Koppeling hoog en speling aandrijving

Gestart door rjverbrugh, 01-08-2016 21:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berserk-Volvo

Dat bij 3000 tpm pas echt lekker gaan trekken deed mijn 2.0T ook, alles daaronder was het een beetje makjes
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

NinaPaul

Citaat van: Berserk-Volvo op 03-08-2016 11:20:36
Dat bij 3000 tpm pas echt lekker gaan trekken deed mijn 2.0T ook, alles daaronder was het een beetje makjes

2.0T is niet hetzelfde als een 2.0 T-5
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rjverbrugh

Welk verschil zit daar dan tussen en hoe herken ik dat als leek? Heb net even gegoogled, maar vind alleen een 2.0 T-5, met 211 pk. Dat lijkt mij de 'Italo' versie.

Mogelijk is dit filmpje al bekend, maar hier de acceleratie van een 211 pk versie. Ook hier gebeurt er pas veel boven de 3000 tpm.

https://m.youtube.com/watch?v=i2t5QJqsATg

Ga trouwens vanmiddag kijken bij een 2.3 T-5 Sports line met origineel 137 dkm. Ben benieuwd.

BBS

Citaat van: bebe66 op 02-08-2016 20:54:50
Citaat van: Jurijn R op 01-08-2016 22:50:10
13G komt echt vroeg in. Mag geen gat in zitten, anders zit er iets niet lekker.  ;)


Wat bedoel jij met 'echt vroeg'?

<<<<<KNIP>>>>>


De 13G loopt in principe altijd mee en hoor je dan ook zachtjes mee fluiten. Vanaf om-en-nabij de 1500 toeren doet de 13G al mee. Elke wagen met een 13G is  gewoon een heel fijn reismobiel waarbij je op zeker geen turbo gat hebt ;)
Volvoloos....