Vreemd gedrag automaat

Gestart door Woger, 04-09-2016 22:19:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Woger

Ik heb vandaag en klein rondje Nederland gereden en het viel me op dat de automaat vanuit stationair (cruise control 105km/h) bij iets gas geven eerst 500 toeren omhoog schoot om vervolgens weer snel te dalen en op te pakken. Ook bij continue 105km/h a 2200 toeren zag ik af en toe dat ie even naar de 2400 toeren schoot en dan weer terug zakte. Het lijkt er op dat ie wat snel is met het ontkoppelen van de lock. Voor de rest doet ie het goed.
Iemand een idee?

BBS

Indien van toepassing, knopje op "S" staan toevallig?

Als ik hem op de "S"port stand heb staan ontkoppelt ie ook heel snel. Gewoon op de E gaat een heel stuk beter...
Volvoloos....

Woger

Ik heb alleen een W knop. Ik zal straks eens even de olie controleren.

Woger

Heb de olie gecontroleerd en die staat mooi midden van het cold gebied (na starten 5 sec. elke versnelling en 20s in P)
Vandaag viel me op dat ie bij 85km/h op de teller 9L/100km aangaf. bij een beetje gas er bij schoot de toerenteller ook omhoog, ofzowel geen lock. Bij een kort ritje vanmiddag (5km heen en 5km terug) gaf ie 8L/100km aan op de heenreis en 6L/100km op de terug reis.
Zou het met de computer van de bak te maken kunnen hebben?

clubman

Alleen een w?

De 850 en s/v70 classic hebben  eco, sport, en winterstand  of mis ik iets ???

UserID25761

Citaat van: clubman op 05-09-2016 20:33:09
Alleen een w?

De 850 en s/v70 classic hebben  eco, sport, en winterstand  of mis ik iets ???

Ja je  mist iets, ;)  dit zijn adaptieve bakken

innocenti

Citaat van: NickGR op 05-09-2016 20:36:14
Citaat van: clubman op 05-09-2016 20:33:09
Alleen een w?

De 850 en s/v70 classic hebben  eco, sport, en winterstand  of mis ik iets ???

Ja je  mist iets, ;)  dit zijn adaptieve bakken
Geleverd vanaf modeljaar 99, met electronische gasklep. De types daarvoor hebben idd 3 knoppen.

Overigens is het koud checken van het olienivo onbetrouwbaar. Beter is checken na de auto goed warm te hebben gereden. Bij koud meten heb je last van de buitentemperatuur en in de winter is het nivo duidelijk anders dan in de zomer als je de koude olie checkt.

Woger

OK, dan zou bij 20 graden weliswaar de stand goed zijn maar bij warm rijden toch te laag zijn? En zou dat de symptomen kunnen verklaren?

KIM

De bak is niet zo gevoelig voor wat niveau verschillen heb ik gemerkt.
Toen de bak van Drakie eronder kwam heb ik de bak met 4 liter gevuld en proef gereden. Er moest nog 1,5 liter bij om m warm op peil te krijgen, Hij reed verder prima.

Woger

OK, maar zou het dan in de bak zitten of zou het de aansturing (computer) zijn? Waar zit de computer eigenlijk? Kan ik dat met Vida uitlezen?

UserID25761

Computer zit naast de ECU in de bak links onder de motorkap. en ja je kan de automaatcomputer uitlezen met vida.