Lock op AB werkt niet

Gestart door Frax, 18-06-2016 16:51:42

Vorige topic - Volgende topic

Frax

Hallo iedereen,

Sinds de aanschaf van mijn v70 Classic kan ik de auto met de Ab niet vergrendelen. Al het andere werkt prima.

Ik heb al geprobeerd om de Ab opnieuw in te lezen met de contact methode. Je hoort dan ook een piep wat betekend dat hij de Ab herkent. Unlocken werkt dan ook prima alleen vergrendelen niet.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Systeem is origineel Volvo.

classicT5

Heb je zoekfunctie al geprobeerd? Is zat over te vinden.

Microswitches in deuren en achterklep lijken mij meest voor de hand liggen.

Frax

Ja zoekfunctie geprobeerd met meerdere termen en vele topics gelezen. Echter dit probleem heb ik nog niet voorbij zien komen. Dit omdat bij mij alleen de lock niet functioneert en de rest wel.

Even ter aanvulling: het alarm of de startonderbreking worden ook niet ingeschakeld als ik op de lock knop druk. Er gebeurt gewoon niks.

haasje

Zoals in de meeste van die topics te lezen is komt dit doordat het systeem denk dat er nog een deur oid open is, dit wordt meestal veroorzaakt door een defecte schakelaar.

cornelis-b

Citaat van: Frax op 18-06-2016 16:51:42
Hallo iedereen,

Sinds de aanschaf van mijn v70 Classic kan ik de auto met de Ab niet vergrendelen. Al het andere werkt prima.

Ik heb al geprobeerd om de Ab opnieuw in te lezen met de contact methode. Je hoort dan ook een piep wat betekend dat hij de Ab herkent. Unlocken werkt dan ook prima alleen vergrendelen niet.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Systeem is origineel Volvo.

Inleren kun je vergeten bij een X70 dat is dealerwerk. Werkt het "locken" wel met de sleutel?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Frax

Wellicht dat dit het verhaal completer maakt:
- Binnenverlichting gaat uit bij sluiten van deuren. (Ik hoef ze niet hard te dicht te gooien)
- Kofferklep valt ook goed dicht (krijg geen melding in het dashboard en de binnenverlichting gaat uit)
- Deuren vergrendelen en ontgrendelen (incl. kofferklep) met de sleutel gaat prima
- Ontgrendelen met de AB werkt goed (zowel kofferklep als alle deuren)
- Ontgrendelen met de AB en 2 minuten wachten werkt ook (deuren vliegen dan op slot en alarm wordt geactiveerd)

Bij het indrukken van de lock knop op de AB gebeurt er niks. Ook de startonderbreking en alarm gaan niet aan.

------------------------
Inleren van de sleutel via de contact methode geprobeerd (ik hoor wel een piep als ik dan op lock druk op de AB bij stap 4).

Deze methode heb ik gebruikt:
Here is how to manually reprogram V70 Volvo remotes.
(only if you have a red security system LED in the dash)
1. Make sure all doors, hood, and trunk are closed.
2. Turn the ignition key to position 2 and back to off for 5 times in 10 seconds.
3. Leave it at position 2 after the 5th time.
(The red LED will flash)
4. You will have 15 seconds to press the lock or unlock button on the Remote Fob ONCE only.
5. Turn the key to the off position.
6. Check to see if the remote works.'
----------------------------

kulk

Heb je maar 1 ab? Die kan natuurlijk gewoon stuk zijn.

Je zou eens een regelunit ( ding zit onder de schopplaat bestuurderszijde) met bijbehorende AB uit een andere V70 kunnen proberen.

Frax

Ja ik heb slechts één afstandbediening. Maar gezien het feit dat hij wel een signaal afgeeft tijdens de omschreven inleerprocedure lijkt dit niet te kloppen.

Afgelopen weekend heb ik onder de schopplaat gekeken, maar had geen idee wat nu de regelunit is. Het zijn namelijk allemaal kabels en relais achter de schopplaat.

classicT5

Ik had hetzelfde, bij mij was het de microswitch van de kofferbak. Van slot werkte dat wel, maar op slot niet. Lijkt erop dat het signaal van de microswitches alleen gebruikt voor op slot doen, niet voor ontgrendelen.

die microswitches kan sowieso geen kwaad om die te modificeren mbv stukje plastic. Staan hier ook howto's van. Ben je zeker dat je die oorzaak voor nu en in de toekomst hebt uitgesloten.

cornelis-b

Citaat van: Frax op 22-06-2016 11:27:35

Deze methode heb ik gebruikt:
Here is how to manually reprogram V70 Volvo remotes.
(only if you have a red security system LED in the dash)
1. Make sure all doors, hood, and trunk are closed.
2. Turn the ignition key to position 2 and back to off for 5 times in 10 seconds.
3. Leave it at position 2 after the 5th time.
(The red LED will flash)
4. You will have 15 seconds to press the lock or unlock button on the Remote Fob ONCE only.
5. Turn the key to the off position.
6. Check to see if the remote works.'
----------------------------

De AB kan wel een piepje geven maar bij een X70 is het alarm en de CV alleen via de dealer in te leren. De door jou omschreven methode is voor de 850 met GuardII en niet voor de X70. Bij de X70 moet het softwarematig worden gedaan.

Zoals Kulk al aangaf, scoor op de sloop een regelunit met bijbehorende AB's en 99,99% dat het gewoon weer werkt. Heb er al heel wat weer aan de gang gekregen op deze manier.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Frax

Ik heb, toen ik de auto net had, wel eens gezeur gehad met de achterklep bedenk ik me. Toen bleef het lampje branden (in dashboard) dat hij nog open zou staan maar dit was niet het geval. Keer hard dichtgooien verhielp dit probleem. Dit zal ik binnenkort eens checken.

Mocht het dan nog niet werken dan zal ik eens zoeken op de sloop naar een andere regelunit. Voor nu bedankt voor alle reacties!