The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 28-08-2016 23:00:55
...ik kom uit op een dikte van 24.5mm. Nu weet ik alleen niet wat er origineel op zit (zag geen merknaam oid) en dus ook niet wat de minimumdikte van deze schijven is...
Heb ondertussen gelezen dat minimale dikte 23.8 is. Iemand enig idee hoelang t duurt voor ik de laatste 0.7 mm eraf heb gesleten? Bij redelijk rustige rijstijl en zo'n 10 duizend per jaar? Snap dat t afhangt van veel factoren, maar een grove schatting zou al fijn zijn. Is dit nog een half jaartje of kan ik hier nog wel twee jaar mee door?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

Slijtage van je schijven en blokken is afhankelijk van je remstijl ( hard,midden,zacht )....om het bij te houden kan je een schuifmaat op de schijf zetten
om de 3 maanden bv.
Kan jezelf een meting bij houden ( mits interessant  ;) ) van je eigen remstijl.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 06-09-2016 13:29:13
...om het bij te houden kan je een schuifmaat op de schijf zetten
om de 3 maanden bv.
Das inderdaad wel een goed onderzoekje. Zelf ook wel eens gedaan? Ik denk dat ik sowieso vast wat nieuwe remschijven bestel. Skandix heeft de originele Volvo schrijven in de aanbieding nu, €52.50 Als iemand nog op zoek is: http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/disc-brake/brake-disc-front-axle-internally-vented/1005703/
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

triton

Zoek als je kan even een set 302 brackets en nieuwe 302 schijven.
Dit kan alleen met 16 inch velgen , let op niet allemaal.
Ik heb wel een setje 280 schijven die je tijdelijk kan plaatsen op je volvo.
Heb je een leuke upgrade .
Professioneel raddraaier

Lunadust

Citaat van: triton op 06-09-2016 14:48:26
Zoek als je kan even een set 302 brackets en nieuwe 302 schijven.
Dit kan alleen met 16 inch velgen , let op niet allemaal.
Ik heb wel een setje 280 schijven die je tijdelijk kan plaatsen op je volvo.
Heb je een leuke upgrade .

Dit is inderdaad een mooie upgrade, helaas bij de mijne (zelfde auto met 2 remleidingen naar achteren)
Resulteerde dit in een auto die heel hard remt op de vooras en bijna niet meer achter.
Dit gaf een gevaarlijk remgedrag en ik heb ze er weer afgehaald.

Bij een 1 leiding naar achteren systeem kan het sowieso zonder problemen.
Techneut, geen dichter.

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 06-09-2016 14:31:51
Citaat van: peteRRR op 06-09-2016 13:29:13
...om het bij te houden kan je een schuifmaat op de schijf zetten
om de 3 maanden bv.
Das inderdaad wel een goed onderzoekje. Zelf ook wel eens gedaan? Ik denk dat ik sowieso vast wat nieuwe remschijven bestel. Skandix heeft de originele Volvo schrijven in de aanbieding nu, €52.50 Als iemand nog op zoek is: http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/disc-brake/brake-disc-front-axle-internally-vented/1005703/

Het idee ontsproot terwijl ik jou post las ;D
Ben zelf meer van mot het er niet af een keer,...maar het is dan eigenlijk nog prima in orde na inspectie.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Lunadust op 06-09-2016 15:15:27
Dit is inderdaad een mooie upgrade, helaas bij de mijne (zelfde auto met 2 remleidingen naar achteren)
Resulteerde dit in een auto die heel hard remt op de vooras en bijna niet meer achter.
Dit gaf een gevaarlijk remgedrag en ik heb ze er weer afgehaald.
Bij een 1 leiding naar achteren systeem kan het sowieso zonder problemen.
In dat geval....  maybe not! Ik had al gekeken naar een upgrade setje maar dacht er toen over om m gewoon t zelfde te houden. Met Bas' zijn ervaringen (en exact dezelfde auto) wordt dit gevoel alleen maar versterkt.

En Triton, heb je nieuwe originele remschijven liggen die je in de verkoop hebt, of was t een oudje die als placeholder kon dienen tot ik een upgrade zou doen?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 06-09-2016 15:53:23
Het idee ontsproot terwijl ik jou post las ;D
Ben zelf meer van mot het er niet af een keer,...maar het is dan eigenlijk nog prima in orde na inspectie.
Puik idee :eusa_clap:
Heb remsblokken besteld maar zal kijken hoelang ik me kan inhouden en de remschijf te meten voordat ik ze erop doe  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

triton

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 06-09-2016 16:12:55
Citaat van: Lunadust op 06-09-2016 15:15:27
Dit is inderdaad een mooie upgrade, helaas bij de mijne (zelfde auto met 2 remleidingen naar achteren)
Resulteerde dit in een auto die heel hard remt op de vooras en bijna niet meer achter.
Dit gaf een gevaarlijk remgedrag en ik heb ze er weer afgehaald.
Bij een 1 leiding naar achteren systeem kan het sowieso zonder problemen.
In dat geval....  maybe not! Ik had al gekeken naar een upgrade setje maar dacht er toen over om m gewoon t zelfde te houden. Met Bas' zijn ervaringen (en exact dezelfde auto) wordt dit gevoel alleen maar versterkt.

En Triton, heb je nieuwe originele remschijven liggen die je in de verkoop hebt, of was t een oudje die als placeholder kon dienen tot ik een upgrade zou doen?

Placeholder indien nodig, komen net van mijn auto af.
Maar dit geeft jou eventueel spelling.
En het verhaal dat de 302 set een wezenlijk verschil zou geven tussen voor en achter is mij niet bekend .
Ik heb het op mijn 95er , 99er en nu op mijn 93er gehad en geen problemen whatsoever.
Professioneel raddraaier

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Lunadust op 06-09-2016 15:15:27
[...] helaas bij de mijne (zelfde auto met 2 remleidingen naar achteren)
Resulteerde dit in een auto die heel hard remt op de vooras en bijna niet meer achter.
Ga dit keer nog voor een setje 280 schijven en blokken, maar ben benieuwd naar anderen die ook bovenstaande ervaringen hebben met deze upgrade. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Misschien dat het me aanspoort in de toekomst toch een stapje groter te proberen  :) Maar tot zover heb ik eigenlijk nog geen problemen met het remgedrag van de standaard schijven en blokken dus urgentie heeft het bij mij nog niet.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#235
Vandaaag wat onderdelen met de post binnen gekregen. Twee mooie blauwe doosjes, maar de temperatuur sensor was van FAE terwijl ik die eigenlijk ook in een blauw doosje verwachtte... Is dat wat er standaard in de V70 uit 2000 zit? Nummer waar ik m op besteld heb is 1014661.

Ook keek ik net naar de remblokken en zag dat er een stukje van afgebrokkeld was. Is dit gewoon een kwestie van even bijschuren of is dit echt niet ok en beter terug sturen?

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

Ik zou hem terugsturen. Klinkt lullig maar dit is zo te zien origineel Volvo. Het zijn je remmen. Geen risico mee nemen.

Lunadust

Is dit het enige stukje wat loszat? Of zitten er meer oneffenheden en losse stukjes op/aan?

Ja het zijn je remmen,daar moet je op kunnen vertrouwen, als dit door bv vallen van het blok komt vind ik persoonlijk het niet zo erg, zitten er meerder losse schilvers op dan zou ik ze terugsturen.

Techneut, geen dichter.

triton

Heb je nu ook nieuwe schijven besteld?
Professioneel raddraaier

stuuraandeverkeerdekant

Er zitten inderdaad wat meer losse stukjes en ruwe stukken aan. Niet wat je verwacht bij een set nieuwe blokken dus net de verkoper even gemaild om ze te ruilen. Dank in ieder geval voor jullie mening!

En ja, ook nieuwe schijven besteld. Gewoon de 280 dit keer. Was benieuwd naar wat het effect van nieuwe schijven en blokken in de standaard maat zou zijn voordat ik een upgrade doe. Als ik dat doe misschien ook eerst een testje om te zien of ik tegen hetzelfde probleem als Bas aanloop. Setje testschijven en testblokken op de kop tikken dus  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!