1 achterremblok verloren onder het rijden.

Gestart door gero, 24-06-2016 12:06:58

Vorige topic - Volgende topic

gero

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2016 17:57:00
Maak eens een foto Audy van de clip zoals deze gemonteerd zat ? Dan is het zo duidelijk of deze verkeerd zat, maar in principe kun je deze clip niet verkeerd monteren...

ikke dus wel, zal morgen wel een foto maken.

arjen850

Had je de pas pen wel ver genoeg doorgeslagen? Weet nog op een rode r meeting, had iemand hetzelfde

gero

Krijg ik toch die zuiger niet naar binnen, ontluchtingsnippel openen en dan de zuiger naar achter drukken.
Het lukt niet 

Misschien toch een nieuwe remklauw kopen.

The Demon

Het lijkt erop dat de zuiger scheef zit.

UserID6342

Zuiger zit ook scheef volgens de foto !  Het beste is nu om de zuiger er helemaal uit te halen, zorgen voor een revisiesetje (lees O-ring en nieuw rubbertje), remmenvet en een stukje fijn waterproof schuurpapier...

Met waterproof schuurpapier de zuiger rondom (het liefste met water gelijkmatig opschuren), daarna goed droog maken, nieuw O-ring monteren, het spulletje goed in de remmenvet drukken en dan de zuiger langzaam met de hand gelijkmatig en recht (ontluchtingsnippel open !) terug in de klauw drukken.

gero

Hoi   Dirk
Bedankt voor het meedenken, ik heb net gekeken , ik had die klauwen toendertijd gekocht (10-08-2011 bij 255.000km)
Ze kosten toen bij Scancar  74,50 E. per stuk , ik heb er nu bijna 90.000 km  mee gereden.
Ik ga maar een set nieuwe klauwen aanschaffen, de kosten zijn het niet als je kijkt hoelang je er mee doet.
Even een vraagje voor het monteren van die klauwen , is dat gewoon afkoppelen en de nieuwe erop .
Kan ik gelijk mijn nieuwe Power Bleeder (net besteld uit Amerika) gebruiken om de boel te ontluchten.

Groet
Audy

UserID6342

Ja klopt Audy, even voorzichtig zijn met het loshalen van de wartel... Willen nog wel eens zo vastgerot zitten (al geloof ik dat niet na 90 dkm) dat de leiding zelf mee gaat draaien en je dan de boel afbreekt..

626Ronin

kan je hem er voor nu niet terug in draaien? met die waterpomptang tegelijkertijd de zuiger richten, heen en weer draaien en erin drukken?  zolang er nog geen remvloeistof uit het rubber geperst is/wordt heb je er ook nog geen lucht achter..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

The Demon

Citaat van: 626Ronin op 25-06-2016 19:31:11
kan je hem er voor nu niet terug in draaien? met die waterpomptang tegelijkertijd de zuiger richten, heen en weer draaien en erin drukken?  zolang er nog geen remvloeistof uit het rubber geperst is/wordt heb je er ook nog geen lucht achter..
Lijkt mij niet echt de manier.  :eusa_think: (Lekkage gegarandeerd)

gero

Ik heb net 2 ATE remklauwen besteld in Duitsland, even opletten met het monteren, niet meer de zelfde fout maken.

de oude remklauwen waren geen ATE, en inmiddels bijna 90dkm oud .

626Ronin

Citaat van: The Demon op 25-06-2016 19:51:06
Lijkt mij niet echt de manier.  :eusa_think: (Lekkage gegarandeerd)
ja zéker, daarom zeg ik het ook :eusa_wall:
soms gebruik je een waterpomptang met beleid, omdat je er met je eigen klauwen niet goed bij kan.
dat betekent niet dat je de boel meteen verrot draait (bij mij niet (meer) in ieder geval?)
ik heb hier 30K "garantie" dat het (icm vers ATE remmenvet/pasta) géén lekkage oplevert..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

gero

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2016 17:57:00
Maak eens een foto Audy van de clip zoals deze gemonteerd zat ? Dan is het zo duidelijk of deze verkeerd zat, maar in principe kun je deze clip niet verkeerd monteren...

Ik had die veerclip gemonteerd , zie bovenste foto, daarom waren die borgpennen los getrild na 10.000 km.

Nu heb ik ze volgens de onderste foto gemonteerd , en de borgpennen volledig doorgeslagen. inclusief een nieuwe remklauw, de boel ontlucht  mbv een power bleeder.

Ik heb de foto"s even geleend van een oude topic .

volvobug

Citaat van: gero op 02-07-2016 22:56:55

Ik had die veerclip gemonteerd , zie bovenste foto, daarom waren die borgpennen los getrild na 10.000 km.

Borgpennen trillen niet los door verkeerd gemonteerde of afwezige clip.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

626Ronin

Citaat van: volvobug op 02-07-2016 23:02:21
Borgpennen trillen niet los door verkeerd gemonteerde of afwezige clip.
eensch. die open, kogelvormige ringetjes moeten de pennen borgen maar moeten daarvoor helemaaal in de klauw vallen.
die veerclip houdt de blokken tegen rammelen vast en kan/moet ze ook iets lossen zodra je je rem loslaat.. hij hangt aan de pennen maar niet andersom.

gero

Dat kan misschien zo zijn , maar in ieder geval heb ik nu  die borgpennen volledig in geslagen en de veerclip op de juiste manier gemonteerd.

en ik weet vrijwel zeker dat ik die borgpennen vorige keer ook volledig heb ingedaan en Volvo heeft niks voor niks een borgveer gemonteerd, niet alleen voor het eventueel rammelen , maar ook voor het los trillen , lijk mij.