Lekker cruisen, toen nix meer....

Gestart door ReverendNL, 19-08-2016 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Netjes opgelost zo door ES.... :eusa_clap: :eusa_clap:
Nu de wagen weer netjes klaar maken en straks weer ongestoord cruisen door het landschap :D
Volvoloos....

RoelNL

Citaat van: NinaPaul op 23-11-2016 14:58:31
En kwam die kop ook af van een motor waar de riem van geklapt/versprongen was? En waarom zou je zoveel moeite doen en maar half werk willen?

Op jouw manier heb je straks de helft van de kleppen die nog 500dkm mee gaan en de andere misschien maar 100dkm, dan moet je WEER een "halve revisie" doen.

Alles heeft met geld te maken. Maar ook met de kmstand van de cilinderkop die ik gekocht heb.

En ik ben het niet met je eens met je stelling dat de ene helft na 100dkm op zijn en de andere na 500dkm. kijk maar naar auto's die hier rondrijden die hebben bijna allemaal meer dan 200dkm erop staan en daar zijn de cilinderkoppen denk ik meer dan prima om nog eens 2ton ermee te rijden. Je mag erook vanuit gaan dat de slijtage delen allemaal gelijkmatig slijten.

Hoe hard slijten de slijtagedelen? Dat is gewoon een belangrijke vraag in deze.

Wat dat betreft moeten we een appels met peren vergelijken. En ook niet het vel over het been willen trekken bij de ondernemer en gewoon reeel blijven met wat redelijk is.

Je wilt op zijn minst een blok terug wat in dezelfde staat verkeerd als het blok wat je had voor dat het fout ging. Pakkingen vervangen zijn peanuts voor een bedrijf en is denk het minste wat ze kunnen doen, op het moment van blokwissel.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NinaPaul

Een kop die een paar tikken heeft gehad is heel wat anders dan een (half)versleten kop reviseren.
Wanneer de klep(pen) de zuiger(s) heeft (hebben) geraakt dan zijn die klep(pen) sowieso voor de vuilbak. Ook de zitting heeft een grotere kans beschadigd te zijn, etc.

Het betreft hier geen zaak over geld! (En ik snap in jouw revisie geval wel, maar dat doet dus niet terzake) Maar over het vergoeden van geleden schade, die (volgens de wet) in zijn GEHEEL vergoed moet worden (minus de wettelijke vermindering).

En de x-kilometerstanden zijn voorbeelden. Er wordt uitgegaan van een gemiddelde!

CiteerEn ook niet het vel over het been willen trekken bij de ondernemer en gewoon reeel blijven met wat redelijk is.
Weet je wat redelijk is? Een riem vervangen als iemand ervoor betaalt! Omgekeerde wereld hier! Geleden schade zal vergoed moeten worden en een revisie is nu eenmaal geen 300 euro.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Kan ook zo maar zijn dat er een beter blok wordt geleverd dan dat er in zat,...bestaat die optie ook?
Niemand is er bij gebaad dat het verhaal nu weer een andere wending krijgt.

De Goodwill is aanwezig,...zou daar lekker in blijven zitten,..wetende dat ze daar niet achterlijk zijn ;)
en dat het een goedlopend bedrijf is wat geleerd heeft,...hoe mooi is dat dan!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RoelNL

Het is fatsoenlijk om de motor in dezelfde staat terug te brengen als die was. Dit betekend niet kosten gaan maken voor iets wat goed is.

De nieuwe 2e hands motor kan gewoon prima zijn. Om dan een volledige koprevisie uit te voeren waarbij alle onderdelen gewoon klakkeloos vervangen is voor het bedrijf niet realistisch.

Wat jij nu zegt is niks anders dan "alles nieuw" en niks minder, dat is gewoon niet realistisch. ES moet gewoon betalen, dat moge  duidelijk zijn. Maar het onderste uit de kan halen is teveel van het goede. Ze moeten doen wat binnen de norm valt van de oude motor.

NinaPaul

Citaat van: RoelNL op 23-11-2016 17:20:55
Het is fatsoenlijk om de motor in dezelfde staat terug te brengen als die was. Dit betekend niet kosten gaan maken voor iets wat goed is.

De nieuwe 2e hands motor kan gewoon prima zijn. Om dan een volledige koprevisie uit te voeren waarbij alle onderdelen gewoon klakkeloos vervangen is voor het bedrijf niet realistisch.

Wat jij nu zegt is niks anders dan "alles nieuw" en niks minder, dat is gewoon niet realistisch. ES moet gewoon betalen, dat moge  duidelijk zijn. Maar het onderste uit de kan halen is teveel van het goede. Ze moeten doen wat binnen de norm valt van de oude motor.

Wettelijke vermindering dat zeg ik en niets minder dan dat.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RoelNL

Citaat van: NinaPaul op 23-11-2016 17:33:34
Citaat van: RoelNL op 23-11-2016 17:20:55

Wettelijke vermindering dat zeg ik en niets minder dan dat.

Ok, je sprak over een vermeerdering van de auto met zo'n soort koprevisie.

V70 classic

Tja
Slopen is kopen he.
Als je dan een oude kop sloopt die gewoon goed was. 
Zul je een kop moeten leveren welke bedrijfs zeker is.
Imo kun je dat enkel door een gereviseerde te leveren.
En half werk ik prullen.
Dat is een risico wat je loopt.
Een kop van de sloop trekken en op een blok flikkeren.
Of een compleet blok van de sloop halen is nu niet echt iets wat vertrouwen geeft.

Je weet dan als ondernemer dat je moet bloeden.
Of ( in dit geval ES) moet gewoon een X aantal kometers garantie geven op die onderdelen.

Dan moet je uitgaan van wat een blok meestal doen in KM voor een revisie nodig is.
Geeft ie t eerder op met goed onderhoud mag de knip weer open.

Heb al gecertificeerde blokken zien stuk lopen.
T kan allemaal maar je hebt dan ook gewoon garantie.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Citaat van: ReverendNL op 23-11-2016 11:34:10
Mail van ES:

Geachte Heer ------,

Allereerst sorry voor het gebeuren en het lange duren van de expert, ik heb hem donderdag gesproken en hij beloofde mij vrijdag uitslag te geven, maar niets dus, en gister en eergister neemt hij de telefoon niet op en reageerd niet op emails.

Ik neem nu zelf maar een voorstel ter hand want anders blijft het duren.

Ik vermoed dat het zal gaan worden dat er een dagwaarde wordt uitgekeerd, het bedrag wat jou garage opgeeft is wel aan de hoge kant, maar begrijpelijk.

Een kop vervangen staat 10 uur voor en revisie 300 euro + wat kleinmateriaal en distributieset. Kom ik op 1150 euro uit.

Ik kan ook aanbieden te auto op te halen en de reparatie bij onze buren te laten uitvoeren, een gerenomeerde garage die ook voor ons apk keurde en voor dat tim hier werkte dit soort reparaties al deed voor ons.

...welke Tim is dat?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RoelNL

Ik had het ook gelezen. Ik vermoed de gevreesde monteur?

henry classic v70

Nou ken ik via een kennis ene Tim die zich Volvo-kenner noemt en eigenlijk precies in het complete plaatje past... :eusa_think:

BBS

Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2016 18:28:17
Nou ken ik via een kennis ene Tim die zich Volvo-kenner noemt en eigenlijk precies in het complete plaatje past... :eusa_think:
En zit die nu niet ergens in de omgeving van Barneveld te knooien? :eusa_think:
Volvoloos....

classicT5

Wat is de dagwaarde van een 850 10v?

De vervangingswaarde van de auto is de maximaal te lijden schade/vergoeding door gedupeerde. Dat is altijd uitgangspunt, bv als je een ongeluk hebt en tegenpartij schuldig. Als de reparatie de dagwaarde overschrijdt is TL. Dat zou in dit geval vanuit de verzekering gezien zomaar van toepassing kunnen zijn.

Is er forummer die zijn 10v een revisiekop heeft gegeven? Of is niet algemeen gangbaar bij een 10v in het uitzonderlijke geval dat die kapot gaat er een gebruikt blok in te hangen?

Ik vermoed dat ES meer vergoedt dan hij van zijn verzekering krijgt (dagwaarde van een 10v).

Ik zou TS aanraden niet onderste uit de kan te halen, krijg je eerder dat alsnog eea gaat escaleren met alle tijd en energie die het kost.

Misschien wil ES iets van garantie geven op de motor voor x maanden, dan heb je veilig gevoel. Na inbouw kun je nog even compressiemeting doen. En wie weet krijg je alsnog een tevreden gevoel over ES en blijf je alsnog klant en kun je samen eens een koffie drinken en begrip hebben voor elkaar.

Ik ben geen ES sympathisant oid. TS, hoop dat je snel weer tevreden kunt roffelen en je een mooi verhaal overhoudt voor in de kroeg ed.

henry classic v70

Citaat van: BBS op 23-11-2016 18:40:20
Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2016 18:28:17

En zit die nu niet ergens in de omgeving van Barneveld te knooien? :eusa_think:

De Tim die ik bedoel niet... ergens in de N-O Polder

clk-p

Fijn dat er een oplossing geboden is.
Hopelijk heb je straks weer een goed rijdende roffel en kan je weer volop genieten  :eusa_dance: