Velgen/banden gekocht,achteraf ontdekt dat het niet klopt! Graag hulp!

Gestart door Volvo S70, 14-07-2016 12:20:37

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Johann op 15-07-2016 07:46:56
Citaat van: Volvo S70 op 14-07-2016 12:20:37
aangekomen op het adres bleek dat de banden (2x) de zijkanten helemaal versleten waren. aangegeven dat dit niet was verwacht en gemeld en op de fotos niet te zien waren. hierdoor een beetje onderhandeld en voor wat goedkoper gekocht en meegenomen.

Dit.

Niet achteraf lopen klagen.

Inderdaad, setje voor weinig in de vingers en dan achteraf drammen.....
Deze forummer kan beter een ander merk gaan rijden gezien alle vragen die hij de afgelopen 1½ maand stelt, mag allemaal weinig kosten etc.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Het is wel opvallend dat vrijwel niemand de verkoper ook maar enigzins een klein beetje verantwoordelijkheid toedicht.
Blijkbaar mag je je waar anders voordoen en gebreken niet vermelden, anders voordoen etc, even los of het zichtbaar is of niet.

Uiteraard moet je als koper opletten maar ook de verkoper heeft hier een verantwoordelijkheid.

henry classic v70

Citaat van: V70geRwin op 15-07-2016 11:58:14
Het is wel opvallend dat vrijwel niemand de verkoper ook maar enigzins een klein beetje verantwoordelijkheid toedicht.
Blijkbaar mag je je waar anders voordoen en gebreken niet vermelden, anders voordoen etc, even los of het zichtbaar is of niet.

Uiteraard moet je als koper opletten maar ook de verkoper heeft hier een verantwoordelijkheid.

Als er verborgen gebreken zijn ja maar je hoeft het niet te kopen...
Zo zijn er wel meer door schade en schande wijs geworden, gezien alle vragen die deze forummer stelt heeft íe weinig verstand van zaken. Een beetje oplettende koper ziet dat soort dingen, dus achteraf klagen en zeiken over versleten banden is gewoon dikke pech! Nieuwe eronder en gaan
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Spin!

Meester Visser zou zeggen:

Als koper heb je onderzoeksplicht voordat je iets aankoopt.
Als verkoper dien je zo eerlijk mogelijk te zijn over de goederen die je te koop zet.

Koper heeft leergeld betaald.
Verkoper is een onbetrouwbare verkoper en als het een forumtransactie betreft kan deze alleen verweten worden niet datgene te verkopen wat omschreven stond. Dat mag dan ook in het transactie/ervaring-topic.

Koper is een gewaarschuwd mens, en zal een 2e keer beter opletten.
Verkoper mag aan de schandpaal ;D

Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen.

www.vm-parts.nl

Paulvdberg

Volvo S70

jongens bedankt voor jullie meningen. ik had natuurlijk beter moeten kijken, maar ik vind toch dat een eerlijke mens, in dit geval de verkoper , toegeeft,zijn excuus aanbied en de banden terugneemt, dit is natuurlijk mijn mening. ik weet dat weinig mensen dit zullen doen... ik zit er wel mee. het gaat niet om de prijs, kwaliteit, en product maar om de principe. ik wilde toch mijn ervaring delen met jullie.

ik weet nog niet zeker of ik zijn naam en gegevens hier op de forum moet bekendmaken?

beunmaat

Dus omdat jij te bedonderd ben geweest om te kijken wat je nou eigelijk echt koopt, wil je de verkoper aan de schandpaal nagelen.
Dat is wel een beetje bijzonder.

Neem je verlies en doe voortaan je ogen open als je iets 2de hands koopt.

MauriceT-5

Zou zeggen haal nieuwe bandjes en hou op met zeuren.
Of zet ze voor hetzelfde geld weer online.
Dan had je maar beter moeten kijken.
En met goedkope velgensets met banden kun je er bijna wel vanuit gaan dat de banden waardeloos zijn.
Of dat de velgen beschadigd zijn etc etc ze zijn natuurlijk niet voor niks goedkoop/ te koop.
Dit is naar mijn idee een beetje voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten.
En verkoper aan schandpaal nagelen omdat jij zelf niet goed hebt gekeken vind ik ook wat ver gaan. 
Dit is het risico wat je loopt met gebruikt spul.

katuut

Niet helemaal mee eens:

Als je van te voren doorkrijgt dat het banden uit 2015 zijn, van een redelijk merk, en later blijkt dat het 2011 is van een slecht merk, dan is er bewust verkeerde info doorgegeven en dat heet oplichting.

Uiteraard had hij het moeten controleren, maar menig leek heeft geen idee hoe.

Je gaat de koper ook niet aansprakelijk kunnen stellen, dus uiteindelijk is het leergeld, maar het is zeer zeker niet netjes van de verkoper.
Chronisch last van detaildiarree

Vulk

Citaat van: katuut op 17-07-2016 08:11:03
Niet helemaal mee eens:

Als je van te voren doorkrijgt dat het banden uit 2015 zijn, van een redelijk merk, en later blijkt dat het 2011 is van een slecht merk, dan is er bewust verkeerde info doorgegeven en dat heet oplichting.

Uiteraard had hij het moeten controleren, maar menig leek heeft geen idee hoe.

Je gaat de koper ook niet aansprakelijk kunnen stellen, dus uiteindelijk is het leergeld, maar het is zeer zeker niet netjes van de verkoper.

Dat dus!