'Nieuwe' S80 gekocht!

Gestart door Midicijnman, 06-09-2016 00:29:20

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

Sinds afgelopen juli was ik Volvoloos. Een hele zomer heb ik het moeten doen met een (wel prima rijdende) Peugeot 306 cabrio 2.0. Maar je voelt je tóch lekkerder in een Volvo...  ;)
Dus vandaag is de spreekwoordelijke kogel door de kerk gegaan. Er staat een glimmende zilverkleurige S80 voor de deur. Het is een 170pk 20-klepper met een automaatbak met 240000 op het klokje uit 2000. Ik ben de tweede eigenaar en de hele historie zit erbij.
Na een proefrit was het wel duidelijk dat er maar weinig mis is met deze heer van stand.

Er zijn wel een paar minder schokkende dingetjes:
- De rechter buitenspiegel doet niet helemaal lekker mee. Omlaag en naar rechts doet het niet en inklappen weigert hij ook.
- De zelfdimmende binnenspiegel is volgens mij gewoon een nietdimmende binnenspiegel.
- De middenarmsteun is niet meer zo mooi bekleed.
- De strips aan de onderkant van de zijramen zijn wat uitgedroogd en beschadigd.
- Er is een lampje stuk achter de knopjes van de telefoon.
- In de display van de HU-801 missen er een paar tekentjes.
- De banden zijn niet meer de mooiste (wél Michelin Premacy HP's).

Verder werkt alles naar behoren en rijdt hij vorstelijk, zoals het hoort met een S80.

In de komende tijd ga ik al die zaken maar eens aanpakken! Mochten er nog mensen zijn met tips en/of onderdelen dan hoor ik dat graag.

Nu eerst maar eens gaan zeuren bij de Klassieker Vereniging dat ik ook wil meedoen met de Vårfärd in 2017 met mijn dan 17 (!) jaar oude Volvo...

Ja, ik weet het: de foto's!

rifwachter

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

T5-4life

Veel plezier met de nieuwe bolide!
De 2e foto zie ik niet.
Wat voor kleur is je armsteun, dan kan ik eens zoeken.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

haasje

de meeste dingen die je opnoemt zijn bekende problemen. Op ebay staat een verkoper die nieuwe (door hun gemaakte) leren armsteuncovers verkoopt. Ik heb deze toen ik de auto kocht ook besteld en deze is nog steeds netjes (ook een handrem en versnellingspookhoes besteld gehad) het is echter alleen het leer, de montage is dus wat hobbywerk.

Midicijnman

Citaat van: T5-4life op 06-09-2016 09:04:36
Veel plezier met de nieuwe bolide!
De 2e foto zie ik niet.
Wat voor kleur is je armsteun, dan kan ik eens zoeken.
De foto is gerepareerd. Het is/was een donkergrijze.

Citaat van: haasje op 06-09-2016 09:12:28
de meeste dingen die je opnoemt zijn bekende problemen. Op ebay staat een verkoper die nieuwe (door hun gemaakte) leren armsteuncovers verkoopt. Ik heb deze toen ik de auto kocht ook besteld en deze is nog steeds netjes (ook een handrem en versnellingspookhoes besteld gehad) het is echter alleen het leer, de montage is dus wat hobbywerk.

Ik ben dol op hobbywerk!

Thunderstruck

Mooie luxe auto! Goede aankoop z'n S80 en een beetje hobby moet het blijven natuurlijk.

Snellebaksteen

Is dat een engelsman? Ik heb voor mijn D5 daar een nieuwe versnellingspookhoes besteld en die is nu 2,5 ton later nog steeds als nieuw. Koste slechts een tientje ofzo.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd met de aankoop. :D Sinds dit een 'N' is, mag je hem ook registreren in het 'N' en 'NN' topic. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Midicijnman

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-09-2016 19:30:42
Gefeliciteerd met de aankoop. :D Sinds dit een 'N' is, mag je hem ook registreren in het 'N' en 'NN' topic. ;D

Hebben we dat???  :o

haasje

Citaat van: Snellebaksteen op 06-09-2016 16:39:35
Is dat een engelsman? Ik heb voor mijn D5 daar een nieuwe versnellingspookhoes besteld en die is nu 2,5 ton later nog steeds als nieuw. Koste slechts een tientje ofzo.

klopt is een engelsman, bij het bestellen wel even aangeven dat je een links gestuurde auto hebt.

Midicijnman

Nou, het is meer dan alleen maar een lapje leer. De vergrendeling van het bovenste deel is afgebroken. De klep sluit dus ook niet meer goed. Eens kijken of er ergens een armsteun te vinden is... Iemand?

T5-4life

Ik heb sowieso nog een oude slechte liggen. Dat is een opknapproject.
Wil morgen ook voor je kijken of ik een nette armsteun met telefoon bij Rima kan vinden.
Of is de bediening van de armsteun kapot?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

haasje

Welke armsteun heb je nu? er zijn 2 verschillende. hoeveel drukknoppen heb je 2 of 3? Het maakt voor de leren hoes niets uit, wel bij het vervangen van of de hele klep of de drukknoppen.

Midicijnman

Citaat van: T5-4life op 06-09-2016 22:33:31
Ik heb sowieso nog een oude slechte liggen. Dat is een opknapproject.
Wil morgen ook voor je kijken of ik een nette armsteun met telefoon bij Rima kan vinden.
Of is de bediening van de armsteun kapot?

Het oogje van de klep is afgebroken dus hij blijft niet meer dicht zitten.

Citaat van: haasje op 06-09-2016 22:43:32
Welke armsteun heb je nu? er zijn 2 verschillende. hoeveel drukknoppen heb je 2 of 3? Het maakt voor de leren hoes niets uit, wel bij het vervangen van of de hele klep of de drukknoppen.

Ik heb er eentje met drie drukknoppen en een uitsparing voor een telefoonhoorn.

haasje

Als je de telefoon niet gebruikt is dit een mooie gelegenheid om de hoorn te dumpen. Let bij het zoeken naar een andere klep dat je de 2 delige deksel hebt.