Goedkope chip van marktplaats

Gestart door lucass, 16-06-2016 16:10:56

Vorige topic - Volgende topic

lucass

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats. Het lijkt te mooi voor voor woorden te zijn.

Volvo 850/855 t5, t5-r chip 310 pk 460 nm
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/tuning-en-styling/m1032014383-volvo-850-855-t5-t5-r-chip-310-pk-460-nm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=2

Kennen jullie deze verkoper en de chip die hij verkoopt? Wie kan hier wat over vertellen? Worden veilige parameters gebruikt? Zijn de parameters een kopie van een andere chip of is het een zelf geknutselde brandstof/ontstekingsmap? Werkt het met een automaat? Is het plug and play op een verder volledig standaard T5-R?

Marijn Degens

Citaat van: lucass op 16-06-2016 16:10:56
Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats. Het lijkt te mooi voor voor woorden te zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/tuning-en-styling/m1032014383-volvo-850-855-t5-t5-r-chip-310-pk-460-nm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=2

Kennen jullie deze verkoper en de chip die hij verkoopt? Wie kan hier wat over vertellen? Worden veilige parameters gebruikt? Zijn de parameters een kopie van een andere chip of is het een zelf geknutselde brandstof/ontstekingsmap? Werkt het met een automaat? Is het plug and play op een verder volledig standaard T5-R?

Maak gewoon afspraak met Schutten (even zoeken op forum), die doet het voor je (tenzij hij het te druk heeft), word je veel blijer van. Een 'chip' bestaat niet, wel een custom mapping op basis van jouw setup.

Spin!

www.vm-parts.nl

lucass

Citaat van: Marijn Degens op 16-06-2016 16:15:18
Citaat van: lucass op 16-06-2016 16:10:56

Maak gewoon afspraak met Schutten (even zoeken op forum), die doet het voor je (tenzij hij het te druk heeft), word je veel blijer van. Een 'chip' bestaat niet, wel een custom mapping op basis van jouw setup.
Wat doet schutten en wat rekent Schutten? En hoe weet ik dat wat schutten doet meerwaarde bied over deze marktplaats chip?

SB T-5R

Elke auto tune je uiteindelijk toch op maat, want elke auto is toch anders.
Dat doet schutten voor je. En hij kijkt meteen of je mengsel verhouding klopt.
Koop je een gechipte ECU op marktplaats, dan heb ik nog wel een motorblok voor je staan  ;D

leons850

Hier even een lijstje waar de meeste auto's gechipt zijn.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76466.msg1664928.html#msg1664928

Iets er boven staan de statistieken.

Schutten, Piet & Maarten zijn hier op het forum lid.
Verder houd je over Fasttech Rica, VolvoTune en MTE.

Ik zelf heb mijn auto laten chippen bij Schutten.
Dat had ik al toen hij nog standaard was (wat een enorme verbetering was tov de Vtune chip).
Nu heb ik toch een redelijk aangepaste auto en weer bij Schutten laten doen, dat gaat geweldig. ;D

Overigens is 1.5bar overboost best wel veel voor een 15g op standaard motor, alleen daarom zou ik hem links laten liggen.
Dat doe ik nog niet eens met een 19T....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

lucass

Ik snap jullie reacties...maar dit is allemaal aannames en gewoon kort door de bocht denken. Schutten is ongetwijfeld een van de besten en daar krijg je kwaliteit. Maar wie kan bewijzen dat die marktplaats chip ook daadwerkelijk niks is? Er zijn namelijk genoeg plug and play chips te koop die het goed doen op een volledig standaard blok. Je hebt absoluut geen opmaat tune nodig.

Wie heeft die marktplaats chip gekocht, getest, gedynod en vergeleken met andere chips?

Piet

Je kan er niet zomaar een chip induwen en denken dat je daarmee dan een verantwoorde tune hebt die je ook  nog eens zomaar op 310 pk en wel 460 Nm brengt.

Het zal wel een (illegale) kopie van een tune zijn die een 850 op die cijfers heeft gebracht, maar dat wil nog helemaal niet zeggen dat die tune voor jouw 850 geschikt is.

En ik verzeker je... dat is niet kort door de bocht denken.

leons850

Citaat van: lucass op 16-06-2016 17:36:04
Ik snap jullie reacties...maar dit is allemaal aannames en gewoon kort door de bocht denken. Schutten is ongetwijfeld een van de besten en daar krijg je kwaliteit. Maar wie kan bewijzen dat die marktplaats chip ook daadwerkelijk niks is? Er zijn namelijk genoeg plug and play chips te koop die het goed doen op een volledig standaard blok. Je hebt absoluut geen opmaat tune nodig.

Wie heeft die marktplaats chip gekocht, getest, gedynod en vergeleken met andere chips?

Op wat voor auto is die chip gemaakt, hoe was de staat van de motor, turbo en sensoren?
Maakt een hoop verschil.

Jij stelt een vraag, verschillende geven antwoord.
Persoonlijk zou ik geen std hap meer er in willen.
Als je zag wat de std chip van Vtune voor rare dingen deed...  :eusa_wall:

Maar haal hem op, probeer hem en plaats je bevinden.
Ik laat mij graag verrassen. ;)

Edit: en piet vult mij aan. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

SB T-5R

Chippen of (fine)tunen = op maat afstellen.
Dat kan resulteren in een vermogens toename. Of ander verbruik. Of meer koppel. Of een combi.

Ik hang vast een labeltje met je naam om m'n blok heen.

JeroenP

Ik heb een standaard chip van Rica en ben heel erg tevreden. Mijn auto is zo goed als standaard op de chip na. Op maat zal vast wel iets beter zijn, maar ik ben hier al erg tevreden mee! Daarnaast draai ik trouwens max 1 bar.
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

leons850

Citaat van: SB T5-R op 16-06-2016 17:47:41
Dat kan resulteren in een vermogens toename. Of ander verbruik. Of meer koppel. Of een combi.

;D
Word jij de grote ik hang je motor wel om forum sleutelaar?  ;D

Citaat van: JeroenP op 16-06-2016 17:48:20
Ik heb een standaard chip van Rica en ben heel erg tevreden. Mijn auto is zo goed als standaard op de chip na. Op maat zal vast wel iets beter zijn, maar ik ben hier al erg tevreden mee! Daarnaast draai ik trouwens max 1 bar.

Jij hebt een 16T, je zou naar een max van 1.1 bar kunnen, daar boven heeft geen zin word alleen maar warm.
Mooi dat je tevreden bent. 1bar is gewoon veilig, daar heb je gewoon lang plezier van.

JeroenP

Citaat van: leons850 op 16-06-2016 17:49:51

;D
Word jij de grote ik hang je motor wel om forum sleutelaar?  ;D

Jij hebt een 16T, je zou naar een max van 1.1 bar kunnen, daar boven heeft geen zin word alleen maar warm.
Mooi dat je tevreden bent. 1bar is gewoon veilig, daar heb je gewoon lang plezier van.

Dat is de bedoeling veel plezier van hebben en lang heel blijven. Is 1.5bar trouwens niet aan de hoge kant en richting de 'danger zone' voor je drijfstangen? Of is dat met zo een 15g turbo niet zo een probleem?
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

SB T-5R

;D

;D uit voorraad leverbaar

leons850

Citaat van: JeroenP op 16-06-2016 17:53:20

;D

Dat is de bedoeling veel plezier van hebben en lang heel blijven. Is 1.5bar trouwens niet aan de hoge kant en richting de 'danger zone' voor je drijfstangen? Of is dat met zo een 15g turbo niet zo een probleem?

Boven 5500RPM kan dat misschien wel, weet ik niet precies.
Hangt ook een beetje van het ontstekingstijdstip af.
Maar een 15G of 16T sterker nog een 19T is dat al lang niet meer efficient, alleen maar bloedheet.
Dikke onzin, veel druk is niet automatisch veel pk.

Eigenlijk moet dit gewoon krak zeggen als ik het zo lees.