Hoe herken je het alarmsysteem (met bijbehorende handzender programmering)

Gestart door id20driver, 26-06-2016 23:36:21

Vorige topic - Volgende topic

id20driver

Vaak worden er hier op het forum vragen over het Volvo alarm en het inlezen van de handzenders gesteld. Het valt mij op dat veel vraagstellers niet precies weten welk systeem er in hun auto is gemonteerd. Daarom plaats ik hier nu afbeeldingen van de systemen ter identificatie en de daarbij behorende programmeer instrukties voor de handzenders.
Met de vraag aan de moderatoren om dit een Stikey Topic te maken

geen accesoires mogelijk
Geluidsignaal dmv claxon gemonteerd midden op het schutboard onder motorkap.

programmeren handzender(s) Basis alarm: (maximaal 2 handzenders)
Houdt alle aanwezige handzenders bij de hand en ga in de auto zitten.
1 >Sluit alle portieren,de motorkap en het kofferdeksel
2 > Draai met de sleutel  het contact  5 maal in stand 2 en terug naar stand 0 de laatste maal laat het contact in stand 2
3 > druk binnen 10 seconde op 1 van de knoppen van de eerste handzender.
4 > druk binnen 30 seconde op 1 van de knoppen op de tweede handzender,
5 > Sluit de procedure af door het contact naar 0 te draaien.
Noot: bij het programmeren van de eerste handzender worden alle eerdere in het systeem  geprogrammeerde zenders gewist.

mogelijke Accesoires:
passagierruimte bewegingsdetectie dmv sensoren. Gemonteerd boven beide A stijlen
kantelsensor ter voorkoming van diefstal van de wielen. Gemonteerd in kofferruimte
of glasbreuksensor  gemonteerd L.V. op voorruit
geluidsignaal dmv sirene  gemonteerd in linker voorscherm naast de koplamp of midden op schutboard onder motorkap

Programmeren handzenders
Desactiveer het alarm.
1 >Sluit alle portieren, de motorkap en de achterklep/kofferdeksel.

In de regeleenheid kunnen maximaal 3 sleutelcodes worden opgeslagen.
De afstandsbediening wordt geprogrammeerd door de sleutelcode voor opslag naar de regeleenheid te zenden.
Bij de programmering van de sleutelcode worden de beschikbare en bezette posities in de regeleenheid aangegeven door de indicatiediodes van het statuspaneel.
2 >Zet het contact in stand II
3 >Houd de functieknop op het statuspaneel ingedrukt totdat de statusdiodes en indicatiediode I branden.
Laat de functieknop los.
4 >Ga met behulp van de functieknop van het statuspaneel naar een onbezette geheugenlokatie (I, II of III).
Een bezette lokatie wordt aangegeven door een knipperende lichtdiode en een onbezette door een continu brandende lichtdiode. Als u een code op een bezette geheugenlokatie programmeert, wordt de oude code overschreven.
5 >Selecteer een van de 3 geheugenlokaties.
6 >Verzend binnen 10 seconden een codesignaal met de afstandsbediening.
Als dit niet binnen 10 seconden gebeurt, keert het alarm terug in de normale stand.
Wanneer het alarm de code goedkeurt, knipperen de status- en indicatiediodes kort waarna het alarm in de normale stand terugkeert.

mogelijke accesoires:
Ruimte detectie sensoren
kantel sensor, gemonteerd in kofferruimte.
geluidsignaal : dmv. sirene gemonteerd in linker voorscherm naast koplamp of midden op schutboard onder motorkap.

Programmeren handzender:

Alle afstandsbedieningen die voor het alarm zullen worden gebruikt moeten gelijktijdig worden geprogrammeerd (maximaal 4 afstandsbedieningen).

Houdt alle aanwezige handzenders bij de hand en ga in de auto zitten.
1 >Sluit alle portieren,de motorkap en het kofferdeksel
2 > Draai met de sleutel  het contact  5 maal in stand 2 en terug naar stand 0 de laatste maal: laat het contact in stand 2
3 > De indicatiediode moet gaan knipperen.
Vanaf het moment dat de indicatiediode is gaan knipperen moet de eerste afstandsbediening binnen 10 seconden worden geprogrammeerd.
4 >Druk op een van de knoppen op een van de afstandsbedieningen.
De bevestiging dat er is geprogrammeerd wordt gegeven doordat de indicatiediode ononderbroken oplicht gedurende 2 seconden.
Daarna gaat de indicatiediode gedurende 10 seconden knipperen.
Programmeer de overige afstandsbedieningen met tussentijds maximaal 10 seconden, d.w.z. terwijl de indicatiediode knippert.
5 >Afsluiten:Contact uit.
Probeer de functies van de afstandsbedieningen.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

Lostimmos

Died850

Handige en duidelijke uitleg!
Alleen heb ook ik een basic alarm met status ledje, volgens mij zit dat er altijd wel in.

850-R

Bedankt! Voor mij was het vooral onduidelijk welke kleur relais bij welk systeem hoorde... Nu is alles duidelijk. Van mij mag dit een sticky worden  :eusa_clap:
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

cornelis-b

Ik heb guard2 maar niet met een groen relais, bij mij zit er een zwarte in.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

Alle auto's met ecc hebben altijd een statusled, deze werkt alleen niet altijd.
Het basisalarm wordt vaak gebruikt als alleen afstandsbediening, dan is het relais 210/211 niet aanwezig.

Er bestaan meerdere kleuren relais, dit komt omdat alarmsystemen overgezet worden uit bv engelse auto's.

RoelNL

Even een aanvulling het basis alarm.

Je moet binnen 10 sec. 5x de sleutel op stand 1 of 2 zetten, en daarna op stand 1 of 2 houden, afhankelijk van de auto.
En de afstandsbedieningen dienen binnen 30 sec ingedrukt  te worden om deze kenbaar te maken aan de auto.
De hele procedure dient binnen 30 seconden plaats te vinden.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023