Benzine bij diesel

Gestart door Woger, 26-07-2016 08:02:23

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Even een vraagje uit Italië,
Mijn vrouw heeft gisteren de auto volgetankt. Alleen werd de prijs van benzine gerekend I.p.v. diesel. Nu begint ze te twijfelen of ze misschien niet benzine heeft getankt. Na het tanken heeft ze nog zo'n 4 km probleemloos kunnen rijden. Als er benzine was getankt, zou ze dat niet dan al hebben moeten merken?
Thanks,
Roger

Sbv

Hoeveel zat er nog in de tank ?
Wat voor auto gaat het om ? Als er veel benzine bij de diesel gedaan is dan gaat de brandstofpomp dat niet leuk vinden bij moderne diesels

classicT5

Is het een common rail diesel? Zo ja, dan niet meer rijden, kun je erg veel problemen krijgen. 4km is al een risico :(

Leegpompen en systeem helemaal reinigen inclusief filters.

In Nederland is dat via de ANWB makkelijk te doen, die hebben speciale busjes met installaties daarvoor. Weet niet of de ACI (italiaanse ANWB) dat ook heeft. Waar zit ze in Italie? In Noord-Italie heeft de ANWB aantal nederlandse wegenwachters aan het werk, die kunnen dit vast oplossen. Mits ze ANWB ww-lid is met europa dekking.

Ik zou geen risico nemen, bij twijfel schoonmaken. Vervolgschade kan enorm zijn als je doorrijdt.

Spin!

4km, dan is de benzine misschien nog niet eens tot het brandstoffilter doorgedrongen...er is nog hoop  :eusa_pray: Ik zou inderdaad niet meer verder rijden.

www.vm-parts.nl

Woger

Thanks guys,
Het is een Peugeot 5008 hdi 2.0 . Denk inderdaad dat ik het zekere voor het onzeker neem. Is er nog een oplossing om uit te vinden of er inderdaad benzine is getankt. Er zat nog maar een paar liter in de tank (bc zei max. 40 km). Kan je het verschil bijv. Ruiken?

maartendeb

Misschien herinnert ze zich de precieze pomp/vulslang nog, of houdt het tankstation een log bij per pomp? Ik zou eerst samen nog even terug(wandelen) naar het tankstation :)

leons850

Terug lopen en kijken of ze nog iets voor je kunnen betekenen.
Anders zal de ANWB dit voor je kunnen bekijken denk ik.
Een x aantal jaren geleden had mijn moeders partner het zelfde gedaan bij zijn net nieuwe Audi.
Met de dop er uit en het klepje open gedrukt rook ik de benzine wel, maar ik weet niet of dit voor iedereen is weg gelegd. De diesel rook je namelijk ook nog.

Laat de ANWB er naar kijken en dan komt dit vast goed.
Let wel, je gaat waarschijnlijk wel wat rare dingetjes houden voor een paar dagen.
Tenminste dat had de Audi.

Succes.

Edit: Maarten was mij voor.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

Ok, terug naar tankstationis wel slim inderdaad. Ik hou jullie op de hoogte .

)()()sT

Zo stond ik gisteren te twijfelen (na jaren weer) in Spanje toen ik benzine 98 wilde tanken. Dat heet "gasolina" terwijl 95 "sin plombo" heette en diesel "gasoil." Voordeel bij benzine is dat een diesel-tuit niet in de opening past. Bij een diesel past de smallere benzine tuit natuurlijk wel.

Succes!

henry classic v70

Geen kassabonnetje meegekregen?
...en is er met pin betaald, dan kun je eventueel via internetbankieren kijken welke brandstof het is geweest
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Als je twijfelt, tank leeghalen en opnieuw afvullen met diesel en weer gaan.  Heel simpel !  Ook een commonrail diesel kan gerust wat benzine voor z'n knar krijgen.  Hij gaat dit niet echt leuk vinden, maar moet er wel tegen kunnen, als het een beetje in verhouding is.  Zeg zo'n 50/50% benzine en diesel blijft hij gewoon op lopen, maar je zult de tank heel rustig an leeg moeten rijden en niet teveel vragen van je motor.

Been there, done that met een S60 D5 uit 2004

classicT5

Dirk, een moderne common rail diesel, bv huidige Mercedes CDI, kan 0,0 tegen benzine, daar moet je niet mee doorrijden. Ivm de hoge druk gaan oa de verstuivers #. Bv die S60 D5 had nog niet zulke hoge druk, maar latere common rail systemen is het echt funest voor. Vraag maar aan een willekeurige wegenwachter.

Zijn hele protocollen voor, hoe en wat je bij welke diesel moet doen.

@Woger, als je achterhaalt hebt of er diesel inzit, kun je altijd contact opnemen met de ANWB, zij kunnen bij hun afdeling Tech navragen of het een probleem is.

clk-p

Is ruiken geen optie?  :eusa_think:

UserID6342

OK Jeroen, wist ik niet met die hele moderne dingen ;D.  Weer iets geleerd dus !

elmarconi

Met de ouderwetsche tuinslang een halve liter ofzo opslobberen en goed proeven!
--
Autogas Inside . . .