De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Zit die Parrott niet aangesloten tussen de speakers en is ie derhalve niet 100% verantwoordelijk voor het geluid?
Bij de kleinere varianten was dat in ieder geval wel zo. De kwaliteit van het Parrott geluid is dan aardig minder dan het geluid uit de Volvo audio.

elianmars

Citaat van: arjen850 op 13-09-2020 21:18:05
Grom wil alleen bellen als je hem gebruikt, niet tijdens radio luisteren bv

Hetzelfde als Yatour dus.

arjen850

Citaat van: KIM op 14-09-2020 08:01:14
Zit die Parrott niet aangesloten tussen de speakers en is ie derhalve niet 100% verantwoordelijk voor het geluid?
Bij de kleinere varianten was dat in ieder geval wel zo. De kwaliteit van het Parrott geluid is dan aardig minder dan het geluid uit de Volvo audio.

Klopt, echter kun je het geluid bij deze nieuwe parrot zo mooi regelen dat het zeker net zo mooi is. Heb hem in de S90, en bevalt uitermate goed.

Vulk

Ik wou vorige week de GROM (enkel usb) bestellen, maar het bestellen lukte niet.
En dan heb ik maar de yatour via Amazon besteld met alles erop en er aan. Mocht het bellen niet goed werken, dan is dat geen ramp.

Via usb zijn er maar 6 mapjes mogelijk, dat is wel een minpunt. Maar ik ga eens kijken wat het geeft om muziek te streamen via bluetooth.

Maar stap 1, de radio terug werkend krijgen...

Stefan

850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Vulk

Intussen heb ik de yatour in huis. Ik heb pas in november een afspraak bij Thuur.

De auto doet het prima op enkele details na.

Bij het aangrijpen van de koppeling in de eerste versnelling hoor ik een geluid. (ligt ergens tussen klapperen en een kloenk in). Ik vermoed dat de uitlaat tegen de stabilisatorstang komt. Sinds enkele weken hoor ik ook opnieuw het geluid van uitzettend metaal (tikken) terwijl de auto loopt. Iets wat ik niet meer heb gehad sinds het vervangen van enkele motorsteunen, ...

Verder start de auto al enkele jaren slecht, door een lekkende gasinjector. (zie ook hier: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1733899.html#msg1733899) Laatst heb ik via het forum een goeie set injectoren kunnen scoren. De lekkende injector wordt dus binnenkort vervangen door de Limburgse LPG-technieken, samen met de olie van de LPI-pomp. Die laatste vervang ik normaal om de 45.000Km, maar ik ga nu vervroegd (na 35.000km) de olie laten wisselen omdat de pomp tegenwoordig harder moet werken dan vroeger. (18T tegenover 16T plus ik gebruik de auto enkel nog maar voor de "leuke" ritjes".)

De lak is nog steeds een aandachtspuntje. De auto zou eigenlijk moet eigenlijk eens herspoten worden, maar we hebben net beslist om de badkamer te vernieuwen. (mijn vrouw is niet zo geduldig als die van Marcel) dus het zal een polijstbeurt worden. Ik ben benieuwd hoe hij daar uit zal komen.

)()()sT

Ik wilde al zeggen; je moet eens met Marcel praten.

;D!

NinaPaul

Heb je rekening gehouden met de kosten voor het vervangen van alle o-ringen? Die kosten voor 5 injectoren ongeveer € 100,- iets meer met uitstroompijpjes.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Ik ga enkel de lekke injector vervangen.

Vulk

Ik plan trouwens om mijn stabilisatorstangrubbers te vervangen. Als ik geen volledige nieuwe stang wil, dan kom ik bij van die PU-exemplaren uit. Helaas verkoopt Estate Services ze enkel in het blauw.

Heeft er iemend een idee of de Belgische keuring daar een probleem van maakt?

de Boeing

Nee, ze vallen over de raarste dingen maar niet over de stabi rubbers...

Want ik heb er zo een 25mm IPD ding onder (de stang zelf, smurfblauw, heb ik wel zwart gemaakt) en hier zitten rode rubbers bij, al 3 keer mee naar keuring geweest zonder probleem...

NinaPaul

Hier kan je wel degelijk problemen mee krijgen op de keuring. Het is immers een aanpassing.

Of je er problemen mee krijgt? Dat weet je bij die mafkezen in BE nooit.
Ooit een extra 90 graden buis moeten lassen op een ORIGINELE uitlaat (stikker met logo en nummer zichtbaar), omdat de mensen van het keurstation er op stonden.
Ooit een auto gekeurd voor verkoop als inruil gekregen waar de remblokken (nou ja het metaal) al op de lamellen van de schijf zaten.
Eigen auto (vrouwlief was er naar toe gereden) afgekeurd omwille van all-season banden in de zomer.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marc-850

Citaat van: NinaPaul op 28-09-2020 18:45:28
Eigen auto (vrouwlief was er naar toe gereden) afgekeurd omwille van all-season banden in de zomer.

Ze wilden graag je vrouw nog een keer zien?  ;D

NinaPaul

-Gottfried Leibniz

)()()sT