Velgen/banden gekocht,achteraf ontdekt dat het niet klopt! Graag hulp!

Gestart door Volvo S70, 14-07-2016 12:20:37

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

ik heb een vraag jongens , wil graag weten wat jullie vinden en zouden doen in dit geval:

Dinsdag hebben we met een paar maten via marktplaats velgen (Perfo's) met banden gekocht in Wageningen. ook een raamschakelaar gekocht omdat hij een gesloopte V70 in de tuin had, en een garage waar wss werd gesleuteld met autos. voor hij gekocht werd werd er gevraagd zowel via mail als whatsup en voor we vertrokken telefonisch om de gegevens en staat van de banden/velgen,ook de datum van de banden werd gevraagd en we kregen een bericht met fotos van de banden dat ze uit 2015 kwamen. ook de merk van de banden en ze zo goed als nieuw waren. na onderzoek op internet bleken het b-merk banden die niet zo slecht waren beoordeeld. de eigenaar gaf ook aan ze zelf onder zijn V70 gehad te hebben, dus hij kende zijn banden. hij kende de forum maar gaf aan geen lid te zijn.

aangekomen op het adres bleek dat de banden (2x) de zijkanten helemaal versleten waren. aangegeven dat dit niet was verwacht en gemeld en op de fotos niet te zien waren. hierdoor een beetje onderhandeld en voor wat goedkoper gekocht en meegenomen.

de volgende dag ontdekt dat het 2 verschillende merken banden waren, waaronder 2 banden die door de gebruikers(ervaringen op internet) als slecht aangemerkte Chinese banden.
Ook de datum klopte niet, bleek dat 2 banden uit 2011 kwamen,dus veel ouder zijn dan werd gezegd.

nu de vraag: hierdoor voel je je belazerd. en je wilt die banden er niet meer onder hebben.mede doordat ze best oud zijn en als niet veilig word ervaren. mijn maat gaat op vakantie en wilt geen risico nemen met deze (merk) banden.

nu kan je natuurlijk denken van vervangen die 2 en gaan met die banaan, maar daar gaat het niet om. ook kan er gezegd worden dat we maar beter moesten kijken tijdens de bezichtiging maar doordat je het wel vertrouwt kijk je niet altijd extra naar gegevens als merk en datum enzo.

direct gebeld naar de verkoper en verteld dat dit niet de bedoeling was en niet eerlijk is omdat dit allemaal niet verteld was, is er aangegeven dat de banden terug gebracht wilt worden maar de verkoper zei dat er maar beter gekeken moest worden en ze doorverkocht kunnen worden. meerdere keren aangegeven dit niet leuk en eerlijk te vinden helaas geen oplossing  door de verkoper.

dit is niet leuk. frustrerend. dit wil je je niet laten gebeuren. kan je hier wat aan doen, zoals een aangifte ofzo? alle gegevens zoals de naam en adres en foto van de verkoper zijn er.  

wat zouden jullie doen?

)()()sT

Om heel eerlijk te zijn: had je maar beter moeten kijken. Dit bedoel ik niet vervelend maar zo is het nou eenmaal met oude tweedehands spul. Vooral als je in verhouding een goede prijs voor de set velgen betaald hebt is het helaas pindakaas.

maruska

als je hem aan de paal wilt hebben, hier de info plaatsen. ik denk dat het een gevalletje pech is, want je bent bij de koop geweest. er is wel zoiets als herroepingsrecht, maar of dat bij dit soort deals geldt weet ik niet. aangifte bij bijv politie kan, je hebt immers alle info over de koop. maar of ze daar iets mee doen...

gooi de info maar hier op het forum, dan kunnen anderen daar van leren geen zaken te doen met zo'n rare handelaar.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

innocenti

Citaat van: )()()sT op 14-07-2016 12:28:56
Om heel eerlijk te zijn: had je maar beter moeten kijken. Dit bedoel ik niet vervelend maar zo is het nou eenmaal met oude tweedehands spul. Vooral als je in verhouding een goede prijs voor de set velgen betaald hebt is het helaas pindakaas.
Eens
Je bent gaan kijken en hebt dus ruimte gehad alles te checken. Dus niet zeuren achteraf. Want je zal ook niet de hoofdprijs hebben betaald. Maar dat is een aanname van mij.
Nette velgen zonder banden zijn tussen de €50 en €100 per stuk, afhankelijk van de staat.

glenfiddich1983

Citaat van: )()()sT op 14-07-2016 12:28:56

Eensch.

Hoewel het natuurlijk wel kwalijk is dat de verkoper eigenschappen noemt die niet kloppen (het merk en het jaar). Wellicht had de verkoper zich vergist, zijn die andere twee banden wel uit 2015 en van het genoemde merk. Maar je had natuurlijk zelf ook meteen al kunnen zien dat de banden verschillend zijn, en hoewel je over het productiejaar heen zou kunnen kijken is zeker het merk nu niet bepaald iets wat je bij bezichtiging niet kon zien. Zeker bij een particuliere verkoper geef ik je weinig kans.

Zuur, maar zie het als een les.

Zul je zien dat die Perfo's ook nog Columba's blijken te zijn  :evil:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Sbv

als je zelf gaat kijken en je neemt het dan mee dan zou ik zeggen pech gehad had je maar moeten opletten

peteRRR

Tis natuurlijk geen streek om de verkeerde info toegespeeld te krijgen,....een pruts verhaal dus.
Wel gebeurd je dit geen 2de keer meer,....met zo iets,...je leert er van. ;)

Zou gewoon 16 kub zand op zijn naam laten storten voor zijn deur ;D

Je kan bij MP misschien ook een melding doen?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RoelNL

Ik neem aan dat je 4 velgen hebt met nog een beetje profiel. Als je er dan max 150 tot 250 euro voor betaald hebt, heb je gewoon een leuke prijs voor leuke velgen. De banden zouden me niet eens interesseren of het moet om de banden te doen zijn geweest?

Zelf heb ik nooit op 2e hands banden gereden. Al heb ik een tijdje geleden ook setje gekocht met 2 of 3e hands banden erop. Ze zijn nog net aan APK maar zelf gooi ik er andere banden op, op het moment dat ik ze ga gebruiken.

Ooh wacht, misschien dat ik ze eerst nog even ga oproken omdat het kan ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Perenboom

In de buurt van Heelsum?
Was een 417-26 V70 '99 met een kapot blok?

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

blauweroffel

Meestal overkomt je dit omdat je iets hebt gevonden waar je lang op zoek naar bent. Blij dat je het hebt en dan door enthousiasme niet goed gekeken
Maar dat overkomt je waarschijnlijk maar één keer....
Mij ook overkomen en mijn tip: heel snel vergeten........

Volgende keer check en dubbelcheck.

BR

V70geRwin

Niet via de telefoon doen maar toch even terug naar de handelaar.
Als je de schuin afgesleten banden niet had gezien dan was je daar ook ingetuint, deze man probeert bewust de boel te flessen!

Face to face is het voor hem ff moeilijker om nee te zeggen.
Maar het zal wel niet naast de deur zijn maar dat is de prijs die je betaald voor niet goed opletten.

The Demon

Dus je besluit tot een koop op basis van foto's en gaat het ophalen?
Je checkt dan niet het product wat je in je handen krijgt?

Sorry hoor, maar dan is je eigen stomme schuld.

Bouke

Waarom laat je ze daar dan gewoon niet liggen en ga weer naar huis en dikke jammer, je betaald toch pas als je ze meeneemt. Je hebt niet goed gekeken dus dan moet je niet zeuren. Of beter informeren wat je zelf nodig hebt en niet op de verkoper af gaan want die wil ze alleen maar kwijt.

Dus volgende keer beter opletten en deze kan je zelf ook weer te koop zetten en zelf weer wat anders zoeken toch.

Johann

Citaat van: Volvo S70 op 14-07-2016 12:20:37
aangekomen op het adres bleek dat de banden (2x) de zijkanten helemaal versleten waren. aangegeven dat dit niet was verwacht en gemeld en op de fotos niet te zien waren. hierdoor een beetje onderhandeld en voor wat goedkoper gekocht en meegenomen.

Dit.

Niet achteraf lopen klagen.