De CY van Martin Bril

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 13-07-2016 00:17:23

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Nu ik de laatste tijd zo met mijn hoofd in de Volvo's zit, en ik op dit forum al meerdere keren de afkorting CY tegekwam, moest ik er ineens weer aan denken.

Tien jaar geleden fotografeerde ik Martin Bril voor de Volkskrant. Of althans, een poster die ik met een vriend van hem had gemaakt. Het was een terugkerend iets, elke week fotografeerde we dezelfde poster, maar telkens in een andere setting zodat het beeld klopte bij wat hij die week geschreven had. Meestal zag ik hem daarbij niet - ik had genoeg aan de poster en zijn tekst.

Tot hij een column schreef over zijn Volvo. Er moest iets gebeuren aan zijn wagen die nu bij garage Roest in Amsterdam Oost stond. Normaal gesproken hield hij zich nogal afzijdig van het fotograferen, maar dit keer hing hij meteen aan de telefoon. Of we er wel voor zouden zorgen dat zijn 850 op de foto kwam, en dat hij wel even naar de garage kon komen om ervoor te zorgen dat het allemaal goed kwam.

Na zijn overlijden las ik een artikel over een deal die hij met Volvo had gesloten. In ruil voor het noemen van Volvo in zijn stukjes werd hij in natura betaald. Ik weet er het fijne niet van, maar t lijkt me wel een goeie deal. In de auto van je voorkeur rijden en er niet op achteruit gaan. Destijds totaal geen benul van gehad dat ik aan zo'n lucratieve deal meewerkte... Misschien Volvo eens bellen om te vragen of ik alsnog wat gratis onderdelen kan krijgen?

Anyway, een lekker kleurtje is t wel. En een grappige gast was die Bril eigenlijk ook wel.

Hieronder wat snaps van zijn auto + poster (en ja, ik snap t, op dit forum zit die poster vooral in de weg van datgene waar het allemaal om draait - excuses!)

Er staat er nu trouwens een te koop bij Roest: http://www.garageroest.nl/occasions/volvo-850-t5r-aut Zou dat m zijn?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

cornelis-b

Ik heb begrepen dat de wagen van Martin is gedemonteerd. Op een gegeven moment bood zijn weduwe de auto te koop aan en de prijs wisselde per dag en uiteindelijk heeft ze besloten dat niemand er meer in mocht rijden en heeft ze hem laten demonteren. Dat is het verhaal wat mij is verteld uit betrouwbare bron.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

stuuraandeverkeerdekant

Oh wow, dat wist ik niet. Kan me voorstellen dat naast de waarde van de auto (die met zo'n deal vast heel hoog was) er ook nog de emotionele of cult-waarde van de auto was. Als weduwe zeker iets om koppijn van te krijgen. Wagen dus gecremeerd. Tis wat.

Spin!

Citaat van: cornelis-b op 13-07-2016 00:27:07
Ik heb begrepen dat de wagen van Martin is gedemonteerd. Op een gegeven moment bood zijn weduwe de auto te koop aan en de prijs wisselde per dag en uiteindelijk heeft ze besloten dat niemand er meer in mocht rijden en heeft ze hem laten demonteren. Dat is het verhaal wat mij is verteld uit betrouwbare bron.

Klopt als een bus. Kleine aanvulling: het was haar auto, niet die van Martin. Zij genoot van de CY. Uiteraard valt een CY meer op dan een grijze V70NN in de media dus Martin gebruikte hiervoor de auto van zijn vrouw.

www.vm-parts.nl

maruska

heeft timon die niet opgehaald ? wie was het ook alweer...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Staat hier ergens op het forum.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

stuuraandeverkeerdekant

Dank voor de link @cornelis-b . Interessante geschiedenis en dus al eerder op dit forum ter sprake gekomen (uiteraard!)

TIMON

De auto bestaat niet meer......motorkap nog wel 😎
85011940

stuuraandeverkeerdekant

Zit die nu bij jou derop? En is dat onderdeel van je 'Cream Yellow rescued' blog?