er helemaal klaar voor! :eusa_whistle:

FGG

Thanks!

Zal daar zo op terugkomen...heb al wat in de zinnen...
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

delarue

Citaat van: hertogjan6 op 14-06-2016 17:45:03
Citaat van: peteRRR op 14-06-2016 14:36:45
Jah,...of dit er van maken  8)

Groet ;D
Wat een verschil zo heb ik hem 2 jaar geleden nog bij Gijsbert gezien...jaar later reeds in originele staat in bataviastad, En nu weer terug op forum

"kenteken is ook nog steeds hetzelfde" ;D ;D



Kenteken is wel wat minder gehavend inmiddels ;)
Oh ja en die verschrikkelijke Nissan trekhaakdop is inmiddels vervangen voor een ander exemplaar :-X
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84