Motor slaat af tijdens rijden, start wel weer, en weer uit.

Gestart door janpy, 18-08-2016 22:45:16

Vorige topic - Volgende topic

janpy

Hallo

Onder het rijden is de motor uit gevallen, reageerde steeds slechter op gas geven, net of hij geen vermogen meer had
Auto aan de kant gezet, motor ging uit.
SLaat wel aan tijdens starten maar hierna  slaat hij direct weer af, ook als ik gas bij geef.

Naar wat keren starten, en voorzichtig gas geven en er op houden  blijft hij draaien, hup in drive en snel naar huis.
Na een paar kilometer weer het zelfde, wel weer aan de praat gekregen, en wat hoger in toeren naar huis gereden.
Hierbij stotterde de motor wel iets.
Het probleem is ontstaan terwijl ik op lpg reed, maar op benzine precies het zelfde.

Thuis aangekomen nog een keer gestart, kan nu weer gewoon gas geven????

Verder geen motorlampjes enz.
Nog even met de zaklamp gekeken naar vacuum lekken, maar kan zo niks vinden.
Kan trouwens gewoon de stekker van de stationair regelaar halen, blijft gewoon draaien.
Bij het erop drukken een "pulserend zuigend geluid" waar direct weer weg is.
Heb wel het idee dat bij het frommelen aan de slang van de stationair regelaar het toerental wat varieerde.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Groet Jan

Volvo 850 R automaat lpi Groen

peteRRR

Je kan relais 103 eens verwisselen of doorlussen misschien dat het daar in zit,...http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120096.html#msg120096

Even de deksel van de zekeringkast af schroeven met torx daar zit de blok relais met 103 er op.

Groet

Edit:evt ook de vacuum/slangen controleren Edit:alle kans dat dit niet de juiste richting is op gedacht gezien dat je op LPG rijdt.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

FrankvdAa

Heb iets soortgelijks gehad met de S70 en dat bleek na veel zoeken een kabelbreuk in de LMM bekabeling..viel meestal uit bij koeler weer en enkel op lage snelheden (dan had de ECU onvoldoende tijd om bij te regelen omdat je dan vaak in lagere toerentallen rijdt).

Na uitval kon ik de auto direct starten en door wat met het gas te spelen kon ik hem wel aan de praat houden, maar zodra ik de automaat in D zette, viel hij alsnog uit.

Wat in zo'n geval hielp was het lostrekken van de stekker van de LMM. Geeft wel een storing, maar dan kun je wel doorrijden omdat de ECU dan in een soort van noodloop gaat.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

UserID6342

janpy

Hallo mannen.

Bedankt voor de tips

Ik ga er eens in duiken, ik laat weten wat het geweest is

Groet Jan

janpy

Ik heb de motor uitgelezen met motronic suite

Edit

Vergeet bovenstaand. (gewist) :-)
Met Delphi uitgelezen, geeft LMM aan.
Met live data wel data met uitlezen, echter als de stekker eraf is ook, is dit een berekende data?

Geeft ook nog een air mass meter load signal, deze blijft constant op 0.08 staat.
Dat lijkt mij niet ok

Gr

Groet Jan

razorx

Overduidelijk de LMM óf het beruchte kabeltje er naar toe.

janpy

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ik heb de LMM vervangen, en nu maar bidden dat het de kabel niet is.

Daar heb ik tijdens draaien en meten wel aan gerommeld, maar geen verschil.
Zit nu een nieuwe op.
Vanmiddag naar harlingen, we gaan het zien..

Groet Jan

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

janpy

Hallo

Hij heeft de rit Harlingen weer overleeft.

Weer helemaal blij
Bedankt iedereen!!!

Groet Jan

V70geRwin

Marijn Degens

Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt van de week. Tijdens het file rijden sloeg de motor tot 3 maal toe bijna af (kakte gewoon helemaal in). Omdat ik een handbak heb kon ik met beetje reactievermogen koppeling intrappen en dot gas geven, waarmee de motor alsnog bleef draaien. In de afgelopen weken had ik al eerder sporadisch last gehad van hetzelfde, ook tijdens normaal (100+ km/u) rijden. Probleem is nu volledig opgelost door de LMM kabel schoon te maken (was tikje vettig aan de binnenkant) en hem vast te zetten zoals boven aangegeven 8).

Nu wil ik de kabel gewoon compleet vervangen, maar ik kan nergens online een partnummer vinden voor de kabel. Ik zie overal LMM's, maar geen bijbehorende kabel. De LMM zelf is nog vrij nieuw (nog geen jaar oud). Heeft iemand voor mij een partnummer hiervoor?

RoelNL

Ik weet niet precies hoe het zit met de kabels, maar moet je dan niet een nieuwe kabelboom hebben?

Of de juiste stekker zien te vinden en dan draden doorverbinden?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Marijn Degens

Citaat van: RoelNL op 24-08-2016 09:11:14
Ik weet niet precies hoe het zit met de kabels, maar moet je dan niet een nieuwe kabelboom hebben?

Of de juiste stekker zien te vinden en dan draden doorverbinden?

Ah ok, is onderdeel van kabelboom... Had ik me even niet bedacht inderdaad. Nou goed, het werkt nu, maar vraag me af of het kwam door breukje in de kabel of slechte connectie van de stekker of misschien nog iets anders. :eusa_think:

leons850

Zou goed kunnen.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je de kabel opnieuw solderen aan de ecu.
Daarna vast zetten aan de bestaande en je hebt weer een frisse stekker.

Volgens mij was het zo iets.
Eventueel even doorpiepen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein