het nadeel van een vers gespoten spoiler

Gestart door LekkeRRRR, 19-07-2016 14:10:58

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Met polijsten kom je een heel eind, de S40 die ik hier boven plaatste was echt helemaal verkrijt en zo mat als mat maar mat kan zijn. Toen Pim ( Pimmers ) hem kwam ophalen herkende hij zijn eigen wagen niet meer. Ik weet voor 99% dat de auto van Jan weer zo goed als nieuw kan worden en het is dat ik een hele wagen op een dag polijsten nog niet trek want anders had ik Jan graag uitgenodigd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

alleen moet je er dan echt een hoop afhalen... van de toch al dunne laklaag destijds ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Maar even wat (algemene) feiten dan:

De dikte van de lak is tussen de 100-150 micron (1000 micron is 1mm)

Met handmatig polijsten haal je er ongeveer 1 micron af
Met machinaal (DAP) polijsten ongeveer 3-4 micron
Wetsanden 2500, rotary Polish en daarna afpolijsten: max 10-15 micron

Als je blanke lak hebt reken dan met 50-75 micron ipv 100-150.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Laten spuiten gaat ook veel langer mee he,...zet er dan gelijk een blanke laag over als je niet van poetsen houd. ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70R^2

Gewoon echt goed laten poetsen en een goede silicium coating erover, zo kom je nog wel wat jaren vooruit zonder spuitwerk. Glans als nooit te voren.

LekkeRRRR

Citaat van: maruska op 20-07-2016 18:50:22
alleen moet je er dan echt een hoop afhalen... van de toch al dunne laklaag destijds ;D

Bouke heeft 'm destijds wel weer heel mooi gekregen. Maar er zitten te veel 'plekjes' op om e.e.a. zonder spuitwerk weer op orde te krijgen. Ik wil alleen daarmee nog even wachten totdat de gele hier niet meer voor de deur hoeft te staan. Kinderfietsjes hebben al weer twee deuren te pakken gehad waardoor er wel weer een uitdeuken-zonder-spuiten-dag mag komen.

maruska

gewoon verkopen Jan, ik weet nog wel een goed adres ervoor ;D
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 21-07-2016 08:36:55
museum Delft zeker  ;D

maruska

jup.. hoewel ik ook nog aas op de jr-tt-3x ;D
T-5R

LekkeRRRR

Citaat van: maruska op 21-07-2016 09:00:38
jup.. hoewel ik ook nog aas op de jr-tt-3x ;D
dan kun je gelijk op zoek naar een uitlaat en achter onderbumper ;) titans heb je nog wel liggen...

de geneRaal

Citaat van: maruska op 21-07-2016 08:36:55

Hebbert  :evil:
Blackstone under construction

maruska

@jan : jij weet vast wel van wie die is, dit is de 31 toch ?
@maus : klopt :) geen mooiere collectie dan de gele in 2-voud naast elkaar, sedan en estate, met nagenoeg opvolgende nummerplaten
T-5R

mick850

Ik dacht dat een banaan altijd eerst groen werd gespoten en dan langzaam geel kleurde...
V70'03 [06-HR-TT]
240'83 [TN-85-JZ]
-V70'99 [XN-FH-17]-
-850'95 [NB-DB-88]-
-440'94 [HV-VG-65]-
-480'87 [SK-99-ZR]-