Alter 1 aluminum draagarmen met powerflex bussen - speling

Gestart door V70geRwin, 29-06-2016 15:32:32

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Maar vond de laatste tijd dat met remmen er een slingertje in zat aan de voorkant.
Wat blijkt nu er zit best wat ruimte op de Powerflex bussen, dit is de bestuurderskant. De bijrijders kant heeft het in iets mindere mate:

Het voorste rubber (foto weliswaar op de kop):

Het achterste rubber:

Je kan de losse ring gewoon heen en weer schuiven:

De dikke binnenbus pas wel netjes strak er tussen:

Het is toch aardig wat ruimte en de arm kan door ruimte, op zowel het voorste als achterste rubber, heen en weer schuiven over de binnenste bus:

Montage instructie opgevraagd en die zegt de vaste ring die aan de binnenbus zit aan de buitenkanten.
Volgens de instructie gemonteerd dus maar het lijkt alsof de losse sluitring gewoon te dun is.

Powerflex ook al gemaild met deze foto's.

Iemand anders ervaring hier mee?
Hebben de aluminium armen een andere maatvoering van de breedte waar de bus door heen gaat?

Wie kan er even bij een "gewone" draagarm meten hoe breed de arm is op de plek waar de bus doorheen gaat?
Ik ga vanavond even de alu armen opmeten.

peteRRR

Hier ook dezelfde Powerflex in originele draagarmen en zit geheel op slot. ;)

Gemeten is 22/23 mm op de originele draagarm,..scheelt een aantal mm vergeleken met de Alu,s

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Bedankt Peter.
Zelf ook even aan het meten geslagen, ook op verzoek van Powerflex.

Van binnenkant naar binnenkant waar de gehele bus in moet vallen meet ik iets minder dan 47mm, kan het niet helemaal goed meten met de bussen erin.
De ALU draagarmen zijn ook 23 mm dik op de plek waar de bussen erdoor gaan.
De poly ring die aan de bus vast zit is 11 mm dik en de dunne ring is 8 mm dik van de powerflex.

Kom ik toch echt ongeveer 5mm te kort.

Heb hier ook een blauw setje liggen van Proparts en die meten dikke ring en dunne ring samen 20mm.
Scheelt al weer een mm.

Bij beide zijn de metalen bussen waar de bout door gaat ruim 46mm.

cornelis-b

Ik heb met mijn blauwe PU rubbers precies het zelfde Gerwin en heb er een mail over gestuurd naar ProParts en die geven aan dat de losse ringen aan de binnenkant moeten zitten en de vaste aan de buitenkant zoals jij al aangeeft uit de montagehandleiding. Ik heb totaal geen last van een "slingertje" met remmen maar ook de losse bussen hebben bij mij ruimte.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 30-06-2016 23:15:50
Ik heb met mijn blauwe PU rubbers precies het zelfde Gerwin en heb er een mail over gestuurd naar ProParts en die geven aan dat de losse ringen aan de binnenkant moeten zitten en de vaste aan de buitenkant zoals jij al aangeeft uit de montagehandleiding. Ik heb totaal geen last van een "slingertje" met remmen maar ook de losse bussen hebben bij mij ruimte.

Zolang de.arm daarmee klem zit is het prima natuurlijk.
Als.je aleen aan de binnenkantenen ruimte hebt is het prima.
Maar bij mij is er ruimte aan beide voor- of achterkanten en kan de hele arm heen en weer.

cornelis-b

OK ik begreep dat je alleen aan de binnenkant ruimte had, aan beide kanten ruimte is zeker niet goed. Ben benieuwd wat powerflex hier voor antwoord op heeft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Citaat van: V70geRwin op 30-06-2016 23:13:42
Bedankt Peter.

Van binnenkant naar binnenkant waar de gehele bus in moet vallen meet ik iets minder dan 47mm, kan het niet helemaal goed meten met de bussen erin.
De poly ring die aan de bus vast zit is 11 mm dik en de dunne ring is 8 mm dik van de powerflex.

Heb hier ook een blauw setje liggen van Proparts en die meten dikke ring en dunne ring samen 20mm.
Scheelt al weer een mm.

Hier zijn ook de dikte van de rubbers 8 of 9mm en 11mm ( ring ) samen 19/20mm maar de opgesloten ruimte waar alles in zit is 44mm.

Groet

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 30-06-2016 23:57:00
Citaat van: V70geRwin op 30-06-2016 23:13:42
Bedankt Peter.

Scheelt al weer een mm.

Hier zijn ook de dikte van de rubbers 8 of 9mm en 11mm ( ring ) samen 19/20mm maar de opgesloten ruimte waar alles in zit is 44mm.

Groet

De metalen bussen waar de bout doorheen gaat zijn bij mij toch echt 46mm van de Proparts bussen en ook de powerflex past er prachtig strak tussen, deze had er bij 44mm echt niet tussen gepast.

Wat ik me nu zo bedenk is dat de oude bussen er natuurlijk uitgeperst zijn...
Zal toch niet zo gedaan zijn dat de afstand tussen de armen daardoor "aangepast" is....

peteRRR

Zo meet ik 44mm,..laat het een mm verschillen ;)

Groet

Edit:evt 2 behoorlijke ringen er bij zetten als je met dit setje door wil gaan,...beide kanten hetzelfde houden van de wagen.

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 01-07-2016 00:37:14
Zo meet ik 44mm,..laat het een mm verschillen ;)

http://i64.tinypic.com/255hmxz.jpg

Groet

Edit:evt 2 behoorlijke ringen er bij zetten als je met dit setje door wil gaan,...beide kanten hetzelfde houden van de wagen.

Gingen die metalen bussen van 46mm er makkelijk tussen dan  :evil:

peteRRR

K,zou deze anderhalve mm ( richel ) ook vlak slijpen,komt het geheel ook wat strakker/vlakker tegen elkaar te zitten.

Het ging er idd niet zo makkelijk tussen,...en duimstok/rolmaat verschil zit er ook nog in.

Netjes maken die hap ;D

Groet

V70geRwin

Goede tip, moet toch nog even los vrees ik.
Of even de pu iets in vijlen.
Doe alles met de schuifmaat.

leons850

Ik heb dat op de draagarm netjes vlak gemaakt allemaal.
Tot op heden heb ik er nog geen problemen mee.
Ik wel geen powerflex bussen maar gewoon die goedkope blauwe dingen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Tis goed om dit op te lossen,..maar ook wel hoe dit nu is ontstaan,...begin speling wat gewoon erger/meer is geworden. ( het heen en weer verhaal )
Powerflex wat een mindere/foute productie heeft gehad.

Wat zou het zijn nou. ;D

Groet

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 01-07-2016 14:18:44
Tis goed om dit op te lossen,..maar ook wel hoe dit nu is ontstaan,...begin speling wat gewoon erger/meer is geworden. ( het heen en weer verhaal )
Powerflex wat een mindere/foute productie heeft gehad.

Wat zou het zijn nou. ;D

Groet

Powerflex bespreekt het intern met de techneuten.
De bestuurderskant heeft meer ruimte dan de ander kant maar ook daar is het meerdere millimeters.

De ruimte aan de binnenkant, die sommige anderen dus ook hebben baart me minder zorgen maar het is natuurlijk het mooist als de punten beide zowel voor als achterkant goed opgesloten zitten.

Ik wacht eerst even af waar powerflex mee komt.