Bougie's erg wit naar mijn mening

Gestart door 850-R, 09-07-2016 18:30:25

Vorige topic - Volgende topic

850-R

Hallo,

Vandaag dacht ik even alles na te kijken van de roffel, dus ook ff de bougies eruit getrokken om te kijken of er één of meer verschillen van de rest, maar ze zijn ongeveer alle 5 even wit...

Zover ik weet horen bougies juist niet wit te zijn (arm mengsel?), 'koffie met melk' kleur is een juiste mengsel en zwart weer te rijk.

Hoort dit zo of moet ik actie ondernemen? (Hij loopt trouwens perfect)

Bij gas los heb ik trouwens wel last van af en toe een mooie backfire op benzine, niets op LPG (letterlijk een vlam uit de pijp)

Het gaat hier om mijn:
855 R (vialle LPG G3)
2.3 T
Witte injectoren (+witte LPI injectoren)
16T Turbo
Originele ECU (als t goed is, beugel heb ik deze week pas verwijderd, wel 1.0 bar turbo druk)
Heel 't ontsteking (+stage 0) is 10.000 km geleden vervangen door originele onderdelen.

Groet Thom
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

gero

Ik heb wel geen  R , maar een 10 V maar die van mij is ook best wel wit, ik rij ook op LPI

Hans Duiven

Het porselein is nog mooi zonder zwarte doorslag strepen.

De originele Volvo bougies van mijn V70N T5 op LPG waren ook vrij wit:

850-R

Citaat van: gero op 09-07-2016 19:17:42
Ik heb wel geen  R , maar een 10 V maar die van mij is ook best wel wit, ik rij ook op LPI

Ahhh, dat lijkt inderdaad hetzelfde, dankje.
Citaat van: -D©©©L- op 09-07-2016 19:50:00

Niks mis mee. Waar komt de olie aan de draad van de bougies vandaan ?

Je zegt backfire... maar dat gebeurt in de inlaat.
Bedoel je per ongeluk een "fire on the back" ?

Daar bedoelde ik inderdaad een vlam en knal uit de uitlaat mee (ik meende dat dat backfire genoemt werd  :eusa_shhh:)

maar 'niks mis mee' vind ik fijn om te horen!
Olie op het schroefdraad kwam door een slecht rubbertje van de olievuldop, vervangen en nu gelijk weer mooi schoongemaakt.

niets aan doen dus en weer lekker door roff'len  ;)

MikeyQR

Vlam en knal uit de uitlaat horen bij de 850 zonder cat eronder dan.

Dit had ik ook met mijn ex witte 850R ik vond het best mooi zeker als je in het donker rijd. ;D

Alleen met vakantie en de caravan er achter dan heuvel op en gas los stond de caravan bijna in de hens. :evil:

850-R

Citaat van: MikeyQR op 09-07-2016 20:27:22

Dit had ik ook met mijn ex witte 850R ik vond het best mooi zeker als je in het donker rijd. ;D

Alleen met vakantie en de caravan er achter dan heuvel op en gas los stond de caravan bijna in de hens. :evil:

Kat is idd weg gelopen ;D gelukkig heb ik geen trekhaak, dan kunnen zulke problemen bij niet bij ontstaan  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

cornelis-b

Tijdens de vakantie met een sleurhut een kromme dieselpijp er onder ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Citaat van: cornelis-b op 09-07-2016 21:35:15

Tijdens de vakantie met een sleurhut een kromme dieselpijp er onder ;D

Heb de caravan ook zwart gespoten nu ;D , valt het roet minder op. :evil:

volvobug

Hier nog twee kleurimpressies van de bougies uit mijn 10V na intervallen van ca. 40K km:

en

Toch beduidend minder wit  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Die van jouw zijn ook redelijk vuil Ruud.
Dit is er 1 van mij na 15dkm:

het puntje is totaal niet verbrand wat duidt op dat het in ieder geval niet overmatig warm word. 3weken terug bij de grote beurt zagen ze er allemaal zo uit.
Ik vind het wel fijn om te zien zo, ondanks dat ik toch redelijk kan duwen op lpg.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ludo

leons850

Citaat van: Ludo op 12-07-2016 18:52:14
Dit is perfect Leon.  :D

Vind ik dus ook, en dat na 15Dkm. :D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

mario850

en op welke afstand zijn deze af gesteld ?

zien er nog netjes uit.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

leons850

Citaat van: mario850 op 12-07-2016 20:20:59
en op welke afstand zijn deze af gesteld ?

zien er nog netjes uit.

Nix, doe ik niets aan.
Mengsel is veel belangrijker. ;)

lucass

Tis geen brommertje waar zekoffiebruin moeten zijn :P
Wit is goed