Goedkope chip van marktplaats

Gestart door lucass, 16-06-2016 16:10:56

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: JeroenP op 16-06-2016 17:48:20
Ik heb een standaard chip van Rica en ben heel erg tevreden. Mijn auto is zo goed als standaard op de chip na. Op maat zal vast wel iets beter zijn, maar ik ben hier al erg tevreden mee! Daarnaast draai ik trouwens max 1 bar.

Heeft Rica je auto er niet mee ter controle op de rollerbank gehad dan?

Dat kan wel een zogn " standaardchip", maar dan heb je het meer over een geoptimaliseerde standaardtune dan een echte tune.

Als je beweert dat de chip die je verkoopt 310 pk 460 Nm levert, heb je het niet meer over een voorzichtige optimalisatie maar over een toch al redelijk agressieve tune.

Kans dat je aanvankelijk ermee tevreden op neerlands wegen rondrijdt terwijl je onwetend ben van het toenemende aantal putjes in je zuigeroppervlak en klepranden of dat je plots 1 van je drijfstangen kunt bewonderen door slecht het openen van de motorkap is niet geheel 0.

Het is een beetje russich roulette zo'n chip .... kan goed gaan , maar duidelijk ook niet...

Piet

Citaat van: JeroenP op 16-06-2016 17:53:20
Citaat van: leons850 op 16-06-2016 17:49:51
Citaat van: SB T5-R op 16-06-2016 17:47:41
Chippen of (fine)tunen = op maat afstellen.
Dat kan resulteren in een vermogens toename. Of ander verbruik. Of meer koppel. Of een combi.

Ik hang vast een labeltje met je naam om m'n blok heen.

;D
Word jij de grote ik hang je motor wel om forum sleutelaar?  ;D

Citaat van: JeroenP op 16-06-2016 17:48:20
Ik heb een standaard chip van Rica en ben heel erg tevreden. Mijn auto is zo goed als standaard op de chip na. Op maat zal vast wel iets beter zijn, maar ik ben hier al erg tevreden mee! Daarnaast draai ik trouwens max 1 bar.

Jij hebt een 16T, je zou naar een max van 1.1 bar kunnen, daar boven heeft geen zin word alleen maar warm.
Mooi dat je tevreden bent. 1bar is gewoon veilig, daar heb je gewoon lang plezier van.

Dat is de bedoeling veel plezier van hebben en lang heel blijven. Is 1.5bar trouwens niet aan de hoge kant en richting de 'danger zone' voor je drijfstangen? Of is dat met zo een 15g turbo niet zo een probleem?

Met een 15G kun je wel degelijk ook je drijfstangen krom krijgen.
Een snelle opspoeler met reeds hoge drukken bij lage toerentallen... de ideale situatie voor agressieve knock met verbogen drijfstangen als gevolg.

peteRRR

Wederom lekker gemaakt door de cijfers en hup een 1.5 bar d,r overheen en rijden maar.
Als je met zulke druk gaat rijden is het een eerste vereiste om stage 0 te hebben.

En dan een goede chipper er bij waar oog wordt gehouden met de staat van het motor gebeuren/onderhoud.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lunadust

Gewoon kopen en plaatsen
Ebay electrische supercharger erbij bouwen
10 minuten schik hebben en daarna weer gaan fietsen
Techneut, geen dichter.

SB T-5R

Citaat van: Lunadust op 16-06-2016 19:32:10
Gewoon kopen en plaatsen
Ebay electrische supercharger erbij bouwen
10 minuten schik hebben en daarna weer gaan fietsen

Hahahahahahahaha   ;D

Jurijn R

Ik reed vroeger met 1.5bar op mijn 16T... en ging goed én hard. Maar bovenin was er geen drol meer  ::)
Laat dat nu net het karakter zijn van een 16T. Daarom... voor elk wat wils  ;)

Evilknievel

Ik heb zelf een chip gehaald bij deze man in Uden.
Aardige man,  en weet waar die het over heeft.
Doet dit ook voor zijn werk.

De opgegeven vermogens zijn alleen haalbaar met meerdere verbeterde hardware. Wil je weten wat,  moet je hem zelf bellen.
Heb er 50.000 km mee gereden en niks aan de hand.
Turbodruk bouwt rustig op, 3000 toeren 0,6 bar en loopt daarna lichtjes op.

cornelis-b

Citaat van: Evilknievel op 17-06-2016 21:05:40

De opgegeven vermogens zijn alleen haalbaar met meerdere verbeterde hardware. Wil je weten wat,  moet je hem zelf bellen.

Vertel jij het maar want anders wordt de man helemaal gek gebeld .................... of niet.
Wat weerhoud je om ons meer te vertellen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

SB T-5R

Lunadust

"Ik heb em zelf ook"
"Wat een lieve kinderen"
"Wilt u nog een kopje koffie"

Riekt naar reclame.
Daar hebben we het sponsortopic voor
Techneut, geen dichter.

Evilknievel

Geen sponsering of dergelijk hier hoor.
Hij reed zelf met een aangepaste ecu en dat kopieert hij.
Had erop een 18T en verder zou je hem moeten vragen, dat weet ik niet meer aangezien het twee jaar terug was.

Piet

Je kan deze chip inbouwen en je hebt vermogenswinst maar om genoemde vemogens te halen moet je, kennelijk met deze zelfde chip !!!!, ook nog wat hardware aanpassen........
One fits all ??

Kopie van zijn eigen tune?
Betekent dat dan dat hij zijn auto heeft laten tunen bij een tuner en nu zijn eeprom heeft gecopieerd en dat doorverkoopt ?

Turbodruk van 0.6 bij 3000 toeren die daarna lichtjes oploopt.... oefff .. standaard tune van volvo doet 0.7 bar druk.

Serieus.........

Wout309t

Als je kleding koopt, pas je die toch ook? Als je een winkel in loopt en je pakt het eerste kledingstuk dat je mooi vindt en je koopt het zonder naar de maat te kijken is de kans ook klein dat het goed zit. Daar komt het ongeveer op neer.
Het kan goed gaan, maar dat is niet aannemelijk....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Vulk

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2016 09:12:29
Citaat van: Wout309t op 18-06-2016 07:43:29
Als je kleding koopt, pas je die toch ook? Als je een winkel in loopt en je pakt het eerste kledingstuk dat je mooi vindt en je koopt het zonder naar de maat te kijken is de kans ook klein dat het goed zit. Daar komt het ongeveer op neer.
Het kan goed gaan, maar dat is niet aannemelijk....

En daar kom je maar op 1 manier achter.

Dat klopt niet, er zijn twee manieren!

Je kan meten of je kan gewoon gaan rijden. ;D

lucass

Kun je wat meer vertellen over je auto? Welke setup heb/had je en of er nog eigenaardigheden zijn? Ben heel benieuwd.