sigarettenaansteker 2-weg verdeler

Gestart door LouisVKWD, 11-08-2016 22:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisVKWD

Kan ik een camping koelbox met de volgende geg.; 12V en 75W aansluiten via een 2-weg verdeler met de spec.; 12V en 10A ?
In het verleden een verlengkabel ongeveer zien smelten bij het aansluiten dus daar snel mee gestopt.
NB. mijn 850 1995 heeft geen aansteker bij de asbak achterin dus ik moet wel splitsen bij een combinatie met o.a. de TomTom.

Miyel

P=UxI dus I=P/U dus 75/12=6.25A
Theoretisch kan het dus..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

cornelis-b

Gaat zeker werken Louis zelfs met een splitter van de Action ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

LouisVKWD

#3
Na verwijderen verpakking en lezen van de gebruiksaanwijzing zie ik het volgende: U kunt meerdere 12v apparaten tegelijk gebruiken tot een max. vermogen van 12W (1A)   ???  Dat past dus niet echt bij 75W.
Het apparaat is wel gezekerd tot 10A

Wat is het eventuele risico bij gebruik tot 75W  en wie weet waar er wel goed spul/een alternatief te krijgen is in de omgeving van Eindhoven ?

jkV70

De verdeler gaat neem ik aan rechtstreeks in de aansteker en de kabel gaat van de verdeler naar de koelbox.
Dan moet de kabel bestand zijn tegen 6.75 [A] + veiligheidsreserve = ca. 10 [A].
Met de verdeler met alleen metalen contact en geen bedrading heeft dit dus in principe niets te maken.

Ikzelf heb in mijn Land Rover een 12V/24V haspel liggen voor een zware looplamp. De toelaatbare stroom in [A] en/of belasting in [W] staat op het label (vermelding is betrouwbaar als het goede kwaliteit is met CE (o.i.d.) merk en niet een obscuur Chinees fabrikaat).


Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

LouisVKWD

#5
Mijn ex. (Carpoint 2-way socket met C E vermelding) is met draad/snoer en wordt dus niet rechtstreeks met de aansteker verbonden. Draad geeft ook geen nadere info. Probleem ?

jkV70

Zolang je de maximale stroom die de draad kan hebben niet weet: probleem.
(Als je de trial-and-error methode toepast en zonodig de stekker uit de aansteker trekt weet je snel het antwoord,maar pas daarmee op).

Er bestaan 2-wegverdelers (en zelfs 3-weg) die je rechtstreeks in de aansteker plugt, maar ik weet niet of dat past in de Volvo.
Het hangt van de vorm van de verdeler af.
Bij mijn Citroën Xantia ging het met een bepaalde verdeler (gekocht bij Staples) perfect.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

LouisVKWD

#7
Boodschap duidelijk. Inmiddels chinese meuk teruggegeven en bij een Technisch Bureau een ander ex. van Hella aangeschaft. Kost wat meer maar dan heb je ook wat (draad min. 1,5). Ik ga er van uit dat dit werkt.
Dank voor het meedenken