sleutel programmeren probleem

Gestart door clubman, 15-07-2016 19:54:37

Vorige topic - Volgende topic

clubman

hi
mijn vrouw is vandaag bij de dealer geweest om mijn extra bestelde sleutel in te leren,dealer is 1.5 uur bezig geweest en kreeg het niet voor elkaar ze hadden het over een uitgewisselde module of zo??
ik weet dat het alarmkastje is vervangen inc handzenders kan dat daar aan liggen?

cornelis-b

Als het een V70 betreft dan moet de dealer eerst alle software verwijderen en dan opnieuw installeren en dan kunnen ze gewoon de sleutels programmeren. Juist omdat de unit niet is geleverd bij deze auto krijgen ze een probleem maar dat is gewoon softwarematig op te lossen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clubman

hi
als het hier bekent is zou de dealer dit ook moeten weten toch?betreft dit het wissen van het zwarte kastje met de twee groene stekkers?
ik heb de oude als het goed is nog wel

cornelis-b

De dealer moet gewoon de software uit de regelunit wissen en dan de AB's en sleutels weer programmeren dan zou alles weer moeten werken. Als het puur om de nieuwe sleutel gaat dan moet deze gewoon aangemeld worden dus de software in de immobilizer moeten ze aanpassen. Als ze een goede sleutel hebben besteld zou deze gewoon moeten werken want dan zou de transponder in de sleutel gewoon moeten werken en dan staat het los van de regelunit voor de CV
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

clubman

ik heb de papieren van de auto met bijbehorende sleutelnr,maar als ik je goed begrijp heeft het denso alarm unit er niks mee te maken.
hoe lang mag en kan een dealer hier mee bezig zijn software verwijderen en weer terug

cornelis-b

Citaat van: clubman op 15-07-2016 22:33:26
ik heb de papieren van de auto met bijbehorende sleutelnr,maar als ik je goed begrijp heeft het denso alarm unit er niks mee te maken.
hoe lang mag en kan een dealer hier mee bezig zijn software verwijderen en weer terug

Moet haalbaar zijn binnen een half uur, maar met het juiste sleutelnummer moet er zo een transponder key leverbaar zijn

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Ik heb het nu zelf ook aan de hand met de R van Marcel.... Sleutel bijbesteld op chassisnummer, sleutel dient alleen nog te worden geprogrammeerd. Auto en alle sleutels meenemen, aan de kast hangen en met max een half uur sta je weer buiten met alle sleutels werkend.

Als je een nieuwe sleutel besteld (en alles klopt verder) zal deze hardware matig gewoon passen.  Je kunt met deze nieuwe sleutel dus gewoon je deuren openen en het contactslot bedienen.  Echter de herkenning van de sleutel (lees transponder) moet er software matig ingezet worden.

clubman

ik zal maandag eens bellen met de dealer waarom het niet kon ??? ???
ze zouden mij bellen maar niet gedaan en na 17:00 op vrijdag niemand meer bereikbaar

dielie850

Hoe zit het als je alle sloten van een sloper omzet?
Wat moet er nog mee omgezet worden?

UserID6342

Startonderbreker / immobilizer die links van de stuurkolom zit, dan zou het in principe weer moeten werken allemaal..

dielie850

Citaat van: Dirk342 op 17-07-2016 05:58:04
Startonderbreker / immobilizer die links van de stuurkolom zit, dan zou het in principe weer moeten werken allemaal..
Oke dan pak ik die ook eruit ;)

clubman

dealer gebelt,die had nog geen tijd gehad >:(,maar probleem voorgelegd en ze kregen de sleutel niet toegevoegd,waarop ik heb gereageerd volgens mij kan je ook gewoon de software verwijderen en nieuwe eropzetten en dan de sleutel toevoegen.eeeeuh ja dat moet ik navragen bij iemand die meer ervaring hierin heeft :eusa_wall: chef werkplaats nota bene
word vervolgd

clubman

Vandaag weer bij de dealer geweest en weer niet gelukt ze gaan nu een rapport opmaken voor volvo nederland........zucht

id20driver

Afstandbedieningen worden bij de X70 classic in de VGLA module geprogrammeerd en startsleutels in de immobilizer module. Bij auto's zonder CANbus zijn deze modules zijn voorzien van een unieke PINcode die is gerelateerd aan het VIN nummer van de  betreffende auto. Voor het programmeren is deze pincode benodigd en gebeurd het wissen en programmeren mbv de Volvo Systeem Tester.
De dealer kan een database bij Volvo Zweden raadplegen om te zien welke pincode bij de auto hoort. Is er echter een gebruikte module  uit een andere auto overgezet dan komt de pincode niet meer overeen met de gegevens uit de database en is programmeren niet mogelijk. Het wijzigen van deze pincodes is ook niet mogelijk.
Wil je modules uit andere auto's wisselen zorg er dan voor dat het bijbehorende VIN nummer van de auto waar deze is uitgehaald bekend is. Dan is het nl. mogelijk adhv. dat VIN nummer de juiste pincode te vinden.

Bij auto's met CANbus zijn de modules alleen te programmeren mbv software downloaden met VIDA.
Zijn een of beide modules gewisseld met gebruikte module(s) dan kan er ook niet zomaar geprogrammeerd worden omdat de module niet overeenkomt met de hardware configuratie van de auto. Er zal eerst een complete reload van de betreffende module moet worden gedaan voordat er sleutels of AB's kunnen worden geprogrammeerd
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

UserID6342