Bart R, 427-850 R stelt zich voor (nu met foto's)

Gestart door Bart R, 29-08-2016 22:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bart R

Hallo, wie ben ik?
Ik ben Bart, 26 jaar woonachtig op het prachtige Zeeuwse eiland Walcheren en sinds een jaar in het bezit van een 427-850R.

Om te beginnen mijn auto historie maar op een rijtje:

- Bordeau rode 480 GT 2.0
- Paris Blue 480 GT 2.0 (nog steeds mijn daily)
- Ford Transit connect, bedrijfsautootje (inmiddels weg)
- S40 2.0T (ingeruild op de 850)
- 850R

Al een aantal jaar zat ik te azen op een 850, liefst een R natuurlijk. Het probleem was dat de vrouw dit absoluut niet wilde. totdat we een kleine kregen en we inmiddels een hond hadden (ja alle cliches gaan op, het is een labrador) meer ruimte was de eis, ik zag mn kans schoon. de S40 raakte wat aan de kleine kant en begon net voordat we op vakantie wilden wat kuurtjes te krijgen die ik niet meer wilde oplossen. op een vrijdagmiddag een week voor we op vakantie zouden gaan zat ik wat te zoeken naar een 850 en jawel, bij een handelaar in Harderwijk stond er een te koop, een Italiaanse 850R in de kleur 427.
de stoute schoenen aangetrokken en gebeld en direct een afspraak gemaakt voor de volgende dag. savonds nog snel de S40 gewassen en leeg gemaakt want als de 850 wat was zouden we hem direct inruilen (dat was het verhaal voor de vrouw tenminste, ik wist allang dat de 850 mee naar huis zou gaan).

Na een lange reis in Harderwijk aangekomen en jawel, daar was de 850. het volgende mankeerde er aan:
- Lekte olie op het filter
- Een ''bonk'' in de achteras
- bouwde carterdruk op
- de bekende rammelende achterklep (nog steeds niet op kunnen lossen ondanks een reaparatieset van estateservices, iemand nog tips of een goede roestvrije achterklep in 427?)
- rook verdacht naar koelvloeistof binnen
- algemene indruk was dat wat aandacht en ongeveer de helft van het aanschafbedrag in onderhoud voldoende moest zijn om hem weer in redelijke staat te brengen.

direct een trekhaak onder de 850 gebouwd en met de caravan naar Frankrijk, alles ging goed op een behoorlijk oliegebruik en lekkage na.

Het mooie was wel dat de auto een volledige onderhoudshistorie had ( en heeft) tot een ton in Italie dealer onderhouden, toen naar Nederland gekomen.

inmiddels een jaar en 15000 km verder is het volgende (met behulp van dit forum) in grote lijnen gedaan:
- goed balanceren en uitlijnen bleek voldoende om de bonk in de achteras op te lossen.
- Complete carterventilatie
- alle vacuumslangen vervangen
- kachelradiateur vervangen
- schijven en blokken voor vervangen, upgrade naar 302
- koppeling vervangen
- van allerlei kleine dingetjes die net niet waren zoals ik het wilde opgeknapt.
- zelf een vpb gemaakt en gemonteerd, ik vind het leuk om (binnen bepaalde grenzen) iets zelf te maken ipv zo te kopen. is voor mij een deel van de hobby.

gelukkig beschik ik over een schuur met smeerput waar de auto prima binnen kan.

de auto is inmiddels in zo goed als originele toestand en dat blijft zo.

- komend najaar staan de distributie en waterpomp op om vervangen te worden.
- Als het winterset eronder zit laat ik ook de volans stralen en ga ze opknappen.




)()()sT

Wat een durf, gelijk met hut op pad ;D
Welkom!

Bart R

Citaat van: )()()sT op 29-08-2016 22:15:53
Wat een durf, gelijk met hut op pad ;D

haha, was best spannend ja, maarja wie niet waagt wie niet wint;)
Volvo is betrouwbaar toch...

V70geRwin

Welkom Bart en lekker bezig met de R  :eusa_clap:
We zijn dol op plaatjes  ;D

martintb

Welkom Bart, veel plezier op het forum. Mooi hoor een R!

Minifreak1293

V70 T5 AT LPI

cornelis-b

Bart een mooie R en staat ook op de juiste velgen. Volans worden zeldzaam ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dielie850


Bart R

Citaat van: cornelis-b op 31-08-2016 18:52:34
Bart een mooie R en staat ook op de juiste velgen. Volans worden zeldzaam ;D

Gaan wat mij betreft ook geen andere onder, op het winterset na. Blijft toch het mooiste zo. gelukkig zit er ook nog een reserve volan bij.

MatthewRM

Mooie R hoor, grappig dat ik ook nog in deze R een proefrit heb gemaakt, ook bij diezelfde dealer. Toentertijd wilde hij echter hooguit 100 euro van de prijs doen, terwijl ik ook al een aantal
Mankementen had gespot. Mooi dat je hem weer de liefde geeft die hij verdient.

Bart R

Citaat van: MatthewRM op 01-09-2016 11:46:38
Mooie R hoor, grappig dat ik ook nog in deze R een proefrit heb gemaakt, ook bij diezelfde dealer. Toentertijd wilde hij echter hooguit 100 euro van de prijs doen, terwijl ik ook al een aantal
Mankementen had gespot. Mooi dat je hem weer de liefde geeft die hij verdient.

Prijs was inderdaad 'vast'. gelukkig kon er wel wat met de inruilprijs van de S40 toen ik dreigde de auto te laten staan.
Was voor mij wel een gevalletje liefde maakt blind achteraf gezien :).

Ik kan niet rationeel een auto kopen;)

triton

Professioneel raddraaier

Thunderstruck