waarschuwingslampjes op dashboard branden niet

Gestart door beunmaat, 25-06-2016 17:38:55

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Op de 850 20kleppert van mijn zus brand er geen enkel waarschuwingslampje op het dashboard als je de sleutel op contact zet.

De auto start ook niet, de start motor gaat wel rond de brandstof pomp draait niet.

Het klokje op de tellerbak doet het wel gewoon.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik weet mij even geen raad ermee.

850-R

het enige wat ik ik mij kan voorstellen is dat het elektrische deel achter het contact slot niet helemaal 100% is... komt wel vaker voor, maar dat die helemaal niet op contact gaat is wel een beetje vaag?
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

beunmaat

Contactslot is vorig jaar vernieuwd voor een gloednieuwe, dus lijkt mij raar als dat nu weer kapot is.

Ik heb ook alle zekeringen nagekeken uiteraard, zijn allemaal goed.

C.punTeR

Heb je er een jumpstart mee gemaakt?

Groet..

TIMON

Het contact blokje achterop het contactslot defect?
85011940

haasje

Ik vermoed eerder 1 van de "J" relais in de zekeringkast onder je motorkap/

beunmaat

Ik heb hem inmiddels weer aan de praat, er zit een aftermarket alarm in welke ik los heb gekoppeld en weer aangesloten. Nu doet hij het weer, het leek wel of de startonderbreking niet werd vrijgegeven.

J- relais had ik gevonden je, er zitten er 3 in, klopt dat? En waar dienen die relais precies voor?

haasje

deze zorgen voor de geschakelde spanning in je auto als je de sleutel omdraaid. Even uit mijn hoofd 1x stand 1  contact en 2x stand 2. Er zijn auto's bij met maat 1x stand 2 (auto's met weinig opties (volgens mij elektrische ramen en spiegels)