boost control valve van TDI gelijk aan benzine?

Gestart door ducbertus, 21-06-2016 19:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ducbertus

Hallo,

ik vermoed dat mijn boost control valve is overleden. nou kan ik van een mede-forum lid een boost control valve overnemen. deze is echter van een benzine uitvoering.
zijn deze gelijk aan de diesel versie of zit er verschil in?
wie kan mij hier duidelijkheid verschaffen

Bertus


RoelNL

Onderdeelnrs. vergelijken en je hebt het antwoord op je vraag.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ducbertus

ik heb vanavond de nummers vergeleken en deze zijn nogal verschillend, hoewel de kleppen er het zelfde uitzien.
wat nou de verschillen zijn is mij niet duidelijk, maar ik wil liever geen risico lopen.

SB T-5R

Ze zijn gelijk, al zitten ze wel verschillend aangesloten.

Zo zit benzine aangesloten:


Bij Diesel:
Blauw en rood omdraaien.

Groet,

SB T5-R

SB T-5R

Om het bovenstaande te onderbouwen:

Ik had een originele TCV aangesloten. Deze zat dus met blauw en rood omgedraaid.
Vervolgens heb ik een jongere benzine TCV aangesloten, volgens bovenstaande plaatje.
Laaddruk probleem en geen vermogen.

"nieuwe benzine TCV" weer aangesloten zoals de oude zat (rood en blauw omdraaien t.o.v. het plaatje).
Gaat als de brandweer.
Geen storingen, geen gekke dingen.
Laaddruk klopt ook netjes als ik de computer er aan hang.
Houdt het al duizenden kilometers uit.