Hallo,

Gestart door j-jk, 20-08-2016 21:18:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j-jk

Ik ben Jaap-Jochem en heb onlangs na veel wikken en wegen eindelijk eens een Volvo gekocht.
Een 850 uit 1995 is het uiteindelijk geworden met een 2.5 benzine motor met automaat eraan.
De auto is kortstondig geweest van een aantal studenten die ermee naar Montenegro op vakantie zijn geweest(een rit die hij met mij waarschijnlijk nog wel een keer ga maken)
Mijn vorige auto's zijn in chronolochische volgorde geweest,
-Suzuki swift van 2007
-Nissan Patrol GR 2.8D uit 1999
-Audi 90 2.5 uit 1996(geloof ik)
-Renault twingo 2009
-BMW 316 1994
-Suzuki SJ410 (auto voor de hobbie)
-BMW 325 1996
-Suzuki Samurai (vervanging van eerste hobbie auto)
-VW Caddy (van mijn opdrachtgever)

Ik rijdt 95% van de tijd in de caddy voor woon werkverkeer dus ik heb op een gegeven moment de BMW 325 weggedaan omdat het maandelijks toch bveel geld is voor een auto die zo nu en dan gebruikt word.
In de tussentijd reed ik af en toe in de twingo die nu door mijn vriendin gebruikt als daily driver.
An sich geen ramp, maar ik wilde weer een "luxe" auto onder mijn kont waar je lange stukken in kunt rijden zonder rugpijn te krijgen, en zoieso een auto erbij die ik prive mag rijden als mijn vriendin aan het werk is.

Vandaar dus de keuze Volvo, degelijke luxe auto voor weinig geld 2ehands op de kop te tikken. en met een beetje deftig onderhoud gaan ze nog jaren mee.
Daarbij kunnen ze zich meten met de audi's en de BMW's uit die tijd alleen zien ze er wat 'saaier' uit.
Maar dat heeft als voordeel dat ik ook minder (tot nu toe nooit) van de weg af ben gehaald.

De auto is zoals verwacht met de prijs en gezien de vorige eigenaren behoorlijk afgetrapt.
Lak ziet er niet goed uit enz. enz. enz.
Toch rijdt hij nog verassend goed en denk ik dat ik door de standaard dingen aan te pakken een auto gekocht heb die nog ruim jaren mee kan gaan. en door de leeftijd kan hij nu door als oldtimer voor de verzekering waardoor met het kleine aantal kilometers wat ik er mee maak hij nog relatief goedkoop is.

Punten van aandacht:
-toeter werkte niet, de verbinding in het stuur zat los.
Deze heb ik al gerepareerd alleen brand nu mijn SRS lampje omdat de airbag los is geweest, dus de volgende actie is die weer uit zien te krijgen.
-Achter trilt er iets als ik boven de 120Km/h kom, ik gok zelf op een ongebalanceerd wiel en anders versleten schokbrekers. deze ga ik in dito volgorde aanpakken.
-koelfan slaat niet aan, heb nu tijdelijk de temp. sensor losgetrokken waardoor de fan standaard aanslaat.
Enige wat mij verbaasd is dat de temp meter in de auto nog steeds omhoogloopt terwijl de sensor niet aangesloten is. De nieuwe ligt al klaar om vervangen te worden, tegelijk met thermostaat koelvloeistof motorolie bakolie en filters.
-airco functioneerd niet, pomp loopt niet mee als de schakelaar omgezet word.
Ik hoop dat het een kwestie van vullen is of een van de shimringen te verwijderen op de pomp, maar ik verwacht dat een van de AC onderdelen kapot is.
-uitvinden waar het klikgeluid achter/in mijn klokkenhuis vandaan komt, ik hoor een constante klik (als een knipperlicht indicator) als het contact ingeschakeld is. ik heb geen idee waar het vandaan komt, wat het is en of het kwaad kan.
-Speakers vervangen, eentje is stuk en eentje is fysiek niet eens aanwezig. en ik hou toch wel van lekker geluid in mijn auto. ook is de radio ontvangst slecht dus ik ga nog eens goed nakijken of de versterker functioneerd of dat deze over de coax gevoed moet worden door de radio-receiver/unit.

Dus ik heb nog wat geknutsel voor de boeg, maar voorlopig zijn de manco's niet zo dusdanig dat ik er niet mee kan rijden.
Van de week bijvoorbeeld al een grote aanhanger gesleept van 6 meter bij 2M breed.

Ik lees al een tijd mee op dit forum maar vond nu ik eigenaar ben van een 850 dat he toch ook eens tijd werd mijzelf hier te registreren.

dus bij deze



P.S. Mijn auto ligt niet na zijn eerste week in mijn bezit al op zijn dak, maar ik krijg de foto niet normaal geupload.

cornelis-b

Welkom op het forum, vond hem wel erg aan de weg kleven ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

j-jk

Hoe heb je dat nou aangepast? ik heb het geprobeert vanaf mijn iPhone te draaien, en in windows.
Beide geven ze hem mij goed weer maar via tinypic draait hij hem om.

Miyel

Hallo! Welkom hier..
Even wat gissen, betreft het geklik in het dashboard.. Kan dit de gordel-indicator zijn? In onze auto's zit in bij de interieurlamp een rood knipperend lampje dat je de gordel nog niet om hebt. Kan zijn dat hier het lampje uit is gehaald omdat de gordelsensor het niet doet? Dan hoor je het relais nog wel.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

cornelis-b

Citaat van: j-jk op 20-08-2016 22:07:42
Hoe heb je dat nou aangepast? ik heb het geprobeert vanaf mijn iPhone te draaien, en in windows.
Beide geven ze hem mij goed weer maar via tinypic draait hij hem om.

Had de foto opgeslagen op de PC en die gaf hem goed weer, op PicturePush gaf hij hem ook op zijn kop maar heb hem in PicturePush even gedraaid en toen was hij wel goed ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

FGG

Welkom op 't Forum, Jaap-Jochem.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

j-jk

Dank jullie voor het warme welkom, het geklik was inderdaad van het gordelampje. Heb ik me naar kapot gezocht

martintb

Welkom op het forum. Ben hier zelf ook nieuw :D