Lekker cruisen, toen nix meer....

Gestart door ReverendNL, 19-08-2016 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Al een tijdje op de achtergrond zitten meelezen. Erg fijn dat er schot in de zaak is en, zoals PeteRRR ook aangeeft, dat er nu vanuit goodwill gedacht kan worden. Met de tips van kenners moet het vast lukken de juiste afspraken te maken zodat je binnenkort weer lekker kunt rollen! 
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 23-11-2016 22:36:41
Al een tijdje op de achtergrond zitten meelezen. Erg fijn dat er schot in de zaak is en, zoals PeteRRR ook aangeeft, dat er nu vanuit goodwill gedacht kan worden. Met de tips van kenners moet het vast lukken de juiste afspraken te maken zodat je binnenkort weer lekker kunt rollen!  

Inderdaad. Hopelijk binnenkort weer lekker rollen met die handel!! Roffel roffel  :eusa_dance:

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

henry classic v70

Citaat van: classicT5 op 23-11-2016 19:06:48
Wat is de dagwaarde van een 850 10v?

De vervangingswaarde van de auto is de maximaal te lijden schade/vergoeding door gedupeerde. Dat is altijd uitgangspunt, bv als je een ongeluk hebt en tegenpartij schuldig. Als de reparatie de dagwaarde overschrijdt is TL. Dat zou in dit geval vanuit de verzekering gezien zomaar van toepassing kunnen zijn.

Ik vermoed dat ES meer vergoedt dan hij van zijn verzekering krijgt (dagwaarde van een 10v).

Ik zou TS aanraden niet onderste uit de kan te halen, krijg je eerder dat alsnog eea gaat escaleren met alle tijd en energie die het kost.

Daarom is het ook belangrijk om de waarde op papier te hebben...

Als de wagen voorheen gewoon netjes en goed liep zou dat het uitgangspunt moeten zijn, een ander blok blind erin lepelen lijkt mij ook geen optie... (immers weet je nog niet wat daar weer mee is gebeurd).
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 24-11-2016 15:41:24
Citaat van: classicT5 op 23-11-2016 19:06:48
Wat is de dagwaarde van een 850 10v?

De vervangingswaarde van de auto is de maximaal te lijden schade/vergoeding door gedupeerde. Dat is altijd uitgangspunt, bv als je een ongeluk hebt en tegenpartij schuldig. Als de reparatie de dagwaarde overschrijdt is TL. Dat zou in dit geval vanuit de verzekering gezien zomaar van toepassing kunnen zijn.

Ik vermoed dat ES meer vergoedt dan hij van zijn verzekering krijgt (dagwaarde van een 10v).

Ik zou TS aanraden niet onderste uit de kan te halen, krijg je eerder dat alsnog eea gaat escaleren met alle tijd en energie die het kost.

Daarom is het ook belangrijk om de waarde op papier te hebben...

Als de wagen voorheen gewoon netjes en goed liep zou dat het uitgangspunt moeten zijn, een ander blok blind erin lepelen lijkt mij ook geen optie... (immers weet je nog niet wat daar weer mee is gebeurd).

Met ES Afspreken dat zij een compressie/lektest doen.
Misschien met een camera in de cilinders kijken?
Vervolgens spreek je een acceptabel olie verbruik af.
TS gaat met de auto rijden en houdt het olieverbruik bij.
Wanneer dit niet binnen de gestelde afspraken valt lijkt het mij reëel dat ES voor een andere cq betere motor zorgt.
Misschien is het zelfs wel een idee dat TS met de auto rijdt waar de motor uit zal gaan komen.
is toch best uit te komen?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

...als een soort van uitgebreide proefrit  :)  helemaal geen gek idee trouwens

Paulsson

Citaat van: henry classic v70 op 24-11-2016 15:58:35

Als het blok uit een rijdende auto komt natuurlijk, anders wordt het niks als het blok het wel doet maar er geen wielen op die sloop roffel zitten ;D

henry classic v70

Citaat van: Paulsson op 24-11-2016 16:05:52

Als het blok uit een rijdende auto komt natuurlijk, anders wordt het niks als het blok het wel doet maar er geen wielen op die sloop roffel zitten ;D

...lijkt me vrij logisch

Citaat van: leons850 op 24-11-2016 15:49:44

Misschien is het zelfs wel een idee dat TS met de auto rijdt waar de motor uit zal gaan komen.

Paulsson

Citaat van: henry classic v70 op 24-11-2016 16:09:09
Citaat van: Paulsson op 24-11-2016 16:05:52

...lijkt me vrij logisch

Citaat van: leons850 op 24-11-2016 15:49:44

Ik bedoel: wie weet stuurt ES aan op een blok uit een wrak en is het moeilijk om ze te overtuigen er één uit een rijdende bak te halen. Het zijn allemaal kleine onderhandelingen die moeten plaatsvinden.

leons850

...als een soort van uitgebreide proefrit  :)  helemaal geen gek idee trouwens

Soms, heeeeeeel soms heb ik die wel eens. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Wordt wat als sommige hier een andere auto gaan kopen en de slijtage toleranties gaan bemeten  ;D ;)

ES weet dit toch allemaal wel mensen,...het doel is een goede oplossing,...daar wordt heen gewerkt!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Citaat van: peteRRR op 24-11-2016 16:34:50
Wordt wat als sommige hier een andere auto gaan kopen en de slijtage toleranties gaan bemeten  ;D ;)

ES weet dit toch allemaal wel mensen,...het doel is een goede oplossing,...daar wordt heen gewerkt!

Groet

Juist ik lees hier eerst dat ES de zaak op een nette manier wil oplossen en ineens vliegen er allerlei suggesties in het rond. Ik denk dat iedereen eens een stapje terug moet doen en gewoon eens even moet afwachten hoe de zaak tussen beide partijen verder gaat zonder al dat heen en weer getik.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Daarom horen dit soort zaken eigenlijk niet ook op een forum besproken te worden

ReverendNL

Citaat van: cornelis-b op 24-11-2016 16:48:56
Citaat van: peteRRR op 24-11-2016 16:34:50
Wordt wat als sommige hier een andere auto gaan kopen en de slijtage toleranties gaan bemeten  ;D ;)

Groet

Juist ik lees hier eerst dat ES de zaak op een nette manier wil oplossen en ineens vliegen er allerlei suggesties in het rond. Ik denk dat iedereen eens een stapje terug moet doen en gewoon eens even moet afwachten hoe de zaak tussen beide partijen verder gaat zonder al dat heen en weer getik.

Precies. Het gaat erom of ik hier genoegen mee neem, wat ik doe, en ik mag er toch welgevoegelijk van uit gaan dat het een bruikbaar motorblok betreft anders zijn de gevolgen weer onfris. ES heeft hier geen belang bij en ik neem aan dat ik alleen maar een nieuwe distributieset (die erbij meekomt) door de garage erop hoef te laten zetten en dan het blok te laten inbouwen. Als ik zo zie hoe mijn berichtgeving een vlucht heeft genomen op dit forum neem ik aan dat men niet gebaat is bij nog meer negatieve berichtgeving. En dit was mijn bedoeling ook niet, ik wilde alleen meedelen wat mij gebeurd was en hoe dit verhaal verder liep...

CarolineB

Fijn dat het toch acceptabel voor jou wordt opgelost.
Succes met de verdere afhandeling.

Lekker topic op slot zetten  ;)

BBS

Citaat van: CarolineB op 24-11-2016 17:33:53
Fijn dat het toch acceptabel voor jou wordt opgelost.
Succes met de verdere afhandeling.

Lekker topic op slot zetten  ;)
Eensch!

Voor the time beeing topic op slot en als alles naar teredenheid is opgelost dan de oplossing nog even laten weten...
Volvoloos....