Warmloper Groene dop

Gestart door Ludo, 20-08-2016 18:26:26

Vorige topic - Volgende topic

Blackfox

Citaat van: V70R^2 op 24-08-2016 23:06:02
X40, als in de laatste V40 ipv zo'n geweldige 854 t5.. Snik  :'( ..

Ga je spijt van krijgen, die dingen zijn verschrikkelijk ;D

Zit ook wel wat jaren verschil tussen een 854 of een V40.Rijbeleving kan je dus totaal niet vergelijken.
We hebben het dus over een auto van 1994 of 2015!!!

@Ludo
Vroeg  me dat nu al de hele tijd af...Waarom niet stoppen met een olietemperatuur van +/- 150 graden?

Maar misschien heb ik iets gemist dan in het topic.

Wens je veel succes en sterkte en vooral een keus maken voor jezelf :)

Misschien toch nog een kans dat de 854 blijft, met iets nieuws erbij :eusa_clap:

UserID6342

Niemand kan in jouw portemonnee kijken natuurlijk en, hoe jammer ook, je beslissing kan ik wel begrijpen.  Het houd gewoon een keer op met die ouwe hokken van ons, heel simpel.  Ik persoonlijk ben nog niet zo ver, alhoewel ik mijzelf ook wel het een en ander afvraag qua financiën in de auto pompen....

Toch zou ik wel willen weten wat er nu gebeurt is en vooral waarom ?  Zou toch die kop eraf halen en het carterpannetje eronder uit....

Sbv

Op een gegeven moment bereik je een punt dat het genoeg is en je verder wilt. Ik heb enkel in een nieuwe V40D2 gereden. Was verre van snel maar reed zeer goed.

850blues

Flink balen Ludo....

Citaat van: Ludo op 24-08-2016 21:25:40
b.t.w., geen 850 meer betekent niet dat ik hier weg ben, onkruid vergaat niet makkelijk hoor!.  ;D

Idd. lekker blijven  :)
En een v40 kan er best wel bij tussen al die N(N)-rijders hier.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Marc O.

Heb in zowel een V40 D2 als V60 D2 gereden en beide auto's zijn prima sturende Volvo's. Enige minpuntjes zijn een wat tekortkomend motorvermogen (da's simpel op te lossen door een wat zwaarder gemotoriseerde uitvoering te nemen) en met name bij de V40 een interieur dat eigenlijk net wat te klein is voor mijn 203cm lange lichaam. En dat is simpel op te lossen door een V60 te nemen of niet zo groot te worden ;D

Wat ik me echter wel afvraag: Ga je met zo'n auto echt geld besparen? De 850 kost je veel aan onderhoud maar niks aan afschrijving. Een V40 zal best goedkoper in onderhoud zijn, maar wat raak je kwijt door de waardevermindering? De enige reden dat ik in een N ben gaan rijden is dat ik iets moderners wilde, niét om geld uit te sparen (dan had ik overigens ook geen N moeten kopen met AWD, wervelklep-ellende en ralle FourC dempers😬).
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Wat de anderen ook al zeggen, beide D2 uitvoeringen zijn zwaar onder gemotoriseerd..  Dan liever een groter cq sneller blok erin.  Ondanks dat ik beide genoemde qua looks echt schitterend vind, zit er totaal geen enkele rijbeleving meer in....

mehn

Over D2 en D3 hoeven we niet te discussiëren, Ludo zal geen diesel gaan rijden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Ludo

Ik zat meer te denken aan een eerder type x40.
En dan toch een 2.0d.   :eusa_think:   :evil:

Johann

Citaat van: Marc O. op 25-08-2016 10:03:01Enige minpuntjes... en met name bij de V40 een interieur dat eigenlijk net wat te klein is voor mijn 203cm lange lichaam. En dat is simpel op te lossen door een V60 te nemen of niet zo groot te worden ;D

Heb beide een tijdje naast elkaar gereden en ja de 40 is smaller maar gek genoeg had ik wel meer ruimte bij de stoel in de achterste stand bij de 40.

jkV70

Citaat van: Ludo op 25-08-2016 11:27:12

Heeft de 2.0D motor het probleem van op hol slaan ivm verstopt Exhaust Gas Recirculation System?
Meende dat hier gelezen te hebben?
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

Lunadust

Citaat van: Ludo op 25-08-2016 11:27:12

Hebben we het dan over bijvoorbeeld mj2005 of nog veel eerder...

Nu volgt geheel overbodige informatie;

De mj2005 en latere 1,6jes zijn absolutt en totaal ongeschikt om LPG in te leggen.
Die redden het nog geen 60k met de klepzittingen.
Techneut, geen dichter.

reneetje

Ludo uit een 850  :o :o

Ruk dat het zo moet lopen, maar eens moet je toch overstappen ..... :-\

Als dat diesel verhaal serieus is , ga dan gewoon naar een D5 , bewezen goed.

De latere type's draaien standaard met 200 + pk en 400+ NM , dit samen met een AT maakt het een heerlijke , snelle wagen.

Succes !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

petrolhead

Jammer Ludo dat het zo moet lopen.

Mooiste herinnering heb ik van je bij een 850 club toerrit in Limburg toen we een ijsje -na ja ijsje- hadden gepakt. Je een peuk uit het raam wilde "schieten" maar het raam was dicht. Dat gezicht van je. Kostelijk ;D

Ludo

Neenee Charles, dat was ik niet hoor.  :eusa_liar:  ;D

Citaat van: Dirk342 op 25-08-2016 06:35:39
Toch zou ik wel willen weten wat er nu gebeurt is en vooral waarom ?  

Om even terug te komen op je vraag Dirk.
Het waarom weet ik niet.
Verder is er niks anders gebeurd dan de kachelradiator geploft.
Dat gebeurde op de A2 bij de geuselt in Maastricht.
Op dat punt staan rode lichten op de autobaan (welke idioot heeft dat ooit kunnen verzinnen?  :eusa_wall: ).
Ik stond netjes vooraan als eerste, en gaf veel gas in 1é versnelling tijdens groen licht.
Toen hoorde ik een plof, en dacht eerst kapotte band.
Voelde niks, ook niet in sturen, dus maar verder...
Enkele seconden later zag ik langs ieder spleetje rook omhoog komen.
Op dat moment kon ik niet stoppen, er zijn daar wegenwerken en geen pechstrook.
Midden op de autobaan, met druk optrekkend verkeer achter je stil gaan staan is geen goeie optie.
Dat had geheid (nog) minder goed afgelopen.
Dus een kilometertje verder kunnen stoppen, even gekeken maar zag niet meteen iets geks.
Het verdwenen koelwater viel me op dat moment niet op omdat ik meer onder de auto zat te kijken.
Ik zag alleen de olietemperatuur omhoog gaan, écht heel snel naar 150° (de meter gaat niet verder)
Dan gebeld naar Thuur, op dat moment rook ik pas koelvloeistof, en hij zei van meteen naar hem te gaan zodat we konden kijken hoe en wat.
Maar, daarvoor moest ik eerst nog tot vliegveld Beek rijden, daar kon ik pas omkeren.
Dus al bij al is dat toch dik 15km gereden zonder koelvloeistof.

Bij Thuur aangekomen is er vastgesteld dat de kachelradiator lek was, de vloer was kletsnat.  :eusa_doh:
Het radiatortje snel gewisseld, koelvloeistof erin, laten draaien, ontluchten en alles leek oke.
Dus even later naar huis, deze keer binnendoor i.p.v. de A2.
Dat ging ook goed tot ik aan het laatste rode licht een paar honderd meter voor huis stil stond.
Daar zag ik weer pluimen rook onder de motorkap vandaan komen.

Thuis dus de motorkap open, en vastgesteld dat het reservoir krom was, de dop stond te sissen.
Laten afkoelen en opnieuw gevuld, auto binnen tot zondag.
Toen heb ik dit vastgesteld: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81843.15.html

Achteraf bekeken ja, waarom niet meteen gestopt bij zo'n temperatuur?.
Dat antwoord moet ik eerlijk gezegd eigenlijk schuldig blijven, want ik weet niet waarom ik ben doorgegaan.
Wellicht had ik dit niet meteen zo drastisch verwacht...  :eusa_think: