Olie op het blok????

Gestart door elianmars, 10-04-2005 21:43:59

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Citaat van: elianmars op 19-05-2005 20:59:19
Citaat van: konniekip op 19-05-2005 05:26:25
Citaat van: elianmars op 19-05-2005 00:42:08
Citaat van: Ludo op 18-05-2005 22:53:31
de slang op de olieafscheider is de carterventilatieslang, of gaat die naar boven op de cilinderkop?.
is dat dun slangetje afgedopt?.

Ik ben er al achter wat 't is. Dat dunne slangetje hoort in de zijkant van het spruitstuk te zitten met een knietje. Dit was kapot getrokken. Ik zal dat zelf wel gedaan hebben met het weghalen van het spruitstuk (hoewel ik geen weerstand heb gevoeld).

Het is in ieder geval allemaal gelukt. Alles weer gemonteerd en de wagen startte gelukkig gelijk weer. Even een stukje gereden en geen vreemde dingen ontdekt  :)

Weer wat gebeurd aan de wagen.

Oh ja..... het was eigenlijk de bedoeling om alleen het één en ander te demonteren en dan morgenavond alles weer te monteren, totdat ik er achter kwam dat ik de wagen morgen weg zou brengen om 'm uit te laten lijnen....... ::)
Ik ben dus maar doorgegaan en ben net klaar  ;D ;D
Hoe heb je de bout onderaan het spruitstuk losgekregen?
Ik kwam er onmogelijk bij en heb de wagen op een brug gehad en met veel verlengen uiteindelijk los gekregen..  :)

Ik heb het gewoon van bovenaf voor elkaar gekregen. Heb m'n onderarmen onder het spruitstuk kunnen krijgen en een steeksleutel op de bouten gezet. Ging best wel makkelijk, eigenlijk.

Misschien zijn mijn armen wat minder dik, of zo?
Kinderarmpjes waarschijnlijk. De mijne pasten echt niet tussen radiateur/ventilator en spruitstuk.

elianmars

Mwoach............ ik denk dat ik als bouwvakker niet echt kinderarmpjes heb, hoor  ;D ;)

Ik moet zeggen dat ik wel op de één of andere manier redelijk flexibel ben. Af en toe wordt er op het werk ook raar gekeken, als ik door een ruimte van 23 cm. kruip.......... ;D ;D :P

Hier de ruimte onder de kap:

Hier nogmaals de ruimte, maar dan met mijn arm er in (de andere kon er ff niet bij. Die heeft de camera vast  ;)) Ik heb op dat moment de bewuste bout vast:

elianmars

Of heeft de GLT een ander spruitstuk, waardoor er minder ruimte is?  ??? ;)

Emiel

Citaat van: elianmars op 19-05-2005 22:51:38
Of heeft de GLT een ander spruitstuk, waardoor er minder ruimte is?  ??? ;)

Inlaatspruitstuk van een Glt is inderdaad een stukkie lomper ;D

konniekip

Jouw spruitstuk is inderdaad wat anders. :)

De mijne steekt veel verder naar voren.

ed

Ik heb het bij mijn auto ook voor elkaar gekregen van bovenaf. Weet natuurlijk niet of het bij een R makkelijker gaat dan een GLT. Als je weet hoe het je jearm moet vouwen is het goed te doen, maar vereist even pielen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Citaat van: ed op 20-05-2005 09:29:28
Ik heb het bij mijn auto ook voor elkaar gekregen van bovenaf. Weet natuurlijk niet of het bij een R makkelijker gaat dan een GLT. Als je weet hoe het je jearm moet vouwen is het goed te doen, maar vereist even pielen.
Man, ik dacht dat ik gek werd. Iedereen die er met zn armpje bijkon en ik de auto op een brug en met 1 meter lange dopsleutel liggen prutsen.  ;D

Peth©oni

Citaat van: konniekip op 20-05-2005 13:45:29
Citaat van: ed op 20-05-2005 09:29:28
Man, ik dacht dat ik gek werd. Iedereen die er met zn armpje bijkon en ik de auto op een brug en met 1 meter lange dopsleutel liggen prutsen.  ;D

gehgehgeh  8) ;D

matRRR

Het feit is dat die olie afscheider eigenlijk helemaal niet verstopt zat!!!
Vanaf de olieafscheider naar het blok toe vanuit het onderste slangetje zat de verstopping. ongeveer 3 centimeter vanaf de opening gaat het retourkanaal van de olie loodrecht naar beneden voor 5 cm om vervolgens enkele centimeters horizontaal te lopen alvorens in het carter te draineren.
Laat bij mij nu dat gehele ( onbereikbare ) kanaal dicht hebben gezeten!!!
:( :(.
Er was maar 1 mogelijkheid: demontage van de carterpan en dit kanaal van binnenuit schoonmaken... Tijdrovend geintje!
Meteen daarna een biuw oliefilter eronder en klaar was clara, daarna geen significante olielekkage meer gehad..
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Reitse

Hebben jullie het over het boutje rechts?

Voor degenen die de olieafscheider schoongemaakt hebben, dit een bekend beeld?

konniekip

Citaat van: Reitse op 02-06-2005 19:31:37

Hebben jullie het over het boutje rechts?

Voor degenen die de olieafscheider schoongemaakt hebben, dit een bekend beeld?
Jups, that's the fucker!

--edit--
foto's uit quote gehaald
--edit--

Reitse

Oke, klusje volgende week :D

Reitse

[referentie: foto 2]
Op tweede foto is wat olietroep aan het blok te zien. Waarmee kan ik dat netjes wegpoetsen? Wil graag zien of er na schoonmaak van olieafscheider weer lekkage optreedt of niet... Kan een alu-blok zomaar overal tegen of...

konniekip

Citaat van: Reitse op 04-06-2005 17:59:32
Op tweede foto is wat olietroep aan het blok te zien. Waarmee kan ik dat netjes wegpoetsen? Wil graag zien of er na schoonmaak van olieafscheider weer lekkage optreedt of niet... Kan een alu-blok zomaar overal tegen of...
Reitse, lekt je carterpanpakking niet?
Ik zou het met een doek wegpoetsen, lijkt me voldoende. Je ziet vanzelf waar het vandaan komt als je het inlaatspruitstuk weghebt.

Succes met de operatie, vergeet geen nieuwe pakking te kopen voor het inlaatspruitstuk, voordat je hem opnieuw monteert.

elianmars

Citaat van: Reitse op 04-06-2005 17:59:32

Als je 't niet zomaar weg krijgt, gewoon motorreiniger gebruiken.
Heb ik ook gebruikt om de onderkant van de motor en de wagen schoon te maken na olielekkage.