Automaat problemen of niet

Gestart door clubman, 17-08-2016 12:54:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clubman

Op mijn reis naar de camping begon bij aankomst de motor naar mijn idee op 4 cilinders te lopen alles zo goed als kwaad nagelopen en er komt wel reactie als ik de injectoren om de beurt erafhaal dus dat is goed nu merk ik op dat alles weg als ik hem in R zet en gas geef. Dus bij n en d heb ik het gevoel dat ik een cilinder mis en bij rijden ook maar vermoed dat het de bak is kent iemand dit??

Lunadust

Grote kans dat je gasklep iets vervuild is en je daardoor een ander (te laag) stationair toerental hebt.
Of je stappenmotor is vervuild/zit vast.

schroevendraaien, dopje 10, remmenreiniger of ander oplosmiddel, doekje en vooral genieten van je vakantie.
Techneut, geen dichter.

clubman

Daar ga ik na de vakantie mee aan de gang maar verklaart nog niet dat als ik gas geef in zn achteruit dat het dan weg is in een ander topic al aanggeven dat ik dacht dat mijn homokineet het begeven heeft.
Olie gepeilt nu en iets bijgevuld 400ml.

V70geRwin

Niet mooi lopen van de motor komt bijna nooit door de bak.

Over welke auto en motor hebben we het eigenlijk?

clubman

Een 2.5 T automaat maar als hij in zijn achteruitstaat is het weg in l d en p is het alsof je een cilinder mist het gevoel.

V70geRwin

Citaat van: clubman op 18-08-2016 00:37:53
Een 2.5 T automaat maar als hij in zijn achteruitstaat is het weg in l d en p is het alsof je een cilinder mist het gevoel.

Wat is de staat van je motor rubbers.
Heeft de motor veel bewegingsvrijheid?

Wellicht heb je ergens een vacuüm lekje die beïnvloed wordt door het kantelen van de motor.

clubman

Enig idee bij welke ik het evt zou kunnen zoeken? Die van de tcv zijn redelijk gaar maar hier zou ik dan een outcode op moeten krijgen.
Motorvrijheid is goed.

V70geRwin

Citaat van: clubman op 18-08-2016 13:49:05
Enig idee bij welke ik het evt zou kunnen zoeken? Die van de tcv zijn redelijk gaar maar hier zou ik dan een outcode op moeten krijgen.
Motorvrijheid is goed.

Hoe loopt de motor in de N en P stand van de automaat?

clubman

Ook alsof je een cilinder mist :-[

V70geRwin

Citaat van: clubman op 18-08-2016 15:10:22
Ook alsof je een cilinder mist :-[

Kan je een fimpje maken van het verschil in loop cultuur tussen de P/N en de R ?

Het blok moet echt vrij stevig in de rubbers hangen.
Als je aan de olie dop trekt en duwt mag het amper bewegen.

Hoe oud zijn je vacuüm slangen en je hoge druk turbo slangen?
Ontsteking ook nog vers (bougies, rotor, kapje en kabels)?

kevinwalter

Dit had ik toen de stekker van de injector er niet goed op zat stationair niets mis. Tot dat je hem in R zette....Drive toen niet geprobeerd.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

clubman

vacuumslangen nagekeken,bougiekabels vervangen bougies vervangen,verdelerkap en rotor zijn zowat nog nieuw.
motor trekt nog goed automaatpijl goed.maar nog steeds waneer ik hem in zijn achteruit zet en gas geef is het zo goed als weg ???.motor speling gevoeld zit zo vast als een huis.ik weet ff niet meer wat te doen is er iemand die mij zou kunnen en willen helpen in de buurt van harderwijk ???
want dit rijd vervelend zo
mvg

classicT5

Je hebt twee bekende forumsleutelaars daar in de buurt, arjen850 in apeldoorn en remeeus in nijkerk. Je zou hun kunnen vragen.

clubman

Compressie gemeten vandaag 12,5 op alle 5 de cilinders dus dat is goed.
Zag wel dat het toprubber behoorlijk bewoog bij het schakelen van d en r waar geven jullie voorkeur aan voor rubber orgineel of polybush oid hoor graag jullie bevindingen

razorx

Origineel.
Ik heb twee wagens met PU en word er niet vrolijk van.
Als je alleen het bovenste rubber door een PU exemplaar vervangt belast je de andere rubbers zwaarder. Vandaar. ;)